Opstaan voor zwangeren in het openbaar vervoer...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chida, 24 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chida

    Chida Actief lid

    13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Hoi Dames,

    Nou is het zo dat ik elke dag wel met de metro en tram reis. Het valt me op dat echt bijna niemand meer opstaat voor een zwangere vrouw..Bij mij is het twee keer gebeurd dat iemand opstond en zijn plaats afstond aan mij.. voor de rest kijken mensen je aan en lezen gauw verder in hun krantje of staren voor zich uit. Ik zit vaak in een volle metro en heb echt moeite om heel de weg te blijven staan (30min). Kijk, in het begin was het moeilijk te zien maar nu kan je niet voorbij mijn toeter kijken....

    Ik blijf het vervelend vinden en toch iets asociaals hebben...
     
  2. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik vind het ook echt asociaal....
     
  3. Chebu

    Chebu VIP lid

    17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier ook. Ik pendel elke dag met de trein en het is gewoon al een paar keer voorgekomen dat ik moet staan.
    Terwijl al die jonge zakenmannen gewoon lekker blijven zitten op hun reet.
     
  4. Chida

    Chida Actief lid

    13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Het is dat ik het wel kan uithouden maar anders had ik echt iemand gevraagd of ik kan zitten. Ik begrijp het gewoon niet.....
     
  5. Dot

    Dot Fanatiek lid

    18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ontzettend asociaal :evil:
    Ook dat mensen in de winkel of markt, tegen je buik stoten en gewoon doorlopen zonder "sorry" of "pardon".
     
  6. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Ik vind het ook heel asociaal. Ik sta altijd op voor oudere mensen, ik vind dat heel normaal dat je aan je medemens denkt. Maar als ik zie dat sommigen gewoon doen alsof ze je niet zien dat word ik echt pislink! Dan denk ik echt: als je dan zo stoer bent om te blijven zitten, doe het dan openlijk.

    Waar ik nog bozer om word, is inderdaad die zakenmannetjes. Die dan met hun laptoppie zogenaamd druk bezig zijn. Zijn vaak piepjonge kereltjes. Vind ik zó arrogant! Blegh!
     
  7. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik sta mijn plekje ook af voor minder validen.

    Tot nu toe nog geen overvolle tram of bus meegemaakt. Maar als dat wel zo is dan vraag ik gewoon of ik ergens mag gaan zitten of ik raag of ze op willen schuiven (mensen die breed uit zitten met tas zijn uber irritant !). Gewoon lekker voor jezelf opkomen! Ik zit wel altijd lekker op zo'n hoge stoel vooraan in de tram, echt een uitkomst. Er zit een sticker bij op het raam die zegt dat die plek ook bestemd is voor ouderen, minder validen EN zwangere vrouwen ! :thumup:

    Trouwens, dikwijls zit ik met rugzak en soms ook laptoptas op schoot in de bus om ruimte te maken voor een ander. En dan ook nog met een dik toetertje erachter....knap he :)
     
  8. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Dan roep ik altijd achterom BLINDGANGER !
    :) Tja nu mag ik de hormoontjes de schuld geven.
     
  9. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Aan de ene kant niet zo netjes maar ik stoor me er zelf niet zo aan. Zelf voel ik me altijd een beetje opgelaten als mensen voor me opstaan. Ik voel me prima en staan is voor mij dan ook geen probleem. Buiten dat, aan jongen mensen die wel iets mankeren zie je het vaak ook niet aan de buitenkant en deze mensen jong en oud moeten ook vaak de hele rit staan. Denk ook eens aan zwangere vrouwen met een staand beroep, kapster o.i.d. die staan op een dag langer dan een half uur achter elkaar.
     
  10. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Mwah ik zit in de tram na een slaapdienst, ben dan vaak erg moe en heb weinig behoefte om dan te staan.

    En zoals ik al zei: als je wilt zitten, vraag het dan.
     
  11. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Netjes, ik roep altijd trut :)
     
  12. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.853
    7.620
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    als ik langer dan 5 minuten stil sta heb ik hele paarse benen omdat mn doorbloeding in mn benen niet goed is en dan wordt ik echt niet lekker. Is dus per mens verschillend.
     
  13. dayenne

    dayenne VIP lid

    14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Bij mij gaan mensen helaas niet staan omdat ze nog geen buik zien. Maar ik heb wel degelijk last van de zwangerschap. Bij lang staan val ik flauw omdat de doorbloeding wordt afgeknepen in mijn benen. Of mijn bekken gaan giga pijn doen. Of mijn onderrug.
    Ik heb helaas pech dat ik bij de 'jongeren' wordt gezien die makkelijk een uur kunnen staan.
     
  14. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    maar je kan het toch ook vragen ?
    dat heb ik wel n keergedaan , schaamde me daarna kapot maar goed .
    was in de metro naar rotterdam vroeg aan n puberjochie of ik misschien op zijn plek mocht zitten maar hij bitste heel hard NEUH ik zit hier , nah is ook goed roest maar lekker vast dan dacht ik , naast me stond n oudere man die keek m aan en zei zie je niet dat ze zwanger is ? als je niet snel opstaat heb je dalijk n neus zo dik als der buik ..... oeps jah uuh dat was nou ook niet mijn bedoelding hoor , kreeg wel van meeerdere kanten n plekkie aangeboden haha .

    als het erg druk is en ik ben er moe of heb last van mijn bekken vraag ik t gewoon hoor ,
     
  15. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Het is ook niet verplicht om op te staan voor anderen, dus boos o.i.d. kun je er niet op worden.. want iedereen betaald om met het ov te gaan (op de zwartrijders na)..

    Persoonlijk sta ik op als ik zie dat iemand slecht te been is o.i.d.
    ;)
     
  16. tummetje

    tummetje Fanatiek lid

    4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    hahaha dat is wel lachen.. zou me ook kapot schamen.. maar wel leuk dat anderen het voor je opnemen zeg maar :)
     
  17. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik begrijp best dat als je last hebt van je zwangercshap het fijn zou zijn als je even kan zitten. Bedoelde alleen te zeggen dat er een hoop mensen zijn die niet zwanger zijn die wat mankeren wat je aan de buitenkant ook niet kan zien en die dezelfde reis ook moeten staan.

    Ook ik heb wel eens last van mijn onderrug of bekken, dit i smijn derde zwangerschap maar dan nog....op mijn werk willen ze me ook regelmatig ontlasten maar ik ben alleen maar zwanger.
     
  18. suikerboon

    suikerboon Bekend lid

    30 dec 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    mensen hebben gewoon geen repect meer voor zwangere vrouwen. ik hb een forse buik, en als ik in een supermarkt ben duwen ze nog ongeduldig aan de kassa, of op de trein doet niemand de moeite om me t laten zitten, of om zelfs hun rugzak op de grond te zetten, om me te laten zitten. dan zijn de mensen verbaasd dat ze een duw terug krijgen. :D
     
  19. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    hihi ja achteraf was t wel grappig maar op dat moment dacht ik oeps.....
    ach misschien heeft ie er iets van geleerd :)
     
  20. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ben ik nu de enige die het probleem niet zo begrijpt? Zwanger zijn is geen ziekte en er zijn een hoop mensen die het meer nodig hebben dan wij alle vrouwen met een dikke buik bij elkaar.

    Dat mensen tegen je aanstoten in winkels enz. vind ik trouwens wel storend hoor maar meestal kijk ik zelf al uit als het druk is en houd ik mijn armen voor mijn buik.

    Maar dit is nu mijn derde zwangerschap en heb me er nou nooit aan geergerd dat er mensen zijn die niet willen opstaan. Dit terwijl niet al mijn zwangerschapen vlekkenloo szijn verlopen.
     

Deel Deze Pagina