Jongens mogelijk ook vaccineren HPV

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Angel1980, 20 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ben ik groot voorstander van. Vooral ook om HPV zelf in te dammen. Want met het seksuele gedrag van tegenwoordig neemt dat alleen maar meer toe.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Tegenwoordig? :rolleyes:
     
    Caithy, DastyQueen en Angel1980 vinden dit leuk.
  3. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja ik heb toch wel de indruk dat het normaler is geworden om veel wisselde contacten te hebben. In mijn tijd was het begrip one-night stand nieuw. En dat was nog een soort ‘not done’. Nu is dat heel normaal. En ook onder volwassenen is er met Tinder, Grinder en dating sites (waaronder speciaal voor ‘tweede liefdes’ en seksdates) naar mijn idee toch wel wat veranderd.

    Ik heb er verder geen waardeoordeel over. Maar dat de norm verschoven is, zie ik wel.
     
    In your eyes en bosi333 vinden dit leuk.
  4. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Wat dacht je van de swinging sixties? Free love movement? 'In mijn tijd' werd er ook heel wat afgesext hoor. En uiteraard bestond aids toen nog niet, dus de pil was afdoende...
     
  5. Fluitekruidje

    Fluitekruidje Niet meer actief

    Ach ik kom uit een gezin waar vrije liefde hoogtij vier(t)(de). En dus nog steeds. Mijn ouders zijn half 70 en ruim 50 jaar samen. Maar vanaf het begin beide ruime variatie in sexpartners gehad. En dus nog steeds :rolleyes: dus one night stands waren er toen ook genoeg.
    Oftewel te wel.... Volgens mij is dat van alle tijden.
     
    Hopsatee, DastyQueen, Angel1980 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou in mijn "tijd" de jaren 90... was een one night stand echt not done.

    Dan was je een behoorlijke slet als je dat deed.
     
  7. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Ja precies. One Night stand, dat wist je wel wat dat was. Maar daar deed je als enigsinds normaal meisje niet aan. (Lekker seksistisch ook want over jongens werd nooit gezegd dat ze sletten waren).
    Daarvoor had je inderdaad de jaren 60. Maar volgens mij word die vrije liefde nogal overdreven. Mijn moeder groeide op in die tijd. En zoveel wisselende contacten als nu gangbaar is, was het toch echt niet hoor. En mijn ouders komen niet bepaald uit n dorp. Het is met apps en sites etc gewoon heel makkelijk geworden om contact te leggen.

    Nogmaals; ik heb er geen oordeel verder over. Maar het is gewoon meer gewoonte nu en dat heeft wel invloed op de verspreiding van HPV. Waarbij je met safe seks niet zoveel tegen kan beginnen.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  8. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Klopt. Mijn moeder is van iets later...eind aren 70 ( ze was 19 toen ze zwanger was van mij). En in "haar" tijd was de vrije liefde ook al minder aan het worden.

    In de jaren 80 kwam Aids en was vrije seks helemaal niet zo slim.

    En nu dus weer iets nieuws...HPV.

    Ik zie het echt als een Soa. Een hele nare ook weer.
     
  9. Angel1980

    Angel1980 Niet meer actief

    Daar heb ik niks van gemerkt :D
     
    bosi333, Hopsatee, Fluitekruidje en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    #11 Hopsatee, 21 jul 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2018
    Ik weet niet precies hoe oud jij bent maar “in mijn tijd” (ik ben 33) was dat bij ons (mijn vriendinnen en studiegenoten) al normaal. Ik heb bijv ook een half jaar stage gelopen op curacao en als er zelfs liedjes worden geschreven over “stagiaires en mariniers als dat maar goed gaat” geeft dat al een beetje aan wat de tendens toen was ;) In mijn beleving is dat dus niet verschoven, het is alleen gemakkelijker en zichtbaarder geworden met de opkomst van de online kanalen/apps en datingsites.

    On topic: ik vind dit wel een goed idee want het is beter om zoiets te voorkomen. Wat we kunnen indammen moeten we zeker doen.
     
    Angel1980 en Whysteria vinden dit leuk.
  11. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Whahahhaa onder welke steen heb jij gelegen ;) ;) ;)

    Ik ben met bijhorend feest net 40 geworden, maarre onenight stands waren echt niet nieuw ;) en relatieplanet was net Tinder hoor!!

    Toen had je geen smartphone, dus wat je uitspookte wist alleen jij en je onenight stand...
    Dat is het verschil!
     
  12. Whysteria

    Whysteria Niet meer actief

    Dit. En ik ben nog 8 jaar ouder dan jij! En ook zonder internet en mobiele telefoond wist men het andere geslacht prima te vinden hoor (letterlijk en figuurlijk) :roflmao:
     
    Caithy vindt dit leuk.
  13. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Whahahahahah 8 jaar!!! :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Geweldig! :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Ik kan het alleen maar met je eens zijn!
     
    Angel1980 en Whysteria vinden dit leuk.
  14. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.029
    25.506
    113
    Als ik de verhalen van mijn ouders mag geloven waren de '60 en de '70 net zoals nu. Je zocht elkaar op in een tentje op de camping en naderhand haalde je een prik tegen gonorroe.
    De '80 en de '90 zouden echt niet anders zijn.
     
  15. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Godzijdank ja! Dat is inderdaad een groot verschil! Ik denk dat de seksuele moraal niet zo heel erg is veranderd, maar ‘de jeugd van nu’ heeft wel véél meer mogelijkheden gekregen om domme fouten te maken. En de gevolgen zijn dan vaak ook erg groot.

    Ontopic: als die inenting wordt aangeboden tegen de tijd dat onze zoons er de leeftijd voor hebben, dan krijgen ze hem hoor. Of ze moeten zelf echt ernstige bezwaren hebben, die ik ook nog eens redelijke vindt. Maar ik zal ze echt uitleggen wat het belang ervan is. Ze beschermen hun toekomstige partner op die manier.

    En nog los daarvan, het is nu bij zo veel zaken op dat gebied zo dat meisjes veel meer moeten doen dan jongens. De meeste vormen van anticonceptie richten zich op vrouwen. Door de dubbele moraal moeten meisjes / vrouwen veel meer opletten wat ze doen en wat er bekend wordt, omdat ze anders voor slet worden versleten. Als het mis gaat en een meisje toch onbedoeld zwanger raakt, komt ook dat vaak veel meer op haar neer. (Zowel de emotionele gevolgen van een eventuele abortus als de zorg voor de baby als de keuze wordt gemaakt het kindje te houden.) Er wordt op seksueel gebied altijd veel meer verantwoordelijkheid bij vrouwen gelegd dan bij mannen. Deels is dat biologisch gezien nu eenmaal zo. Maar ik vind het ook gewoon een goed signaal naar onze zoons dat zij evengoed hun verantwoordelijkheid moeten nemen hierin.
     
  16. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Nou ja...misschien was ik wel preuts dan...ha ha

    Ik haalde het niet in mijn hoofd om een one night stand te hebben vroeger( nu nog steeds niet )..moest er ook niet aan denken.

    Was gek op jongens...maar ik hield ook van het spel.

    Ik zou het ook gewoon echt niet kunnen met iemand waar ik niks om geef. Noem mij maar raar dan. ;)
     
    Angel1980 vindt dit leuk.
  17. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.063
    10.330
    113
    Off topic, jouw moeder is van eind jaren zeventig? Of was ze jong eind jaren zeventig?
     

Deel Deze Pagina