Jouw mening over de volgende situatie.....

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 24 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    ** heeft geen betrekking op mij, ben door een ander topic benieuwd naar jullie ideeën/meningen over de geschetste situatie**

    Inleiding:
    Een jonge man heeft nu zo'n 8 maanden een vriendin. Bij de aanvang van hun relatie hebben ze een soa test laten doen, omdat ze graag gemeenschap hebben zonder condooms, zij slikt de pil. Beide hebben geen soa, kwam uit de test.
    Ze leven hun leven samen, werken, doen aan sport en gaan met regelmaat stappen. De man heeft in een gesprek over de toekomst aangegeven absoluut nog geen kinderen te willen. Ergens over 8 jaar wil hij er pas over gaan nadenken en bekijken hoe de situatie dan is. Zij zou best over 5 jaar kinderen willen krijgen.
    Zij is de pil wel eens vergeten, waarop hij als voorwaarde had.....de komende maand alleen seks met condoom. Anders niet.

    Situatie:
    Zij is zwanger, het was een ongelukje. Ze is namelijk 3 keer achter elkaar de pil vergeten, hij wist hier dit keer niks van af. Hij wil het kind niet houden. Abortus of adoptie maakt voor hem niet uit. Zij wil het kind graag houden. Ze verteld hem dat hij zijn verantwoordelijkheid moet nemen en voor het kind moet zorgen. Hij verbreekt een maand later de relatie, want ze worden het niet eens. Hij voelt zich in de maling genomen en in een situatie gedwongen die voorkomen had kunnen worden als zij hem verteld had dat ze de pil vergeten was. Zij voelt zich in de steek gelaten en is boos dat hij zijn berantwoordelijkheid niet neemt. Ze is van plan van hem te eisen wat ze juridisch gezien kan eisen.


    Nu ben ik benieuwd wat deze man voor rechten en plichten heeft in jullie ogen(dus niet alleen wettelijk).
    Ben je het eens met haar standpunt of met die van hem en waarom?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.505
    5.604
    113
    Vrouw
    Mwah ik geef hem eigenlijk wel gelijk....

    Zij wist dat hij absoluut geen kinderen wil.
    Heeft het express verzwegen voor hem...
    En dan nu miepen omdat ze ‘per ongeluk’???? Zwanger is en hij het niet wil
     
    Chocolat, Robijn89, MaMa en 10 anderen vinden dit leuk.
  3. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Ik ben het eens met de man. Hij is heel erg duidelijk geweest. Hij wil op dit moment geen kind. Zij heeft oftewel gelogen/opzettelijk niet gezegd dat ze de pil is vergeten of opzettelijk de pil gewoon niet genomen.
    Dan moet zij ook het kind zelf financieel opvoeden. Het is toch haar eigen keuze geweest om alles te 'vergeten' en te verzwijgen.
     
    Chocolat, Robijn89, lies276 en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Oh wauw... mmm...

    Over het algemeen vind ik dat de man inderdaad moet bijdragen aan het kind (zowel financieel als emotioneel). Maar in dit geval vind ik dat wel erg lastig!

    Ik begrijp ontzettend goed dat hij zich er in geluisd voelt!! 3 keer de pil vergeten? Dat is gewoon expres. Als je van jezelf weet dat je zo chaotisch weet, moet je voor een andere anticonceptie methode kiezen zoals een spiraal of een combinatie met condooms. Daarbij heeft zij het ook nog eens verzwegen. Dat is nog wel het ergste. Ik begrijp absoluut waarom de relatie over is!

    Aan de andere kant: ik kan mij persoonlijk moeilijk voorstellen dat je helemaal niets met je kind te maken zou willen hebben.
     
    zonnetje2015, Chocolat, Colour en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Ik kan me zijn kant prima voorstellen. En ik vind ook dat hij nergens toe verplicht is, want hij wist niet beter dan dat ze veilige seks hadden. Had zij hem verteld over de gemiste pillen en hadden ze dan bewust onveilige seks gehad, tja, dan vind ik het 'op eigen risico'.

    Ik neig in dit geval dus naar de kant van de man, omdat ik best begrijp dat hij zich genaaid voelt. En ik zou als vrouw zijnde dus ook echt niet via de rechter gaan eisen wat er maar te eisen valt.
    Dat, plus het verzwijgen van de gemiste pillen, geeft mij het gevoel dat de man inderdaad gewoon gebruikt is om zwanger te raken.
     
    Chocolat, lloorrtt, Marchella en 2 anderen vinden dit leuk.
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Tja, dan had hij die verantwoordelijkheid niet aan haar moeten overlaten en een condoom moeten gebruiken (al is het wel een enorme k*tstreek natuurlijk).
     
    pardoes, Aaf88, dds en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik geef de man groot gelijk.

    Hij heeft duidelijk aangegeven hoe hij erover denkt. Zij had moeten zeggen dat ze de pil was vergeten, dan had hij daarop in kunnen springen.
     
    MyMiracle, pietje1987 en Biny vinden dit leuk.
  8. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.545
    1.895
    113
    Ik begrijp dat hij er niet blij mee is, vooral omdat hij had aangegeven echt geen kinderen te willen.
    Echter is dit wel een risico die je loopt als je seks hebt. En het 'kwaad is nu al geschiedt' dus ik vind dat hij wel op een bepaalde manier zorg moet dragen voor het kind. Het is nu eenmaal gebeurd.
     
  9. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.505
    5.604
    113
    Vrouw
    Dus omdat iemand jou erin luist moet je op de blaren zitten?
    De vorige keer heeft ze het eerlijk verteld... geen reden om haar dus niet te vertrouwen lijkt mij?


    Ik smeer hou toch ook geen peperduur alarmsysteem oid aan door jou te laten te tekenen voor €5 voor het goede doel om dan daarna te zeggen, ha! Je hebt getekend voor het alarm systeem jij mag de komende 21 jaar €250 Pm betalen!:thumup:
     
    Chocolat, Insomniac, lloorrtt en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. kleinepien

    kleinepien Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    De afspraak was toch ook dat als ze een keer de pil vergat, ze daarna voor de zekerheid een maand met condoom zouden vrijen?
    Als je daar afspraken over hebt, vind ik het vrij bizar dat je je als man zijnde nog extra zou moeten 'indekken'.
     
    Chocolat, lies276, louan en 5 anderen vinden dit leuk.
  11. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Ik vind wel dat er verschil is tussen een ‘ongelukje’ en een ‘ongelukje’. Wat mij betreft is dit een zwaar gepland ongelukje...
     
    Chocolat, DastyQueen, louan en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Helemaal mee eens.
     
    Chocolat, DastyQueen en MyMiracle vinden dit leuk.
  13. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Laat nooit de verantwoording voor anticonceptie bij je partner als je zelf echt niet wil.

    Naar het kind toe heeft hij een financiële verplichting alsmede een morele verplichting. Als je geen kinderen wilt moet je ze niet maken, een condoom gebruiken dus.
     
    Riene, Meca, monique7 en 13 anderen vinden dit leuk.
  14. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.494
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Probleem is alleen dat degene die uiteindelijk het slachtoffer van alles is, het kind is... Dat maakt het weer zo dubbel in alles. In principe zeg ik ook tegen die man 'ren! En hard!' Maar je zal altijd de 'kwaaie pier' blijven - ook al weet jij en je omgeving dat je niet de boosdoener bent. Je zit dus hartstikke klem... zeker als daarbij ook denkt aan het kind - wat toch van jouw vlees en bloed zal zijn...
     
  15. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.505
    5.604
    113
    Vrouw
    En als het condoom scheurt en je neemt de MAP en dan alsnog zwanger...
    dan mag je wel weglopen? Want je hebt een condoom gebruikt
     
    Chocolat en MyMiracle vinden dit leuk.
  16. Micchan

    Micchan VIP lid

    24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Drie keer achter elkaar de pil vergeten is geen ongelukje meer te noemen natuurlijk.. Ik begrijp hem wel, hij wilde écht geen kind (op dit moment) en opeens sta je voor een feit. Ik zou het echter niet over m'n hart kunnen verkrijgen mijn handen compleet van het kind af te trekken. En het tevens als wijze les te zien en voortaan zelf altijd voor de anticonceptie te zorgen, al is het heel treurig je partner niet te kunnen vertrouwen natuurlijk. Lastig hoor.

    Edit: Eigenlijk zou men het er vantevoren over moeten hebben, wat doen we als.. Niet erg lustopwekkend, wel belangrijk.

    Ben nu wel benieuwd welk topic dit scenario bij je heeft opgeroepen. :oops:
     
    Chocolat, wishfulthinking en MyMiracle vinden dit leuk.
  17. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Sja ook als ze de pil niet vergeten was, dan is er een kans op zwangerschap. Seks hebben, is altijd een risico op. Als je het als man graag zonder condoom doet, moet je de dame maar op haar blauwe ogen geloven dat ze trouw de pil neemt. En dan nog is er een risico.

    Buiten dat is het natuurlijk een naai actie van die dame in kwestie. Maar gedane zaken nemen geen keer.

    Dus heel vervelend allemaal. Maar toch op de blaren zitten.
     
    MyMiracle, Nescio, Manque en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. iMoeder

    iMoeder VIP lid

    30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Het kinderalimentatie topic?
     
    lies276 en MyMiracle vinden dit leuk.
  19. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Tja, je kan de pil altijd een keer vergeten. En 1x kan ook al genoeg zijn. Dat valt haar op zich dus niet te verwijten, hij had moeten weten dat dit risico er bij hoort. En dat wist 'ie ook, want het was al eerder voorgekomen. Hij heeft zijn verantwoordelijkheid in dat opzicht niet genomen, hij koos voor zijn eigen gemakzucht/genot. En nu ze zwanger is kiest hij weer voor zichzelf. Het zegt ook wel iets over wat hij voor haar voelt, denk ik. Als je smoorverliefd bent maak je het niet uit als ze zwanger is, toch?
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  20. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.885
    13.047
    113
    Vrouw
    Lekker verantwoordelijke actie van deze toekomstige moeder... die zocht dus eigenlijk een soort sperma donor en hoopte waarschijnlijk dat deze ook nog een zou bijdragen aan de opvoeding van het kind en op financieel gebied.

    Die man heeft groot gelijk! Alhoewel ik persoonlijk het kind van mijn eigen bloed niet zou kunnen negeren.
     
    Chocolat, louan, MyMiracle en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina