Jonge werkende mama's van 1 naar 2 kinderen...Zwaar??

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door xjeannii, 14 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xjeannii

    xjeannii Actief lid

    15 apr 2016
    403
    2
    18
    Hallo allemaal,

    Mijn naam is Jeanny en ik ben 23 jaar.
    Ik heb een zoontje van bijna 9 maanden.
    Ik werk 28uur als verzorgende in een verzorgingstehuis.
    Mijn vriend en ik willen graag een 2e kindje, hij is overgens 24 jaar oud.

    Ik hoor verschillende verhalen van kennissen waarvan de een zegt; "een 2e is makkelijker dan de 1e" en sommige zeggen juist "het is 2x zo zwaar"

    Soms vind ik het nu al zwaar om van alles te plannen. het huishouden, werk, vrienden en familie. en dan wil ik soms ook eventjes "me-time" zo noem ik dat dan..

    Hoe ervaren jullie dat en wanneer zijn jullie ongeveer begonnen met klussen voor een 2e?

    Graag hoor ik jullie mening.

    Liefs
     
  2. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.261
    3.500
    113
    Zoals je ziet ben ik nu net zwanger van ons 2e kindje. Ons zoontje is net 3 als de 2e geboren wordt, als alles uiteraard goed mag gaan.
    Ik werk ook als verzorgende in een verpleeghuis, eerst 24 uur, maar sinds de zomer nog 20 uur.
    Ik vind de combinatie van onregelmatige diensten (en dus voor je kindje ook onregelmatige opvang) soms ook best pittig. Aan de andere kant soms ook wel weer lekker, doordat je door de weeks soms zomaar een paar dagen vrij bent, maar de weekenden zijn wel weer lastiger doordat ik om het weekend moet werken en dat dan soms nog moet combineren inderdaad met verjaardagen en feestjes e.d.