Jonge ouders met 2 of meer kinderen?

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door chanti1990, 27 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

    chanti1990 Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hoii!

    Ik ben een mama van 26 jaar en heb 2 kids van bijna 4 en bijna 2 jaar oud. We staan nog beetje in dubio of we het hier bij laten of dat we eventueel toch nog wel een 3e willen mocht het ons gegeven zijn..

    Ik vraag me af of hier meer jonge moeders zijn met 2 of meer kinderen en hoe ervaar je dat?
    Wij zijn de enige van broers/zussen en ook bijna enigste van vriendengroep met kinderen. Dat vind ik nog wel eens jammer.
    Klinkt misschien stom maar ik vind het zwanger zijn en kraamtijd etc. Heel bijzonder en leuk en ben echt bang dat wij straks al klaar zijn, en wanneer derest van vrienden/familie begint, ik het misschien heel lastig ga vinden dat wij die fase al hebben afgesloten.
    Het is zelfs zo dat ik overweeg om daardoor wat langer te wachten met een 3e al zou je het daar niet om moeten doen.

    Duss heel benieuwd naar jullie situaties en ervaringen!!
     
  2. Dens

    Dens Actief lid

    21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Ik ben ook 26 en heb een dochter van 4,5 en een dochter van 15 maanden. Wij hebben gelukkig wel 2 stellen waar we al lang mee omgingen die inmiddels ook kinderen hebben. Wel iets jongere kinderen dan onze oudste, maar de omgang met elkaar is er wel veel leuker en hechter op geworden.

    Persoonlijk is de babytijd juist niet mijn favoriet. Mijn beste vriendin is momenteel bezig voor de 2e en ik besef me hierdoor juist dat ik blij ben dat ik niet nogmaals zo'n zwangerschap/eerste 3 maanden baby fase hoef te doen. Hierin kan ik je dus niet helpen met 'hoe het voelt'. ;)
     
  3. chanti1990

    chanti1990 Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Dat is wel leuk idd! Nu is het verschil van 4,5 jaar met baby nog groot maar over een tijdje niet meer zo..
    Jullie gaan bewust niet meer voor een 3e?
     
  4. Dens

    Dens Actief lid

    21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Inderdaad! Hun oudste is 3, dus dat gaat al super leuk samen!

    Wij gaan inderdaad bewust niet meer voor een derde. Na 2 x zwangerschapsvergiftiging, 1 postnatale depressie en 1 huilbaby vind ik het leuk geweest :D

    Als alles 'normaler' was verlopen had ik een derde trouwens best leuk gevonden hoor!
     
  5. Billy60

    Billy60 Niet meer actief

    Ik ben 22 en 3 dochters. Hier ook de eerste en enige in vriendengroepen en ook in mijn familie helaas. Ik vind dat wel erg jammer en voel me vaak wat onbegrepen. Voor nu is ons gezin compleet. Ik vind het ergens wel jammer dat ik het nu samen heb kunnen doen, maar ook wel een leuk idee dat zij volop in de slapeloze nachten zitten en onze kinderen alweer naar school gaan.
     
  6. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Hier 27. Dochter van 4.5 jaar zoon van bijna 2.5 jaar. En een derde onderweg. Hier in directe omgeving ook de 1e. Nu komt de rest pas wat :D
     
  7. chanti1990

    chanti1990 Fanatiek lid

    13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Dens, heftig! Ik kan me voorstellen dat je dan niet nog voor een 3e gaat! Hoe gaat het nu dan?

    Billy60, dat is waar. Jij hebt je vrijheid dan al meer terug!!

    Dreamer, hoe ervaar je dat? Geen moeite mee?
     
  8. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Ik ben 27, ik heb vier kinderen bijna 8, 6 jaar 3 jaar en 1 jaar.


    Ik vind het geweldig !
     
  9. Dreamer

    Dreamer VIP lid

    17 mrt 2011
    6.146
    32
    48
    Weinig moeite mee. Behalve dat t soms slopend is nu tegen het einde vdzwangerschap:D
     
  10. Dens

    Dens Actief lid

    21 sep 2011
    413
    1
    18
    Zuid Holland
    Het gaat sinds afgelopen zomer gelukkig weer goed! Al met al een jaar zoet geweest met die stomme pnd :( Nu gelukkig weer de oude!
     
  11. yasmine04

    yasmine04 Fanatiek lid

    17 nov 2010
    3.050
    304
    83
    Tbm
    Zuid holland
    Hier 25 en heb 2 dochters nu.
    1 van bijna 4 en 1 van 6 maanden.
    Ik vind het geweldig en geniet vol op .. sluit daarom ook niet uit om ooit nog wel weer voor een 3e te gaan.
    Ik kan me niet voor stellen dat ik op deze leeftijd al "klaar" ben.
    Helaas heftige medische 2e zwangerschap gehad dus heb voorlopig nog wel even nodig om bij te komen.
     
  12. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij waren 19 en 24 bij de eerste, bij de derde 24 en net 30. Bij ons ook niemand met kinderen verder, maar wij vinden het heerlijk. Het heeft ons in ieder geval nooit beïnvloed over wel/niet zwanger worden e.d. Nu zijn wij uit de luiers en enkele vrienden beginnen net met het hele riedeltje. Dan kan ik echt blij zijn dat wij dat gehad hebben haha :p
     
  13. Wenda

    Wenda Fanatiek lid

    12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Ik ben 23 en heb 2 kindjes. De oudste word morgen 2 en de jongste is bijna 5 maanden. Ik vind het heerlijk. Ik zou nog wel meer kindjes willen, maar eerst nog even genieten van onze jongens.

    Wij hebben in onze omgeving wel meer mensen met kleine kindjes dus daarmee kan ik je niet helpen.
     
  14. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Ik ben 26 en zwanger van de vierde!
     
  15. Rietje88

    Rietje88 Niet meer actief

    #15 Rietje88, 28 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 okt 2016
    28 (niet erg jong meer) en ook nog niet klaar. Maar voor nu ben ik er wel even klaar mee. Ik heb twee kleintjes waar ik mijn handen aan vol heb. Over elk leeftijdsverschil valt wel iets te zeggen. Tijd zat.

    Hoe ik het nu voor mij zie zou ik 10 jaar tussen 1 en 3 willen
    En 10 jaar tussen 2 en 4 willen. Maar ach dat is nu.
     
  16. Tillit

    Tillit Actief lid

    26 dec 2013
    144
    1
    18
    Schrijven
    Een dorp
    27 en twee kindjes, maar er wel hartstikke klaar mee :)
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Ik ben nu niet meer zo jong, maar bij de eerst was ik 23, bij de 2e was ik 25 en bij de 3e 28. Eerst had ik dat gevoel ook heel erg, maar dat was na de 3e gelijk klaar eigenlijk. Als ik nu iemand zie die zwanger is of een heel kleine babytje ben ik blij dat ik niet meer hoef haha.
     
  18. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.127
    15.190
    113
    tja was is jong ;)
    Ik ben 26 en de 4de is op komst, bij de bevalling ook nog 26. Als het lukt op de datum schelen de oudste en jongste precies 7 jaar (maar ik hoop toch wel 1 of 2 dagen meer :D ). Heb er 1 van 2010, 2011, 2014 en straks 2017. Die van 2014 had ik graag jaartje eerder gewillen maar het laat zich niet plannen he. Anders had deze ook niet gekomen denk ik. Voor mij was 3 wel goed, maar het boek zwangerschap nog niet afgesloten, meer van "tijd zat, we zien wel over paar jaar". Man vond 2 wel genoeg maar dat heeft niks met zijn leeftijd te maken (20 bij de oudste) maar meer met hoe het bij hem thuis ging...
    Bij de oudste vond ik het weleens lastig dat "de rest" nog niet zo ver was, maar nu... tja er lopen meer jonge moeders rond op school en met de meeste oudere moeders klikt het ook wel. In mijn familie waren we wel de eerste (zusje sinds vorig jaar ook 1) maar nooit als hinderlijk ofzo ervaren, scheelt misschien ook dat mijn jongste zusje toen 7 was. Man zn kant waren er wel meerdere maar weinig contact mee. Vaste vriendengroep hebben we niet.

    Eindconclusie: ik zou het zo weer over doen, maar vind het wel fijn dat zusje nu ook een kind heeft (en hopelijk volgen er nog veel neefjes/nichtjes. 1 neefje bij 7 ooms/tantes is erg weinig :D). Wel merk je dat er faseverschil zit in kinderen bij vrienden, dat is soms wel lastig.
    Maar ik zeg niet dat dit echt de laatste x is haha. You never know...
     
  19. Nemo2

    Nemo2 Niet meer actief

    27 en 2 kindjes een van 8 en een van 1,5!
    Miss in de toekomst nog een 3e maar voorlopig niet.
     
  20. kikibaby1988

    kikibaby1988 Actief lid

    28 sep 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    Ik ben 27. Heb een dochtertje vn 9m en zwanger vn tweede kindje.
    Hierna is het voor ons gedaan. Ons huisje heeft 3 kamers, alles even. .maar als je zelf voelt voor een derde. Praat met je man en kijk of hij er ook voor te vinden is. Mijn vriend is wat ouder en liever gn kleine babytjes meer na zijn 40ste
     

Deel Deze Pagina