spenen en flesspenen ?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nancy1981, 28 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

    nancy1981 Fanatiek lid

    22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Misschien een beetje een rare vraag maar kan mij iemand hiermee helpen

    Ik heb een aantal flesjes gekocht en hier zitten standaard spenen op

    Ook heb ik nog twee flesspenen extra gekocht namelijk eentje van difrax
    de flessenspeen kers 1 / 2/ 3 doseer
    maar kan mij iemand vertellen waneer je de 1/2/of 3 stand gebruikt en dan neem ik aan dat als je bv 1 gebruikt je de 1 na het mondje/neusje van het kindje toericht ? :rolleyes:

    Ook heb ik nog een m speen voor melk waneer gebruik je deze ongeveer want je begint tog met de s flessenspenen of niet ?

    Dan lees ik dat je alle fopspenen en flesspenen voor gebruik moet uitkoken en ook na ieder gebruik nog eens moet uitkoken.
    En als je ze dan weer opnieuw gaat gebruiken ze eerst nog eens moet reinigen klopt dit ? enzo ja gewoon met warm of koud water ? :rolleyes:
     
  2. joyce1980

    joyce1980 Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar ik denk/hoop dat de kraamzorg hierin uitleg geeft!

    zou eigenlijk ook niet weten wanneer je bv naar standje 2 zou moeten gaan of niet.

    mocht iemand het weten of ervaring mee hebben dan hoor ik het ook graag!

    joyce
     
  3. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Als het goed is , moet er een beschrijving van die 1, 2, 3 speen bij zitten..
    je kan de speen zelf verstellen, wanneer je kindje of te snel drinkt, of juist te langzaam. Dan kun je het nl. zelf in gaan stellen.

    Zal morgen even de gebruiksaanwijzing voor je erbij pakken.

    Over het uitkoken, dit kun je gewoon met een magnetronsterrilisator doen, en is net zoveel werk als bij een fles uitkoken ( wat je de eerste weken toch al moet doen)
     
  4. puckje

    puckje Bekend lid

    9 jun 2007
    555
    0
    0
    Overijssel
    Bij de 1/2/3 speen biedt je de speen eerst aan met de 1 onder het neusje. Als blijkt dat je kindje te langzaam drinkt of moe begint te worden dan draai je door naar stand 2 en evt. later naar 3. Als je met je vinger in de speen knijpt en deze draait op de te gebruiken stand kun je zien wat er met de opening gebeurd.
    Ik heb zelf de Difrax Optifles gekocht en daar zit standaard een stand 1 speen op. De 3-standenspeen is niet te gebruiken op deze fles omdat er een bocht in zit.
    De fopspeentjes doe ik gewoon 's avonds in de magnetronsterilisator bij de flesjes die toch uitgekookt moeten worden.
     

Deel Deze Pagina