jongen of meisje

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angelblade, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skye

    Skye Niet meer actief

    Hahahah, daar moet je gewoon flink gebruik van maken :D
     
  2. Shyness

    Shyness Bekend lid

    17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ikzelf heb ook altijd een voorkeur gehad voor een meisje, maar zoals cjpt schrijft: een babytje, een wondertje van welk geslacht dan ook zou bij mij het grootste geschenk zijn! Als het maar gezond is! x
     
  3. Skye

    Skye Niet meer actief

    Tuurlijk.....wie denk dat nou niet, toch :D
     
  4. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Pfff dat je je daar druk over kunt maken. Wees blij als het je gegund is een kind te krijgen!

    Pim
     
  5. Deurtje

    Deurtje Fanatiek lid

    8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Helemaal waar!
     
  6. Inggrid

    Inggrid Fanatiek lid

    4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Als het maar gezond is......... Dat is het aller belangrijkste. Het was trouwens niet best dat we konden kiezen dan werden er in china alleen nog maar jochies geboren.
     
  7. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    die chinese kalender was bij ons goed en bij alle kids van mijn schoonzussie ook die had la drie jongens en is nu dus eindelijk zwanger van een meid wat ze al zolang wilde (was echt mega jaloers op ons meisje) en dit staat ook op die kalender
    maar ik ben dus eens een andere tegengekomen en daar sotnd alles precies andersom dat was heel appart.
     
  8. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Blijft voor discussies zorgen zo'n topic.. :rolleyes:

    Hier maakt het ons geen bal uit.. mijn vriend heeft 1 voorwaarde.. jongen of meisje.. het gaat op voetbal... :)
     
  9. MieniMe

    MieniMe Fanatiek lid

    28 jun 2008
    2.056
    0
    0
    Tsjah iedereen kan voorkeur hebben, maar om daar nu echt dingen voor te doen of te laten(bakerpraatjes) dat gaat me te ver en zoals zo vaak gezegd hier:als het maar gezond is!Dat is het enigste wat telt, of je nou een jongen of meisje baart, het is jullie kind en daar zul je onvoorwaardelijk van houden.

    Die kalender:Logisch dat het vaak WEL klopt, maar ook vaak NIET klopt...Je hebt immers 50-50 kans he ;)
     
  10. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik heb dat eigenlijk nooit zo gehad, misschien denk je wel leuk een meid.
    Maar als je beeb op je buik word gelegd ben je zo trots op jezelf, dan maakt het niks meer uit.
    Gezondheid is het belangrijkste.
    Zou mij niks uitmaken als we weer een jochie kregen, gezellig 2 van die stoere jongens!
     
  11. Brit1980

    Brit1980 Actief lid

    20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    ik denk ook dat het niet uit maakt wat je kindje voor gelacht krijgt als het maar gezond is en alles er aan zit wat er aan moet zitten onze eerste 2 (een tweeling) zijn twee jongens van 5 jaar oud..zou een meid erbij natuurlijk erg leuk vinden maar als we er zo"n kanjer bij zouden krijgen zou me ook niet uit maken het is allebij welkom..zijn allemaal even lief als het maar gezond is natuurlijk dat is het allerbelangrijkste.
    liefs Brit
     
  12. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Na vijf jaar en vele behandelingen maakt het je niet meer zoveel uit of het een jongen of een meid is, op welke datum het geboren wordt, welk sterrenbeeld het heeft, enz... :rolleyes: Als het maar gezond is!
     
  13. Amore

    Amore Lid

    31 aug 2008
    12
    0
    0
    Als ik ooit nog is zwanger mag worden dan zou ik een meisje erg leuk vinden. Vind dat iedereen daar een eigen mening in mag hebben.
    Maar een jongetje zou ik uiteraard net zoveel van kunnen houden. Het is zelfs zo dat op mijn stage ik 1 jongetje(baby) de leukste van iedereen vind. Maar toch gaat mijn eigen voorkeur uit naar een meisje.
    En waardoor dat komt, ik heb geen idee.
    Misschien wel omdat ik graag een jonger zusje wilde hebben, maar heb 2 oudere broers (waar ik wel super band mee heb)
     
  14. Laris

    Laris Fanatiek lid

    27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Het maakt mij echt helemaal niets uit en ik begrijp ook niet echt dat iemand dat kán uitmaken. Het is al een wonder als je zwanger raakt en of dat dan een jongen of meisje is, dat zal me werkelijk een biet zijn. Beide zijn even gewenst, beide zijn even welkom. Eerlijk gezegd denk ik dat zo'n wens (liever een jongen of meisje) alleen bij iemand vandaan komt die geen problemen heeft om zwanger te worden. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat iemand die alle moeite moet doen om uberhaupt zwanger te mogen raken zo'n sterke voorkeur heeft...
     
  15. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik heb wel gezegd, dat ik iets meer neig naar een jongen, maar dat betekend dus niet dat ik liever een jongen als een meisje wil. Ze zijn allebei even welkom. Sterke voorkeur heb ik niet
     
  16. MamaKitty

    MamaKitty VIP lid

    26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    *zucht daar gaan we weer*
    Een voorkeur is menselijk meiden, dus lekker laten gaan. Het wil niet zeggen dat als iemand een voorkeur heeft, dat als het wat anders word, dat zij het niet wil of er niet blij mee is.
    Tuurlijk is het belangrijkste dat het kindje gezond is. Maar ja, sommigen hebben nu eenmaal voorkeur. Niets mis mee, je doet er niemand kwaad mee.

    Ik had bij mijn dochter een voorkeur voor een meid en dat kreeg ik ook. Wil niet zeggen dat als ik een jongen gekregen had, dat ik er niet blij mee geweest was.
    Deze keer heb ik een lichte voorkeur voor een meid, maar toch als ik aan een jongen denk, lijkt me dat ook zoooo super.....dus echt een lichte voorkeur, maar die is er wel en dat ga ik niet onder stoelen of banken steken.
    Heel menselijk.

    Maar goed...het enige wat je kunt doen is wat iemand anders ook al zei; vrijen voor je eisprong, want ze zeggen dat de zaadcellen met vrouwelijk dna het dan overleven als het eitje langskomt (houden het langer vol ofzo?) en de mannelijke zaadcellen sterven af... geloof dat het zoiets was....
    Meer kun je niet doen met een voorkeur....
     
  17. angilla

    angilla Bekend lid

    16 mei 2008
    554
    0
    0
    asperen
    mijn voor keur gaat naar een meisje maar dat is meer omdat ik al jaren een hele mooie meisjes naam in me hoofd heb en omdat ik maar 1 keer zwanger wilt worden.Maar als ik een jonge krijg zou ik daar net zo blij mee zijn alleen even een perfecte jongens naam in me hoofd hebben.
     
  18. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik geloof er niet zo in wat je allemaal kunt doen om een jongen of meisje te krijgen, dat hb je echt niet aan de hand, bij mij dacht bv iedereen aan mijn buik te zien dat ik een jongen kreeg nou helemaal mis want het was een meisje.

    Als het maar gezond is vind ik veel belangrijker
     
  19. angelblade

    26 aug 2008
    18
    0
    0
    kassierster
    leuven
    Geplaatst: Ma Sep 01, 2008 6:56 pm Onderwerp:

    --------------------------------------------------------------------------------

    Het maakt mij echt helemaal niets uit en ik begrijp ook niet echt dat iemand dat kán uitmaken. Het is al een wonder als je zwanger raakt en of dat dan een jongen of meisje is, dat zal me werkelijk een biet zijn. Beide zijn even gewenst, beide zijn even welkom. Eerlijk gezegd denk ik dat zo'n wens (liever een jongen of meisje) alleen bij iemand vandaan komt die geen problemen heeft om zwanger te worden. Tenminste ik kan me niet voorstellen dat iemand die alle moeite moet doen om uberhaupt zwanger te mogen raken zo'n sterke voorkeur heeft...


    dat kan je ook niet zeggen ben namelijk al jaar en half aant proberen
    dus antwoord begrijp dat als je een miskraam hebt gehad ,blij zal zijn als je een gezonde baby krijgt.hoop het voor iedereen dat er een heeft gehad

    ik heb er nog geen gehad en hoop nog altijd op een meisje,en dat zal altijd in mn hoofd zitten.

    grtz angel
     
  20. tinke

    tinke Actief lid

    25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Tsjah.. ik neig ook naar een meisje. Misschien is dat omdat ik zelf echt alleen maar broertjes heb en dan ook nog een heleboel ook. Maar goed, uiteindelijk is het allerbelangrijkste dat het gezond is en als het dan een jongetje of een meisje is, wat maakt dat dan nog uit.
    Uiteindelijk vind ik het ook veel makkelijker om leuke meisjesnamen te verzinnen dan jongensnamen, maar goed we zien gewoon wel.
     

Deel Deze Pagina