Jaarwisseling mama's 2013-2014

Discussie in 'De mama's' gestart door Saar22, 27 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    @Bailief
    Dank je wel!
    Ja het is echt nog heel pril, krap 4 weken, officieel vrijdag pas nodig maar we hebben 2 streepjes dus voorzichtig blij
     
  2. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ooh wat spannend! Ik testte vorige week dinsdag positief en was afgelopen vrijdag 4 weken. Nod had ik al eerder ivm kortere lf.

    In ieder geval: die streepjes staan er niet voor niks! Gefeliciteerd!!
     
  3. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    @Staffie84 en, zijn je testen mooi opgelopen? :)
     
  4. Staffie84

    Staffie84 Fanatiek lid

    10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Nee helaas @Bailief
    Ze blijven zo licht...misschien zelfs wel wat lichter dus ik weet het niet...
    Ik ben nu gestopt met testen. Dinsdag is de officiële testdag vanuit het ziekenhuis en kijk wat ie dan aangeeft
     
  5. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ahh nee :( ik hoopte het zo voor je. Hè wat rot!
     
  6. Prutske

    Prutske Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Heey meiden,

    Hoe is het met jullie allemaal?
    Hier nog steeds erg druk. Eigenlijk wat te druk. Ik merk dat ik het op het moment even niet meer zo goed trek. Waardoor ik redelijk schommel in mijn gevoelens van heel vrolijk naar heel boos naar heel verdrietig in 5 minuten

    Met de jongens gaat het heel goed. F heeft gisteren zijn zwemdiploma C Gehaald!
    Met L is het op het moment wat moeilijk om hem s avonds in slaap te krijgen. Alle smoezen komen voorbij. Ik moet plassen, Ik heb dorst, mijn lampje moet aan, Ik ben niet moe, ik ben bang
    Dus het is iedere keer wat.

    Maar nog 2 weken dan hebben de jongens vakantie en nog 3 weken en dan heb ik ook 2 weken vakantie en ga ik daarna nog 1 week een paar ochtenden werken. De vooruitzichten zijn goed dus.
     
  7. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Prutske hoe gaat het nu met je? Heb je al wat meer rust kunnen inbouwen voor jezelf? Fijne vakantie gehad?
    Zo te horen heeft L ook een levendige fantasie.. Z wordt 's ochtends wakker en staat de laatste tijd vroeg op onder het mom dat hij een spook heeft gehoord :p (terwijl hij weet dat het nog geen 7u is - hij kent de hele uren) .

    @Staffie84 wat jammer zeg, had het je zo gegund!

    @Bailief hoe is het met jou? Last van kwaaltjes of valt het mee tot nu toe?
     
  8. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    @zigzag het gaat goed! Ben alweer 12+4, 14 februari uitgerekend :). Heb eigenlijk weinig last gehad van kwaaltjes. Wel heel erg moe en met vlagen misselijk maar dat is het ook wel. Die kwaaltjes heb ik nog steees maar het wordt duidelijk minder.

    Hoe is het met jou? Ojee een spook... gelukkig komt hij er pas in de ochtend mee ;)
     
  9. Prutske

    Prutske Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Heey dames, wij hebben lekker vakantie. Ben ook echt aan het uitrusten en leuke dingen doen met de kindjes.
    Dus het gaat een stuk beter

    @Bailief super dat je geen last hebt van kwaaltjes

    @zigzag fijn al die smoesjes! Om maar eerder uit bed te kunnen. Wij hebben dat hier 's avonds.

    Hier vandaag een primeur: L fietste vandaag voor het eerst zonder rijwielen! Super trots op hem
     
  10. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Prutske wat leuk! Heb je de kans gehad snel een foto te maken? Hier afgelopen week ook, alleen omdat het snertweer is geweest heeft hij daarna nauwelijks meer geoefend. We doen kleine stukjes op de stoep, ik ren er nog achteraan omdat hij het remmen nog niet helemaal doorheeft, hij remt té abrupt :eek:

    @Bailief Fijn dat de kwaaltjes al afnemen :) Willen jullie het geslacht weten van tevoren of wordt het een verrassing volgend jaar?
    Hier gaat alles z'n gangetje. Momenteel weer gevloerd door een soort griep, mijn immuunsysteem heeft het nog steeds zwaar maar ach verder mag ik eigenlijk niet klagen.

    @Saar22 Hoe is het met jullie?
     
  11. xDoo

    xDoo Fanatiek lid

    18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Hee meiden.

    Alweer lange tijd geleden.
    Was mijn wachtwoord kwijt en sinds vernieuwing van site lukte mij niet om nieuwe te keijgen.
    Maar ondetussen mail contact gehad en is eindelijk gelukt.

    Ik zag heel snel voorbij komen dat er aantal al 2e kindje hebben of in verwachting zijn. Wat leuk!

    Hier is een en andere wat veranderd.
    Helaas ging relatie toch niet met mijn ex en zijn we ondetussen een jaar uit elkaar.
    Na verloop van tijd is ook nog wat gebeurt waardoor we nu ook hulp krijgen met omgang wat pas sinds kort beter loopt.
    S wordt al een grote jongen.
    Hij heeft alleen wel beetje spraak gebrek waardoor we 2x per week naar logopedie gaan. Maar het gaat langzamerhand steeds beter.
    Ondertussen is hij bijna zindelijk alleen poepen blijft moeilijk voor hem.

    Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe vriend.
    Dit gaat erg goed samen met Sam. Vond wel heel erg spannend de eerste keer maar het gaat makkelijker dan ik had verwacht.
    Mijn ex heeft ook een nieuw vriendin en de keren dat ze bij was ging ook goed.

    Ik zal proberen wat terug te lezen van jullie.
    Fijne dag nog veder!
     
  12. Prutske

    Prutske Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    1.352
    1
    36
    Zundert
    Jeetje, heel wat veranderingen bij jullie dus xdoo.
    Fijn dat het nu toch wel oké gaat tussen jou en je ex.
    En wat super dat je een nieuwe liefde hebt en dat dat goed gaat met S.

    Zindelijk: poepen is ook best wel de ding voor veel kindjes.

    Hier: het gaat hier nu weer iets beter. We hebben een paar weken geleden afscheid moeten nemen van mijn schoonvader. Hij is van de trap gevallen en heeft hierbij dusdanige hersenschade opgelopen. Dat hij met de traumahelikopter naar het ziekenhuis is gebracht en daar na 4 dagen is overleden. Hij is ook geen moment meer bij kennis geweest.
    Dat zijn 4 hele heftige dagen geweest. En ook daarna natuurlijk. Want het is moeilijk te bevatten voor kinderen van bijna 6 en 3,5 jaar oud.
    Maar juist door die kinderen blijf je wel op de been. Ze slapen ons er echt door heen. Ook heb ik wat afleiding gehad door het jaarlijkse bloemencorso hier in het dorp.
    Dus rustig aan dan breekt het lijntje niet.
    Op naar het verjaardagsfeestje van onze grote knul.

    Verder kan L nu echt super goed fietsen. Vandaag voor het eerst met allebei de mannen over de weg gefietst naar een vriendje. Zo stoer!!!
     
  13. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Prutske Jullie hebben een heftige tijd achter de rug zo te horen. Nog gecondoleerd.
    Wat knap van L! Dat zie ik Z toch nog niet doen.. moet erbij zeggen dat z'n fiets bij opa en oma staat en alleen als we daar zijn oefent hij er soms op.

    @xDoo Wat leuk wat van je te lezen hier. Wauw, wat een veranderingen! Maar wat fijn dat je in wat rustiger vaarwater zit.

    Alles gaat zijn gangetje hier. Z is onlangs gestart met kinderyoga en alhoewel hij mij er niet veel over vertelt gaf zijn juf aan dat hij heel vrolijk is tijdens de les. Op de psz gaat het zover ik kan peilen ook gewoon goed. Wel veel nieuwe, jonge kindjes erbij de laatste tijd (de ouderen zijn over naar de basisschool) en ik merk dat hij daar niet zo veel mee heeft. Hij wil echt samen spelen met andere kinderen, samen rollenspellen doen etc. en dat gaat een beetje moeilijk met de kindjes van net 2.
    Wat verder opvalt is dat Z de laatste tijd snel (en vaak) huilt. Ook als ik hem naar bed breng valt hem wel weer wat in om verdrietig over te zijn. Beetje sneu, soms maakt hij zichzelf helemaal overstuur en maakt het niet uit wat ik zeg, niks helpt op zo'n moment. Toevallig zag ik laatst een topic in een ander subforum hier over een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd dat ook veel huilt (en om onbenulligheden soms) en daar waren heel wat reacties op met blijk van herkenning. Dus het zal er wel gewoon bij horen.

    @Bailief hoe is het met jullie?
     
  14. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik ben gewoon echt helemaal vergeten om hier te kijken terwijl ik toch behoorlijk actief ben op het forum. Mag ik het op de hormonen gooien? :roflmao: Je eerste tag heb ik ook niet gekregen geloof ik, @zigzag , kreeg namelijk gisteren wel de melding en toen zag ik je eerdere bericht.

    En om dan maar gelijk op jou te reageren ;) Wat leuk, kinderyoga! Ik wist niet eens dat dat bestond voor zulke kleintjes. Vervelend zeg dat huilen. Hier niet herkenbaar maar ik heb dan weer een heel slecht slapend kindo_O. Denk dat ze zo allemaal wel hun dingetjes en helaas nog fases hebben.. wie weet wordt het minder zodra hij naar de basisschool gaat. Dan zal hij zich misschien ook weer meer op zijn plek voelen bij de grotere kinderen want het niet meer zo leuk kunnen spelen op de psz kan evt ook doorwerken op thuis.

    @Prutske wat een verhaal joh van je schoonvader, jeetje... gecondoleerd:(.

    Wat supergoed dat L gewoon al over de weg kan fietsen! I krijgt met de feestdagen beschermers en een helm zodat we het fietsen zonder zijwieltjes kunnen gaan oefenen :D. Zij moet vaak eerst 100x vallen voordat ze het doorheeft en ik wil graag dat er nog wat van haar overblijft :p. Fietsen met zijwieltjes en de loopfiets kan ze wel heel goed.

    @xDoo wat leuk om weer wat van je te lezen. Fijn dat je een nieuwe vriend hebt gevonden en dat dit goed gaat met S. Logopedie is hier al zo'n anderhalf jaar een herkenbaar station. Fijn dat het S wat lijkt op te leveren.

    Hier gaat het goed! Bijna 20 weken zwanger en baby is afgelopen week helemaal goedgekeurd op de 20 weken echo. We weten het geslacht maar maken het deze keer niet kenbaar aan de rest van de wereld :). Ben al wel lekker aan het shoppen!
    En wij gaan begin oktober starten met de cursus Nederlands met Gebaren, 10 avonden les bij Kentalis. Daar ben ik zo blij mee. I praat nog steeds nauwelijks maar er komen zoveel gebaren bij en ik moet nu nog wel eens vragen aan de juf wat ze toch bedoeld. Heb er heel veel zin in om nog meer en beter met haar te kunnen communiceren :D
     
  15. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Bailief wat knap dat jullie het voor je kunnen houden :) Hopelijk tref je geen bekenden als je voor de baby aan't shoppen bent ;) Daar was ik altijd een beetje bang voor toen ik zwanger was.
    Hoe gaat het met de cursus gebarentaal? En als ik me niet vergis hebben jullie afgelopen week ook de uitslag gekregen van het genetisch onderzoek toch?
     
  16. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    @zigzag inmiddels hebben we het geslacht bekend gemaakt :p we krijgen een zoon! Voor bepaalde mensen in onze omgeving werd het geslacht prioriteit, gezondheid niet. Ik raakte er zo opgefokt door dat we het maar gewoon gezegd hebben. Het ging namelijk nergens anders over. En voor deze mensen is het geslacht een teleurstelling te noemen dus nu gaat het er bijna niet over. Ook niet leuk maargoed..

    Uitslag hebben we inderdaad! Om eerlijk te zijn hebben we die al eerder gekregen, toen ik echt nog maar net zwanger was. Maar door de hectiek ben ik denk ik vergeten het te vertellen. I blijkt een hele zeldzame genafwijking te hebben. Minder dan 20 mensen zijn bekend met deze afwijking. Het is een gevalletje domme pech, wij hebben deze afwijking niet. De tweede heeft dus ook vrijwel geen kans om dit te krijgen (of we moeten 2x de loterij achter elkaar kunnen winnen zeg maar). Prognose is weinig over bekend. Ontwikkeling varieert van ernstig gehandicapt tot gewoon op schema. I loopt wel achter maar valt zeker niet onder ernstig gehandicapt. Taal/praten is wel een duidelijk probleem. Sommige mensen gaan nooit praten, sommige wel maar pas veel later. Aangezien I enkele woordjes zegt/probeert te zeggen (mama, ja, papa, pakken, kijken, mij, mauw) hebben wij de hoop dat ze wel gaat praten. Ze zal hoe dan ook haar hele leven taalproblemen hebben.

    Gebarencursus is erg leerzaam! Merk dat ik het thuis ook al veel meer toe kan passen.

    Hoe is het met jullie?
     
  17. xDoo

    xDoo Fanatiek lid

    18 jul 2012
    1.830
    1.075
    113
    Vrouw
    Prutske
    Gecondoleerd met je schoonvader wat lijkt me dat enorm schikken.
    Wat knap dat L al kan fietsen!

    Zigzag
    Leuk dat Z kinderyoga heeft.
    Hier helaas weinig peuter/kleuter sporten behalve zwemmen dat net altijd onder zijn peuterspeelzaal tijden valt.
    Afwachten tot die oud genoeg is om op paardrijden te gaan. Hij heeft in vakanties wel eens ritjes gedaan en als hij nu paarden ziet roept hij al dat hij op wilt rijden.
    Huilen herken ik half merk dat hij wel snel overstuur kan raken als hem corrigeer en dan krijg ik knuffel en een sorry.

    Balies
    Gefeliciteerd een jongen wat super leuk!
    Wel jammer dat mensen dus eigenlijk geen respect hebben gehad dat jullie niet wouden vertellen.
    Wel fijn nieuws dat kans klein is dat jullie 2e kindje niet zelfde afwijking krijgt als I.
    Lijkt me wel lastig dat er zo weinig over bekend is voor I.
    Hebben jullie al eens contact gehad met iemand die zelfde heeft als I?
    En is de diagnose autisme ook nu vervallen?
    Wat super dat ze met gebaren zo ver kan komen en beter kan communiceren wat ze wilt. Denk dat er daardoor ook hoop frustratie weg gaat voor jullie allemaal.


    Hier gaat het goed.
    S heeft een observatie moment gehad en krijgt volgende week nog 1 om te kijken wat hij nodig heeft aan begeleiding en of een gewone school hem dat kan bieden.
    Hij heeft helaas terug val gehad in zindelijkheid dus moet nu weer goed opletten dat zelf op tijd op wc zet omdat hij is gestopt met aan geven.
    Soms vind ik wel moeilijk dat ik zo alleen voor sta en ondanks dat S. makkelijk en lief kindje is wel lastig vind met feit dat sommige dingen achterloopt en meer ondersteuning nodig heeft en veel op mij hangt.
    Volgende week komt mn nieuwe vriend 2 weken bij mij van wegen zijn vakantie.
    Ben zo benieuwd hoe dat gaat.
     
  18. zigzag

    zigzag Fanatiek lid

    21 okt 2015
    1.925
    666
    113
    Vrouw
    @Bailief Gefeliciteerd, wat leuk een koningskoppel! Had je zelf een voorgevoel dat het een jongen zou worden of dacht je een meisje? Begrijp ik het nou goed dat sommige mensen teleurgesteld zijn dat het een jongen is? :eek:
    Wat fijn dat de communicatie tussen jullie en I steeds beter gaat. Lijkt me voor beide partijen frustrerend als jullie elkaar niet begrijpen. Wat betreft de genetische afwijking, wauw minder dan 20 mensen die ermee bekend zijn. Dat is inderdaad uiterst zeldzaam te noemen!

    @xDoo Leuk wat van je te horen. Ik denk wel vaker aan de meiden die in het begin allemaal meeschreven en hoop dat het goed gaat met iedereen. Ik hoop dat als je vriend een tijdje bij jullie is dat je een lekkere boost geeft. Sowieso ben je dan anders bezig omdat er nog een volwassene is waar je gewoon mee kan vertellen en je zult zien dat het dan toch wel voelt als makkelijker, ondanks dat het meeste "werk" nog steeds op jou neerkomt.

    Hier: Z zit nog steeds in een redelijk "pushy" fase.. hij wil mij constant erbij. Zolang hij wordt beziggehouden/ uitdagende dingen doet is hij het liefste kind. Ik snap het op zich ook wel.. er zijn geen andere kindjes hier waar hij mee kan spelen. Afgelopen week was het vakantie en zijn we wel een paar keer naar de speeltuin geweest waar hij met wat andere kindjes even met zand heeft kunnen kliederen :)
    Binnenkort alweer de Sinterklaas periode.. een gezellige tijd vind ik dat altijd maar tjonge wat gaat het allemaal snel. Dit najaar met name vliegt voorbij voor mijn gevoel!
     

Deel Deze Pagina