Je relatie in je gezin

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Suuzan, 29 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    #1 Suuzan, 29 jun 2018
    Laatst bewerkt: 29 jun 2018
    Hoe gaat het in jullie relatie? Maken jullie tijd voor elkaar vrij? Hebben jullie erg in elkaar 's avonds?

    Wij hebben 2 kinderen van 5 en eentje die net 1 is. Ik merk dat we sinds de geboorte vorig jaar erg bezig zijn met werk en de kinderen. En 's avonds hangen we moe op de bank.

    Hebben jullie dat ook?
     
    Suusjeee vindt dit leuk.
  2. MirW

    MirW Fanatiek lid

    20 apr 2017
    1.748
    555
    113
    Ja, heerlijk! Lekker samen bankhangen... ik geniet daarvan. We praten er zelfs bij :roflmao:

    Maar eerlijk, wat zouden we anders moeten doen? ML maakt soms nog wat werk af aan tafel, maar verder zitten we op de bank met een kop koffie en doen verder niets. Kijken soms het journaal even terug (geen tv in huis) en doen soms een spelletje aan tafel.
    We nemen de dag even door, stemmen onze opvoedmethodes geregeld weer een beetje op elkaar af en dat was het wel zo`n beetje.
     
    lies276, suus1983, Line en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    mijn vriend werkt in ploegen, ik in de zorg onregelmatig..
    Maar zodr het kan zitten of liggen we tegen elkaar aan..
    Om de x aantal maanden passen mijn ouders op de 3 kids en gaan wij uit eten
    Verder plant vl af en toe een dag weg met ons allen en daar kunnen we ook enorm van genieten.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  4. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    We hangen ook vaker op de bank maar maken ook bewust tijd voor elkaar vrij! Uit eten, dagje terras of eerder naar bed om even .... ahum.... te knuffelen ;)

    Beide zijn we een keer gescheiden en weten goed wat de valkuilen kunnen zijn. Dus praten we over alles (ook over de minder leuke dingen....), doen leuke dingen samen met zijn tweeën of met de kids en proberen we ervoor te zorgen dat er niet teveel sleur erin kruipt.... kleine dingen doen het goed, spontane kus of knuffel bijvoorbeeld. Tot nu toe heb ik een hele fijne relatie maar daar werken we beide hard voor
     
    Blijdorp en Suuzan vinden dit leuk.
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Wij gaan af en toe op pad met ons tweeën, maar dat gebeurd misschien maar 1x per 6 maanden ofzo.

    In de winterperiode doen we aan bankhangen 's avonds.
    In de zomerperiode is mijn man vaak aan het klussen of in de tuin bezig. Ik vind het leuk om hem dan te helpen.
     
    Blijdorp en Suuzan vinden dit leuk.
  6. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zitten beiden in het onderwijs, laatste weken van het schooljaar... tel maar uit! Op dit moment is er van een relatie niet echt sprake. We zien elkaar soms en praten dan vooral over de kinderen en of alles qua oppas geregeld is, hoe het die dag met ze is gegaan etc. We hebben het over onze werkdag en wat er ècht noodzakelijk moet gebeuren in huis. Voor al het andere ben ik vooral gewoon te moe. Echt: laat me werken en laat me verder met rust.
    Deze periode is echt even ‘roofbouw’ op onszelf en ook op onze relatie. Gelukkig hebben we uiteindelijk weer vier weken echt samen vrij. En nog twee weken dat we niet samen vrij zijn, maar die wel een stuk relaxter verlopen weer. Dus dan komt dat wel weer in orde.

    De rest van het jaar proberen we echt wel meer tijd en aandacht aan elkaar te besteden dan nu. Maar in alle eerlijkheid: het gaat met ups en downs. Onze ‘piekperiodes’ que drukte liggen redelijk gelijk. Er zijn periodes dat het allemaal wat magertjes is op relationeel gebied. Vroeger had ik daar last van. Nu accepteer ik steeds meer dat dat er -voor ons- bij hoort. Na zo’n hectische periode investeren we dan juist weer bewuster in elkaar.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  7. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Wij hebben weinig tijd voor elkaar. 3 kinderen die savonds nog wel eens willen spoken. En man werkt doordeweeks elke avond. Wel thuis, maar hij heeft dan in elk geval geen aandacht voor mij:D

    We proberen in het weekend wel lekker samen op de bank te zitten en we vragen af en toe een oppas zodat we een avond samen weg kunnen.
    En verder zijn we vorig jaar voor het eerst weer samen een nachtje weggeweest en dat willen we nu elk jaar proberen.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  8. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij ook. We kijken een serie, doen de boekhouding, maken ruzie over de verbouwing, poetsen schoolspullen voor de volgende dag en kammen de hond.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  9. HappyRabbits

    HappyRabbits Fanatiek lid

    20 jan 2014
    4.889
    4.387
    113
    Samen de hond kammen kan anders erg bevorderlijk zijn voor je relatie hoor :D:D:D.
     
    Suuzan en Uuz vinden dit leuk.
  10. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    De hond is uitstekend voor elke relatie ;) (ook die met de buurt/buren/buurkinderen etc)
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  11. Semmy1888

    Semmy1888 Actief lid

    5 jun 2017
    248
    146
    43
    Mijn man is veel van huis ivm werk dus hebben de afspraak zodra hij in de avond thuis is van zijn werk dat we eerst even kletsen zonder telefoon bij de hand. En we gaan regelmatig samen een hapje eten om goed te kunnen kletsen en lekker te borrelen samen.
    En we proberen om 1 x in de week te gaan wandelen als de kinderen op bed liggen, dan komt er een oppas.
    Probeer echt tijd in te plannen samen, je kan snel een een negatieve spiraal komen door alle drukte en de kinderen en je relatie daardoor een beetje vergeten.. dat zou jammer zijn
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Niet vaak, omdat mijn man regelmatig in de avond en vaak in het weekend werkt.
    Maar we proberen eens in de zoveel tijd echt even tijd voor elkaar te hebben.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  13. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    We hebben gelukkig best veel tijd samen als de kinderen op school zitten, nu mijn man nog niet werkt (ziektewet). Ik werk zelf veel thuis en kan mijn eigen uren indelen. We gaan dus regelmatig even de stad in om te lunchen samen en bij te praten. En 's avonds zitten we ook samen op de bank films of series kijken, heerlijk.

    Door die tijd samen hebben we niet echt oppas nodig om 's avonds weg te gaan. Ik vind de jongste daar nog iets te klein voor ook.
     
    Gizzie1983 en Suuzan vinden dit leuk.
  14. Oona

    Oona Actief lid

    2 jul 2018
    436
    518
    93
    Wij zijn in de avond regelmatig samen thuis. De ene keer gaan we ieder onze eigen gang en de andere keer praten we of kijken we samen een filmpje. En we gaan weleens een avondje weg.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  15. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Relatie? Relatie? Hmmm wat is dat? Oh ja met die man die hier ook in huis woont :oops:
     
    sabagirl, Suuzan, Edith1987 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Het is iets lastiger geworden om echt samen te zijn, vooral door de wisseldiensten van mijn vriend.
    We hebben wel de kans om samen weg te gaan, maar nemen dan net zo lief ons zoontje mee eigenlijk.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  17. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Onze oudste kinderen zijn 18 en 16, dus die gaan vaak tegelijk of later dan ons naar bed.
    Bij mooi weer maken wij vaak nog samen een avondwandeling.
    In het weekend, als de oudsten uit zijn en de jongsten op bed liggen, hangen we vaak samen op de bank met wat lekkers.
    Een keer of 4 per jaar gaan we echt samen weg.
    Soms alleen uit eten, soms 's middags vertrekken en de volgende middag weer thuis.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  18. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.757
    4.719
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt elke doordeweekse avond, ik onregelmatig in de zorg. Onze avonden samen zijn dus heel zeldzaam en ons heilig. Dan nemen we echt de tijd voor elkaar, samen serie kijken, wat lekkers er bij, praten of uhm andere leuke dingen doen ;).
    We gaan ook 1x in de 2/3 maanden ofzo samen iets doen, bijv lekker uit eten of naar de film.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  19. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier doen we minimaal eens per week samen koken en eten we met zn tweetjes als de meiden op bed liggen :) dit omdat we het allebei erg druk hebben ik met school en hij met werk in de avonduren, dus ‘verplicht’ elke week een avond samen. Dan hebben we het over van alles en nogwat.

    Nu in de zomer met het lekkere weer zitten we vaak samen buiten ‘s avonds, kletsen of spelletje doen of we zijn gewoon allebei aan het lezen. Heerlijk :)
     
    Suuzan en Gizzie1983 vinden dit leuk.
  20. Gizzie1983

    Gizzie1983 Fanatiek lid

    11 apr 2011
    3.340
    207
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    We zien elkaar genoeg, maar praten te weinig en ondernemen eigenlijk ook te weinig samen. Door de drukte in het gezin, het werk, het huishouden leven we best langs elkaar heen. Op de automatische piloot. Qua opvoeding liggen we ook niet altijd op 1 lijn... Mijn man kan niet veel hebben van de meiden, heeft veel minder geduld dan ik. Aan de andere kant is hij wel ontzettend betrokken bij de opvoeding en daar mag ik me gelukkig mee prijzen :).

    Dus ja, ik (h)erken zeker dat onze relatie in het gezin beter kan/moet. Gelukkig is het bijna vakantie voor ons allemaal. Weg uit de alledaagse sleur en meer tijd voor elkaar ♥.
     
    huggybird, Suuzan en Rooibosje vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina