(Jonge) moeders omgeving Rotterdam, schiedam

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door lellebel2, 17 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    Zoiezo een geslachtsbepaling hihi
     
  2. Koekie83

    Koekie83 Actief lid

    24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk Ciprilla! Ik vond het nog best lastig, shoppen voor een meid. Ik ben helemaal niet van het roze en dat voert toch wel de boventoon als het om meidenkleding gaat, zeker in de kleine maten...
     
  3. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja pien is echt leuk hoor!

    Vind je dat koekie, ik vond het heel lastig om zachte kleuren te vinden. Ik ben echt van het roze en het schattige. Vind tegenwoordig juist alles zo stoer voor meiden.
     
  4. Koekie83

    Koekie83 Actief lid

    24 jul 2015
    230
    1
    0
    NULL
    NULL
    Man, ik ben echt al weken bezig en kan overal zo weinig vinden. Pas vanaf maat 92 kan ik dingen vinden die mijn smaak zijn, maar dat duurt nog een flinke tijd. Haha.

    Ach, het is ergens maar goed dat iedereen een andere smaak heeft, anders liepen alle kids er hetzelfde bij ;)
     
  5. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hahah meen je niet, ja verschilt ook per winkel denk ik. Wat ik opvallend vond allemaal zomergoed, ik krijg een winterbaby ook niet echt handig.
     
  6. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Vraagje, heeft er iemand ervaring met de samen bevallen cursus in Rotterdam? :)
     
  7. Kitsune

    Kitsune Actief lid

    30 mrt 2016
    449
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen ervaring hier! Ben wel aan het overwegen iets van een zwangerschapscursus te doen (naast zwangerschapsyoga), maar weet nog niet wat.
     
  8. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik heb gister even gezocht maar viel tegen. Ik wil misschien zwangerschapsyoga gaan doen. Doe jij dit al? Want ben niet echt sportief of lening, dus ben bang dat ik buiten de groep val haha. Maar lijkt me wel echt gezellig om contact te hebben met andere zwangere.
     
  9. pienvd90

    pienvd90 Fanatiek lid

    15 feb 2016
    1.198
    608
    113
    Vrouw
    is zwangerschaps yoga aan te raden? waar is het precies goed voor?
     
  10. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik denk dat het wel fijn is om te ontspannen. En het lijkt mij vooral leuk om iets met andere zwangere dames te doen.
     
  11. pr0udm0mmy

    27 jun 2016
    6
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    Hallo Mama's,

    lijkt mij ook erg leuk om gezellig mee te kletsen op dit topic!
    ik ben nieuw hier en het is ook de eerste x dat ik online op zo'n forum mee ga doen , maar lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen en gezellig te kletsen over van alles en nog wat hihi.

    zal mezelf even voorstellen;

    ik ben 23 jaar en ben in februari bevallen van mijn eerste kindje, sinds kort zijn ik en mijn man in rotterdam komen wonen,
    mijn man werkt en ik ben lekker thuis met onze kleine man.
    helaas wonen mijn vriendinnen niet echt in de buurt en om eerlijk te zijn ,spreek ik ze sinds de geboorte van mijn zoontje erg weinig.
    dit omdat hun in een heel andere levensfase zitten en vooral willen feesten haha, deed ik ook toen ik nog geen kleintje had, maar nu heb ik natuurlijk andere prioriteiten.
    ik geniet met volle teugen van het moederschap , mijn kindje is het mooiste wat me overkomen is, had me nooit kunnen voorstellen dat ik er zo van zou genieten om mama te zijn.

    het lijkt mij erg leuk om in contact te komen met andere mommy's!
     
  12. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hoi proudmommy, gezellig!
    Lijkt een beetje op mijn verhaal, alleen onze kleine moet nog geboren worden. :)
    In welk gedeelte van Rotterdam woon je? Ik woon in zuid.
     
  13. pr0udm0mmy

    27 jun 2016
    6
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    hey ciprilla,

    das toevallig, ik woon ook in zuid,
    spannend hoor, voor jou gaat het nog allemaal beginnen en nu nog lekker geniete van je babygirl in je buik:)

    ik ben 5 maanden geleden in het ikazia bevallen, en ik had echt een heel goede ervaring en super vriendelijk personeel, ze houden jou en je baby goed in de gaten, maar zitten niet op je lip. vond ik erg fijn!

    ik had ff terug gelezewn en zag dat je misschien daar of thuis wou bevallen, dus dacht deel mijn ervaring, want het is natuurlijk erg spannend!

    is dit ook jullie eerste kindje?

    xxx
     
  14. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    He wat leuk ook iemand uit Zuid! :)
    Ja is echt een leuke tijd hoor, voorbereiden op onze kleine. Oh wat fijn om te horen. Mijn voorkeur is thuis maar er hoeft maar iets te zijn en het moet al in het ziekenhuis dus houd mijn opties open. Maar dan graag Ikazia inderdaad. Ja dit is ook ons eerste kindje, dus alles is nieuw en spannend. Maar vind de tijd echt snel gaan. Weken vliegen voorbij. Hoe bevalt het thuis blijven bij je kleine man? Ik zit nu al thuis vanwege ontslag en zal voorlopig nog wel thuis blijven als ons meisje er is. Dus ben wel benieuwd naar je ervaring.

    Xxx
     
  15. Kitsune

    Kitsune Actief lid

    30 mrt 2016
    449
    0
    16
    NULL
    NULL
    Yoga:
    Ik deed voordat ik zwanger was ook wel yoga, maar was al een poosje gestopt vanwege extreme vermoeidheid in het eerste trimester. Nu weer begonnen dus, en niet bepaald atletisch meer. ;)

    Ik weet niet zo goed of het echt helpt met de bevalling e.d., maar ik weet wel dat het fijn is om mijn stijve spieren, met name in mijn rug en bekken, wat te laten ontspannen en versterken. Daar doe ik het momenteel voornamelijk voor. Misschien dat ik later ook nog zo'n Mom in Balance programma ga doen om weer wat conditie op te bouwen. Nu fiets ik alleen 50 minuten per dag, en verder sport ik niet meer.
     
  16. pr0udm0mmy

    27 jun 2016
    6
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    ja echt leuk is dat he, lekker shoppen voor je kleintje die er aan komt en je buik die steeds meer groeit en groeit, heb er ook echt van genoten:)

    in de eerste instantie wou ik ook heel graag thuis bevallen, maar ben toch blij dat ik in het zkh ben gegaan, mijn kleine lag namelijk als een sterrenkijker en met zijn ruggetje tegen die van mij aan zeg maar, ze kunnen altijd nog draaien maar dit was bij niet het geval, ik werd ingeleid met 41 weken dus werd het zoiezo ziekenhuis, maar toen de weeen op gang waren gekomen, was het door de ligging van de kleine best pijnlijk en was ik erg blij met de ruggenprik , al riep ik van te voren dat ik het het liefst zonder wilde haha..
    ik zal je de details besparen, maar het scheelde een haartje of het was een spoedkeizersnede geworden, ik ben iig erg blij dat ik in het zkh was en niet thuis!


    om op je je vraag terug te komen,

    ik vind het echt heerlijk om thuis te kunnen zijn bij mijn lieve ventje,
    het is echt genieten, elke dag en elk uur :)
    ik zou het echt niet willen missen, en besef des te meer hoeveel ik wel niet zou missen als ik hem bij een kdv of oma zou brengen, die lieve lachjes, lekker kroelen, i love itttt!

    zelf denk ik wel dat het best onderschat wordt hoor om thuisblijf moeder te zijn!!
    het valt namelijk niet mee om tussen door ook het huishouden te doen, eten te maken etc! je hebt niet tijd om lekker stil te zitten en niks te doen, al denken veel mensen misschien dat dat wel zo is wanneer je thuis blijft met je kindje.
    daar moest ik echt ff aan wennen..
    en ik snap nu ook heel goed de term 'handenbindertje'hahha

    als die kleine slaapt ga ik ook zeker ff liggen en dat raad ik jou ook echt aan , want je hebt het echt nodig, ik in ieder geval wel haha

    verder is het wel lastiger om contacten te hebben vind ik , ik ging voor de zwangerschap naar school enz en als je dan ineens heel de dag thuis zit , is dat best een omschakeling.
    maar je hoeft je niet te vervelen haha daar zorgt je kleintje straks wel voor en je hebt 9 maanden om er naar toe te leven dus mentaal kan je je daar dan wel vast op voorbereiden.

    maar tis in 1 woord GENIETEN echt elke dag!:)
     
  17. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dat is echt m'n nieuwe hobby, shoppen voor de baby haha. Alles is zo leuk en schattig.

    Joh echt, daarom ben ik zo blij dat ik dichtbij een ziekenhuis woon. Ik ga er ook niet teveel vanuit dat ik thuis beval. Heb nu ook een grote mond dat ik geen pijnstilling wil, maar dat kan ik denk dan pas beslissen. Misschien valt het allemaal wel erg tegen. Hoelang duurde je bevalling in totaal?

    Ja ik denk ook dat ik het onderschat. Ik heb nu zoiets zo dan kan ik lekker mn huisje schoonmaken enzo. Maar volgens mij werkt het zo niet, haha. Wel fijn dat je het zo naar je zin hebt met de kleine. En zo kan genieten van elk moment, daar kijk ik ook echt naar uit.

    Ben je nu wel klaar met school of ga je dit later nog vervolgen? Ik vind het nu al lastig om contacten te krijgen. Ik werk niet en verder kom ik niet bij dingen waar ik iemand kan ontmoeten. Dat vind ik soms wel erg jammer, vooral dat ik geen ervaringen kan uitwisselen met een vriendin. En de vriendinnen die ik had die zitten echt in een hele andere fase, dus dat begint een beetje te botsen soms helaas.
     
  18. pr0udm0mmy

    27 jun 2016
    6
    0
    0
    NULL
    rotterdam
    jammer he is dat , vooral als je zwanger bent is het leuk om je ervaringen te delen , of vragen te stellen of gewoon lekker mee te kletsen over je zwangerschap of dingen die daarmee te maken hebben zoals bijvoorbeeld borstvoeding of eerste hapjes enz, op internet is natuurlijk ook een hoop info te vinden , maar tis ook leuk om gewoon met andere mensen over te praten.
    en mensen ontmoeten is echt moeilijk , vooral als je thuis zit, tis niet dat je tijdens het boodschappen doen, nieuwe vriendschappen opdoet ofzo, vandaar ook dat ik ben gaan meedoen op dit forum , snap je helemaal haha.

    gelukkig heb ik mijn opleiding af kunnen ronden tijdens mijn zwangerschap, ik was eind januari uitgerekend en in juli vorig jaar heb ik mijn examens gedaan en gelukkig behaald:)

    ik was eingelijk wel van plan om nog een jaar een vervolg te doen , maar ik was zooo ontzettend vaak niet lekker tijdens mijn zwangershap, was in september begonnen maar dat ging hem helaas niet worden, ik was zooooo moe en zovaak misselijk dus kon het echt niet opbrengen, dus vanaf november zat ik lekker thuis, heerlijk slapen zoveel ik wou want had dat echt nodig, en mezelf voorbereiden op de komst van de kleine. ondertussen waren we net verhuisd, ook in november , dus was best een drukke periode ondanks dat ik gestopt was met school, gelukkig was in december alles klaar en konden we echt uitkijken naar ons mannetje:)

    en ja nu zijn we bijna 5 maanden verder, en net als met de zwangerschap vliegen de weken/maanden echt voorbij.
    daarom geniet lekker van elk moment en van elk schopje wat je voelt meid:)
    voor je het weet is je prinsesje er al!

    hoever ben je nu precies?

    xxx
     
  19. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ja daar loop ik ook echt tegenaan. Kan gelukkig veel aan mn moeder vragen en op het forum vinden. Gelukkig vermaak ik me wel snel alleen, maar is toch soms een beetje eenzaam. Was al opzoek naar zwangerschapsgym of yoga voor contacten in de buurt maar nog niks leuks gevonden. Heb jij dit gedaan?

    Zo klinkt heftig naar school en zwanger zijn. Ik zou dat echt niet aankunnen, ben nu al zo blij dat ik thuis zit. Ben nog steeds heel erg moe. En dan ook nog een verhuizen, pfoe ik doe het je niet na.

    Ja de baby periode is volgens mij zo om, daarom wil ik daar ook elke minuut van meemaken. Ik ben nu 18 weken zwanger precies vandaag. Bijna op de helft! Voel de kleine nu wel wat vaker maar is nog allemaal heel zachtjes. Kan niet wachten tot mn vriend dr ook kan voelen. :)
     
  20. michelleee

    michelleee Actief lid

    30 jan 2014
    357
    0
    0
    ik werk in de horeca
    Rotterdam
    Hooi meiden!
    Ik ben 23 jaar en heb een kleine meid ze word 7 augustus 2! Zelf ben ik 16 september weer jarig..
    En ben gisteren erachter gekomen dat ik weer zwanger ben van een 2de! Was wel gepland! Ik woon in Rotterdam zuid :)
     

Deel Deze Pagina