jarig eind augustus

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door fafa, 27 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fafa

    fafa Niet meer actief

    Heel suf misschien, maar ik vroeg het me opeens af... ik heb geen idee hoe het bij andere kinderen gaat die in de zomervakantie jarig zijn.
    Mijn jongste dochter is in de laatste week van de vakantie jarig. Ik wil dan waarschijnlijk een kinderfeestje in de eerste schoolweek. Geef ik dan uitnodigingen vlak voor de vakantie? Is dan 7 weken vooruit. Wel lang. Normaal dénk ik dan nog nauwelijks aan een kinderfeestje, laat staan dat ik alles al georganiseerd heb :oops:. Ben ook bang dat mensen het misschien alweer vergeten zijn, als er zo'n tijd tussen zit.
    En hoe zit het met trakteren? Alle kinderen die in de vakantie jarig zijn geweest willen natuurlijk na de vakantie trakteren. Stem je dan af met andere ouders wie wanneer trakteert? Of gewoon maar op de gok, en jammer dan als er op maandag 4 "jarigen" zijn? Ik heb geen idee namelijk wie in de klas er nog meer in de zomer jarig zijn (al kan de juf dat vast vertellen)
    Hoe gaat dat bij jullie?
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Ik zou over beiden goed nadenken of je dat in de 1e schoolweek wil doen.
    Als ouder zou ik niet zo heel blij worden van een kinderfeestje meteen in de 1e schoolweek.

    En trakteren zou ik met de leerkracht overleggen. De 1e schooldag lijkt mij niet erg handig.
     
  3. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.475
    3.331
    113
    Nog geen ervaring maar denk dat de eerste schoolweek genoeg indrukken geeft aan alle kindjes dus ik zou het lekker een maandje later doen en dan misschien feestje en trakteren op 1 dag dan is het denk ik een extra feestdag voor de jarige!
     
  4. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn kinderen zijn beiden in augustus jarig. Trakteren doen we voor de vakantie in overleg met leerkracht, kinderfeestje in juni of juli al, verjaardag voor de familie vieren we in eerste weekend na de vakantie.
     
  5. LaLaS

    LaLaS Fanatiek lid

    13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik ben zelf in augustus jarig. Ik had mijn partijtje meestal in juni en trakteerde voor de zomervakantie :)
     
  6. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Van mijn zusje weet ik nog dat zij ook altijd na de zomervakantie trakteerde en dat ging dan in overleg met de juf zodat er niet teveel kindjes tegelijk trakteerden. Kinderfeestje was vaak ergens in september, maar dan ben ik jarig dus het was wel altijd weer voor mijn verjaardag, vaak op een woensdagmiddag.
     
  7. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Onze dochter is 28 augustus jarig en vorig jaar heb ik haar feestje in de tweede week na de zomervakantie gegeven, trakteren deed ik gewoon op de dag zelf. Ik heb de ouders in de laatste week van de zomervakantie een appje gestuurd of hun kind zou kunnen op die datum ook omdat er meer kinderen in de vakantie jarig zijn. Werkte prima.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    En in de eerste week de uitnodigingen geven dan feeste 1 of 2 weken later? Dat doen meerdere kindjes hier op die manier.
     
  9. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Of gewoon de ouders in een appgroep toevoegen, datum ed vast ‘vastleggen’ en wat korter van te voren de uitnodigingen uitdelen. Dan kunnen de ouders het vast plannen (zou dat ook niet al te ver van te voren doen, dan vergeten sommige mensen het weer...maar dat kan natuurlijk ook prima in dr vakantie), maar is het voor de kinderen niet te ver van te voren. Of de uitnodigen thuis langs brengen, ook dat kan natuurlijk in de vakantie (heb je alleen niets aan als mensen dan nog op vakantie zijn, appjes lezen ze dan vaak wel).

    Trakteren zou ik in de eerste schoolwerk doen, maar dan in overleg met de juf/meester bv. op woensdag ofzo.
     
  10. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier eentje in begin de meivakantie jarig (is niet helemaal hetzelfde), maar ik overleg met de juf wanneer ze trakteert omdat er in dezelfde week nog twee kindjes jarig zijn.

    In jouw geval zal ik de ouders vast benaderen en de datum van het feestje doorgeven en eerste dag na de vakantie de uitnodigingen geven.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Mijn kinderen zijn meestal allebei in de zomervakantie jarig.
    Ik stem af met de leraar wanneer ze gaan trakteren. Feestje doe ik voor of na de vakantie. Als ik het na de zomervakantie doe, doe ik het 2 of 3 weken daarna. Uitnodigen doen we 2 weken ongeveer van tevoren, die brengen we rond en beste vrienden appen we even, zodat ik zeker weet dat ze kunnen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Met de meivakantie heb je voor en na de meivakantie vaak dezelfde leerkracht, dat maakt het wel een heel stuk makkelijker. ;) Mijn oudste is meestal in de meivakantie jarig en de jongste vaak in de voorjaarsvakantie. Dat is niet zo lastig, vind ik.
     
  13. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ik ben altijd in de zomervakantie jarig. Of het nou vroeg of laat valt, die week is altijd heel NL vrij en op vakantie.
    Mijn moeder vierde mijn kinderfeestje altijd aan het eind van het schooljaar.
     
  14. fafa

    fafa Niet meer actief

    Dank jullie wel voor de antwoorden.

    Ik heb niet van iedereen van haar vriendinnetjes telefoonnummers en adressen, dus appen of langsbrengen in de vakantie is geen optie. Of ik moet vanvtevoren aan de ouders van mogelijke invitées speciaal daarvoor gegevens vragen, dat zou kunnen.

    Kinderfeestje 6 weken voor haar verjaardag vind ik echt niet leuk, dan is de echte dag nog zoooo ver weg, in de belevingswereld van een kleuter.
    En ook uit een soort bijgeloof, hahaha. Het is bad luck om iets te vieren wat nog niet gebeurd is. Dat "kan" voor mijn gevoel niet. :oops:

    Dan wordt het uitnodigingen meegeven op de eerste dag van het nieuwe jaar voor 2 of 3 weken erna.
     
  15. TopperD

    TopperD Bekend lid

    9 jun 2015
    777
    156
    43
    Mijn dochter is op 2 augustus jarig en we hebben haar feestje pas 11 april gevierd. Vooral door omstandigheden. Ze heeft er niet minder van genoten.
    We hebben vorig jaar wel voor de zomer getrakteerd. Dit jaar ws weer, omdat ze hier pas eind juli vakantie hebben. Feestje tillen we wel weer over de vakantie heen, maar dan plannen we het wel wat eerder dan de laatste keer ;).
     
  16. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.599
    3.846
    113
    Hier begin augustus jarig. Feestje en trakteren voor de vakantie. Zou het sneu vinden om na de vakantie pas te trakteren, omdat hij dit schooljaar dan niet jarig is geweest op school. En met verspringende vakantieperiodes zou het soms dan voor of soms na de vakantie logischer zijn, maar dan heb je het ene jaar 2 verjaardagen en het andere jaar niet.
    Als ze iets ouder zijn en een vaste klas of vriendengroepje hebben zou het kinderfeestje wel erna kunnen evt, maar tot nu toe vond ik dat niet handig.
    Bij eind augustus zou je het natuurlijk makkelijk ook juist na de vakantie kunnen doen. Maar neem aan dat je trakteren wel moet afstemmen met de leerkracht!
     
  17. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Ik zou nog even checken of het gebruikelijk is om uitnodigingen op school uit te delen. Bij ons wordt het namelijk zielig gevonden voor de andere kinderen (klein beetje overdreven maar toch). Bij ons wordt inderdaad via de app al een groepje aangemaakt en dan even bij de kindjes Thuis de uitnodiging langs brengen. Overigens ben ik op zich een beetje verbaasd dat je niet alle adressen kent/tel nrs hebt. Heeft je dochter wel met alle kinderen al eens een speel afspraakje gehad? Zoniet, zou het best kunnen dat een of meer van de kindjes het heel spannend vindt om alleen te komen hè. Ik zou het zelf, zo op deze leeftijd houden bij alleen de kinderen bij wie ze wel eens heeft gespeeld, maar dat is puur persoonlijk
    Succes!!
     
  18. fafa

    fafa Niet meer actief

    Oudste dochter loopt al een paar jaar mee op school dus ik ken de mores een beetje. Uitnodigingen worden gelukkig (ik vind het behoorlijk overdreven dat het op sommige scholen niet mag) gewoon uitgedeeld in de klas.

    Ze heeft inderdaad niet bij ieder kindje gespeeld (of vice versa) die ze uit zou mogen nodigen voor haar feestje. Er zijn een paar kindjes met 2 fulltime werkende ouders, die iedere dag naar de bso gaan. Dan komt spelen na school er gewoon nooit van. Maar op school spelen ze wel leuk samen, dus mag ze ze van mij op haar feestje vragen.
     
    julia80 vindt dit leuk.
  19. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Bij ons trakteren ze meestal na de vakantie (iom juf). En feestje mag dl dit jaar voor het eerst geven. Wij hebben een klassen-app, dus ik kan tzt makkelijk checken of het feestje in de vakantie kan, of beter daarna.
     
  20. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben zelf 5 augustus jarig. Ik trakteerdr voor de vakantie al. Idem met kinderfeestje.

    Mijn jongste is van 30 augustus. Dus zal niet altijd in de vakantie jarig zijn. Ik denk dat als zij na de vakantie jarig is zij bijvoorveeld in de 2de schoolweek zal trakteren, want juni/begin juli en eind augustus is wel heel ver uit elkaar.
     

Deel Deze Pagina