Jaloezie onder volwassen broers en zussen

Discussie in 'De lounge' gestart door a2cmieux, 19 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. a2cmieux

    a2cmieux Niet meer actief

    De afgelopen week heb ik kleding van mijn ouders gekregen, niet echt heel duur, ik was niet jarig. Gewoon zomaar. Ze gingen winkelen, ik had gezegd het nodig te hebben en hebben het voor mij mee gebracht. Mijn broers reageerden hier heel erg op, hoezo krijg je dat? Hoe kon je vragen zoiets mee te brengen? Je hebt toch wel geld gegeven? Euh nee. Zij komen echt niets tekort, ene broer woont nog thuis, krijgt eten, drinken, de auto van mijn ouders gratis tot zijn beschikking. Andere broer woont niet meer bij mijn ouders maar verdient erg weinig dus krijgt regelmatig wat toegestopt. Ik merk dat ik daar soms ook een beetje jaloers op ben, ik kan ook wel wat extra gebruiken. Ik werk al ruim 10 jaar, heb als enige mijn opleidingen afgemaakt en sta gelukkig volledig op eigen benen. Toch merk ik dat het soms wel steekt omdat ik weet dat het ook van mij verwacht word dat ik volledig alles altijd zelf regel. Niemand die denkt dat het voor mij ook wel eens fijn is gewoon zomaar iets extra te krijgen.

    Vandaag had ik het er met een collega over en die heeft 5 volwassen kinderen. Ik dacht echt dat wij een soort uitzondering waren maar zij gaf aan dat er tussen haar kinderen ook nog steeds rivaliteit en jaloezie is. Dus ik vraag me af, hoe is dat bij jullie? Is er bij jullie ook nog steeds jaloezie tussen volwassen broers en zussen?
     
  2. Diro

    Diro Niet meer actief

    Absoluut niet, we wonen allemaal niet meer thuis maar hebben verschillende (gezins)situaties. Mijn ouders proberen het heel eerlijk te verdelen, vragen soms zelfs of ik nog weet wat ik in welke situatie heb gekregen zodat ze bij de anderen hetzelfde kunnen geven. Wij vinden dit echter helemaal niet belangrijk en er is dus gelukkig geen sprake van jaloezie onderling.