juli 2016 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door SJ86, 18 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hihi.. dat heb ik nou ook Sens! EN anders kruip ik zaterdagavond zo nog achter de laptop om het alsnog te bestellen allemaal!

    Ik moet ook nog een alternatief voor de tummy tub vinden. Onze zoon past er nu wel in, maar we moeten alvast op zoek naar een alternatief. Ik vind elke dag ons bad laten vollopen wel heel erg veel.... dus ik denk dat we voor een stokke flexi bad gaan! Wat doe jij nu?

    Het was zo hilarisch. Zondagavond hebben we onze zoon in het grote bad gedaan in een stoeltje zeg maar.. nou hij vond het fantastisch. Flink gespetterd en alles. Gister ging hij weer in de tummytub. Nou .. mijn man was minder blij.. hele babykamervloer vol met water. Halve bad (water) lag voor mijn gevoel op de vloer, haha! Heb me bescheurd van het lachen. Hij vindt het prachtig!

    Aahh sneu voor jouw zoontje zeg! bah! vervelend hoor!

    De nachten lijken weer IETS beter te gaa.. nog niet fantastisch. Smorgens ook vroeg wakker en dan helpt de speen al gauw niet meer.. en dan is het huilen. Vanmorgen zo in ons bed overgeheveld en hoppa.. sliep tot half 9.
    Nu heeft mijn schoonmoeder hem effe opgehaald en heb ik even tijd om wat dingen te doen.. waaronder zometen effe een uurtje bijslapen! :) Heerlijk!
     
  2. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Hahah ja herkenbaar, hier heeft hij het spetteren in bad ook ontdekt! Ik heb gewoon zo'n babybadje, gebruik ik al vanaf de geboorte. Ik deed hem altijd op zijn eigen kamertje in bad, daar had ik zijn badje dan staan op zo'n badstandaard, maar dat is nu dus geen succes meer want de hele vloer is nat na het badderen haha!

    Ik zet het babybadje nu in het grote bad en daar zet ik hem dan in. Hoef ik niet het grote bad vol te laten lopen en kan hij gewoon spetteren wat hij wil ;) verder gaat ie ook vaak mee onder de douche hoor, vind ik ook wel makkelijk

    En ben je geslaagd op de negenmaandenbeurs?

    Ik heb goed ingeslagen bij de kleine keuken. En een aantal flessen dixap gekocht. Ohja en een tuitbeker van nuby!
    Vandaag de dixap gegeven, dat vond ie heeeerlijk (had ook niet anders verwacht haha gewoon water met een smaakje)
     
  3. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hooiii!!

    Ja, dat "gewone" babybadje vindt hij maar niks. Ik heb nu een stokke opvouwbaar badje besteld. Kan het gewoon in de badkamer blijven staan. Neemt geen ruimte in beslag!

    Ik ben helaas niet gegaan. Mijn vriendin was ziek.. en aangezien we ruim 2 uur van Amsterdam wonen, was het ook niet meer zo makkelijk om iemand anders te regelen die mee kon .. helaas!

    Van Nuby heb ik ook... hij slapt er alleen niks van.. dus heb effe een 2 stappenfles van MAM gekocht. Tuitbeker, maar dan met een tuit van hetzelfde materiaal als de gewone flessen!
    Heb je tips vna de kleine keuken? Bestel wel gewoon op internet...

    Dixap valt hier ook in de smaak! :)

    Aahh zo sneu.. de billetjes van mijn mannetje zijn echt vuurrood.. echt sneu! Vandaag maar een paar keer in zijn blote billen laten spelen! ... effe wat frisse lucht er langs..
    Hij heeft nu ineens twee tandjes.. die tweede komt heel gauw omhoog.. echt zo poepig. En hij probeert af en toe zijn billen in de lucht te krijgen.. alsof hij begint te oefenen met kruipen! Leukleuk!

    Woensdag weer CB.. ben benieuwd!
     
  4. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Pffff... al meer dan een week dramanachten en avonden! 😥.... 3 - 10 keer wakker
     
  5. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Aah wat jammer SJ!
    Bij de kleine keuken was ik met name op zoek naar tussendoortjes zonder koemelk, dus heb rozijnenrakkers, meergranenmakkers en toverstokjes meegenomen. En een aantal zakjes met groentewolkjes, daar smult hij echt van! De koekjes heb ik nog niet geprobeerd te geven, binnenkort maar eens mee beginnen :)

    Dat Stokke flexibadje ziet er echt ideaal uit!!

    Ahhh sneu he die vuurrode billetjes! Hopelijk gaat het nu wat beter, het is zo sneu voor die kleintjes! :(

    Hoe gaan de nachten nu? Wat erg dat hij zo vaak wakker wordt! Misschien toch van die tandjes, of een sprongetje ofzo? Heb je ook al geprobeerd of hij honger heeft?

    Hier gaan de nachten prima alleen wordt hij sinds een week elke dag een kwartier eerder wakker. Hij sliep altijd tot een uurtje of 8/8.15, maar het werd op een gegeven moment 7.30, 7.15 en vanochtend dus al 6.45 uur, hoop niet dat hij deze lijn door gaat zetten dan zitten we over een paar dagen op 6.00 uur haha!
    Maar mag eigenlijk niet klagen hoor want hij slaapt snachts goed en als ik moet werken moeten we er ook zo vroeg uit.
     
  6. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoihoi... daar zit ik dan..4 uur snachts een kind in slaap te wiegen omdat hij al een uur wakker is! Pfff..

    Rode billetjes zijn zo goed als over. De eerste 2 dagen veeeel luier wisselen en veel zalf (weleda billen zalf) erop smeren gaf al duidelijk verschil!..

    Het gaat over t algemeen sinds 3 dagen weer beter (afgezien van vandaag dan). Eerder wakker is hier ook.. niks geen half8 meer.... tussen 6 en 7 is de slaap uit..hihi..

    Leuk die groentewolkjes. Ook maar eens proberen dan. Koekjes... die van Nijntje lukken nog niet echt.. dus ben benieuwd naar jouw ervaring met de koekjes van de kleine keuken.

    Drinkt jouw zoontje ook water of thee? V vindt dat echt niet lekker. Alleen diksap gaat er in...

    Oohh verheug me zo opkomende nacht. We hebben een feestje en V slaapt bij opa en oma. Heerlijk een nacht doorslapen en uitslapen!
     
  7. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Aahhh dat tijdstip van je bericht SJ! Je moet wat he midden in de nacht ;)
    Heerlijk zeg dat jullie er vanavond even tussen uit gaan en lekker uit kunnen slapen! Dat heb je af en toe echt even nodig :)

    Ja hij drinkt wel eens water en thee maar dat gaat er niet zo hard in als de diksap zegmaar haha. Alleen soms als hij écht dorst heeft drinkt ie zo een flesje water leeg, maar meestal geef ik aan het eind van de middag nog wat diksap om te zorgen dat hij toch voldoende vocht binnen heeft gekregen over de hele dag ;)

    Hoe ziet verder jouw schema met de voedingen en flesjes enzo er nu uit?
    Hier nog steeds 3 flessen, 's ochtends 180cc+pap, 's middags 180cc en 's avonds voordat ie naar bed gaat 210cc.
    's middags eet ie er ook een boterham bij.
     
  8. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoiii...

    Weer een heerlijk tijdstip..maar nu omdat ik net in bed lig...hihi...

    Ons schema is:
    180/6 fles
    Tussendoor: 200 gram fruit
    180/6 + Pap
    Tussendoor: 1 boterham met wat diksap
    Warm eten 200 gram
    180/6 Fles
     
  9. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Haha lekker he SJ!
    Als de kleine uit logeren is vind ik het (naast het uitslapen) dan ook altijd zo fijn dat als je uit bed komt niet gelijk hoeft te zorgen. Snap je wat ik bedoel..Eerst gewoon lekker op het gemakje wakker worden.. zelf ontbijten, enz. Terwijl het normaal eerst de kleine uit bed halen is, de fles geven, enz. Tenminste zo gaat dat hier dan..;)

    Ah we hebben zo'n beetje hetzelfde schema, fijn! :)
    Gaan de boterhammen er goed in bij jouw zoontje? Hier wel hoor! Het lekkerst vind hij gewoon met boter haha, appelstroop geef ik hem ook wel es maar dan laat ie vaak de helft staan terwijl hij met boter de hele boterham oppeuzelt.
     
  10. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    En gefeliciteerd he, V. vandaag exact 8 maanden oud! Wat gaat het toch snel.. over 4 maandjes zijn ze alweer 1 :$
     
  11. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Ja best heeeeel lekker! Ik begrijp precies wat je bedoelt!

    Boterham gaat steeds beter... eerst duurde het een uur. Nu 20 min. Gaat helemaal op met boter en/of appelstroop/pindakaas.

    Heb nu ook een vervanger voor de diksap. Pickwick heeft kinderthee zonder cafeïne enz. Kamille met perzik is echt een succes! Fijn... kan ik van de sap af... is toch ietss gezonder he
     
  12. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Dankjewel! Wat lief!!
     
  13. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
  14. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ooooh SJ wauw!!!!! Echt zo toevallig, ik zat er gisteren nog aan te denken om aan je te vragen of en wanneer je/jullie een tweede zouden willen. Het zou wel echt een mooi kadootje zijn zeg!! Heel leuk!! :) Hou me maar op de hoogte hihi

    En wat goed dat jij die thee weer hebt gevonden zeg, ga ik die ook kopen! Is idd toch beter dan elke dag diksap haha
     
  15. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaaa doe ik zeker!! Zo spannend!!
    Heb ook last van vanalles...haha... t zou toch niet.

    De planning was om nog ff te wachten...maar.. ik hou van verrassingen! Hihi

    Zijn jullie nog van plan om voor een tweede te gaan?
     
  16. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ja spannend hoor!! Hihi, en tja.. als de natuur het zo wil he.. ;)

    Wij willen ook graag nog een tweede. Wel zei ik na mijn bevalling dat ik zeker een jaar of 3 wilde wachten voordat we aan een tweede zouden beginnen, ik had/heb mijn handen namelijk al vol aan mijn zoontje.
    Tot vorige week was ik nog steeds van mening dat ik echt nog wel een paar jaar zou wachten, maar toch.. sinds afgelopen week kriebelt er iets dat het al wel eerder zou mogen.. ;) hihi en als ik dan ook hoor dat jij (mogelijk) zwanger bent denk ik helemaal aaaahh het zou toch wel leuk zijn nog een kleintje erbij!
     
  17. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaaa ik begrijp t helemaal. Wij hebben omze handen ook echt vol aan onze jongen! Daarom is het wellicht niet heel handig... maar goed.. ik word niet makkelijk zwanger.. dus als het nu gelukt is... zomaar.... wow... dat is heel speciaal.

    Mag ik vragen uit welke provincie jij komt? Gewoon uit nieuwsgierigheid
     
  18. Sens13

    Sens13 Actief lid

    10 jan 2016
    299
    1
    18
    Vrouw
    Ja precies dat is dan wel extra bijzonder he! Ben echt heel benieuwd! Wanneer ga je weer testen?
    Ja jullie hebben je handen er ook vol aan he, hier precies hetzelfde hoor! Maar weet je wat het ook is, stel het is zo, dan ben je ook weer 9 maanden verder als de 2e er is.. en het went dan ook wel weer denk ik :) Je schikt je gewoon weer naar de situatie

    Ja natuurlijk mag je dat vragen, ik kom uit Noord-Brabant (Breda). Jij?
     
  19. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Haha.. ik denk dat ik t zo weer probeer..! Hihi... im de dag lukt mij niet.. maar ik verwacht dan nuet veel hoor.

    Dat er dan veel tijd tussen zit begrijp ik.. dat maakt t ook wat minder eng... wellicht loopt ons zoontje dan wel.

    Ik woon in Gelderland!

    Hihi...jij antwoordt wel ineens snel steeds..😉
     
  20. SJ86

    SJ86 Fanatiek lid

    19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Nou.. heb weer getest, maar het is weer een flinke tuur. Deze test blijft ook nog lang rozig, dus dan krijg je het al helemaaaaal niet op de foto binnen de tijd. Vandaag maar andere testjes kopen.... haha!
     

Deel Deze Pagina