verse kwark fruitwinkel

Discussie in 'Gezondheid' gestart door guusje11, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guusje11

    guusje11 Actief lid

    2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    heb zonet verse kersenkwark gekocht bij de fruit en groetenwinkel
    nu lag die in een ijzeren schaal in de saladetoonbank naast de dus rauwe bereide salades.
    mag ik dit nu wel eten of zou het besmet kunnen zijn?
    :rolleyes:
     
  2. muiz

    muiz Actief lid

    22 feb 2008
    287
    0
    0
    Met wat moet dat besmet zijn dan? Ik mag toch aannemen dat ze de salades gewoon gewassen hebben en de kwark ligt er toch niet midden in?
    Ik begrijp het probleem gewoon niet? Is dit nou problemen zoeken? Ik heb me daar nog nooit druk over gemaakt tijdens mijn zwangerschap en daar ben ik ook erg blij om. Op deze manier kan je niets meer eten, want het heeft altijd wel ergens bij in de buurt gelegen ofzo.

    En rauwe bereide salades? Wat bedoel je daarmee dan?
     
  3. San79

    San79 Fanatiek lid

    10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Tja, alles kan besmet zijn, maar als je bij een goede groentenboer komt mag je verwachten dat zijn spullen vers zijn en is het risico dus zo klein als mogelijk.
    Gewoon lekker eten zou ik zeggen.
     
  4. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Besmet door de rauwe salades :-s Dat is wat je bedoelt, of niet?

    Natuurlijk niet! Kweenie naar wat voor groentenboer jij gaat, maar jeetje het wordt gewoon vers gesneden elke ochtend hoor! Zo lang er geen stukken rauwe koe tussen liggen zou ik me niet druk maken.

    Rauwe melk, rauwe kaas en rauw vlees + de gewone 'genotsmiddelen' zijn niet goed voor je (zie voedingscentrum), de rest kan je zonder problemen eten hoor! Het zou wat zijn. Voedsel hier in NL is echt wel veilig hoor! Dus je kan en de kwark eten en ook nog een lekkere salade erbij, hartstikke goed voor jou en je kindje en nog lekker ook :D
     

Deel Deze Pagina