Kado voor grote zus

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jedine, 20 jun 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik wil de oudste (bijna 5) ook een kado geven als haar zusje is geboren, nu heb ik al veel op Google gezocht maar is eigenlijk steeds hetzelfde vooral een pop...

    Ze heeft een baby born, die ligt hier nu in t echte ledikantje, echte box of echte babystoel, krijgt op tijd een flesje en wordt verschoond. Ze heeft een poppenwagen, poppenbedje, kleertjes.
    En ze krijgt van oma voor dr verjaardag een draagzak (net een echte echt superleuk)
    Nu kom ik niet verder dan t badje voor babyborn maar mss heeft iemand anders leukere ideeen, hoeft zeker niet persee iets voor pop te zijn, ben juist opzoek naar andere ideeën

    (heb al wel een button met grote zus erop)

    Ze heeft al
    - heel veel knutselspul, en krijgt ook nog met dr verjaardag
    - boek Saar wordt grote zus
    - ze houdt niet van spelletjes


    Het is verder best een stoere, geen meisje meisje.
     
  2. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ik volg even :)
     
  3. Fortunae

    Fortunae Fanatiek lid

    6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Kan toch juist van alles zijn...
    Gaaf buitenspeelgoed
    Anders binnenspeelgoed

    Hier kreeg de oudste bij de geboorte van jongste een grote doos playmobil.

    Loop eens een speelgoedwinkel in ter inspiratie
     
  4. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Mijn dochter heeft een poppenbadje gekregen :p
    Zij doet der pop in bad als ik N in bad doet.
    Grote hit hier!
     
  5. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Denk ook dat dit t gaat worden....
     
  6. Boommm

    Boommm Niet meer actief

    Mooi bedelarmbandje met als eerste bedel een baby of flesje ofzo?
     
  7. nosilla

    nosilla Fanatiek lid

    31 okt 2016
    1.550
    948
    113
    Vrouw
    Niet in Nederland
    Een maxi-cost voor de pop?
     
  8. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Waarom geven jullie de oudste een kado bij de geboorte van hun broertje/zusje dan? Wat is de gedachte erachter?
     
  9. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw

    Vaak word dit bij jonge kinderen gedaan denk aan dreumes of peuters, deze kunnen soms iet wat jaloers worden en het krijgen van een broertje of zusje is al moeilijk genoeg, hier waar wij wonen is het gebruikelijk dat kraamvisite voor de grote broer of zus een kleine cadeautje mee neemt als ze onder de 4 zijn een pakje stiften of een autootje of een dino oid onder het mom van " je word niet vergeten " en hee er is een broertje of zusje en IK krijg de cadeautjes dat is goede boel ! Leuk zo'n broertje of zusje ;)
     
  10. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Ah okay! Maar dan dus ook als ouder? Geef je je oudste kindje ook een kado?

    Serieus, nooit aan gedacht om bij een kraamvisite ook een kadotje mee te nemen voor de oudste.
     
  11. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ze krijgt met dr verjaardag een poppendraagzak, vind maxi cosi dan beetje dubbel
     
  12. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ja wij geven t als ouder, namens dr zusje zeg maar

    Bij kraamvisite ligt eraan wie het is maar soms ook kleinigheidje voor broer/zus. En wat ik vaak wel doe is ook n kaartje sturen naar broertje/zusje.
    De periode na geboorte krijgt baby vanalles en vind dat er voor grote zus/broer ook wel iets te vieren is
     
  13. Pitahaya

    Pitahaya Niet meer actief

    Leuk idee. Ik ga het onthouden voor als de kleine komt, duurt nog even, maar goed.
     
  14. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ook een leuk idee! Ben alleen bang dat t verloren gaat ofzo maar ketting zo natuurlijk ook kunnnen
     
  15. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Hier word het denk ik een bal. Ze is helemaal gek van ballen. En dan echt namens broertje. Zo van: ik kom in vrede :p Oudste 2 iets kleins van Lego oid of een setje pokemonkaarten. Maar meer omdat de jongste dan ook krijgt, die begrijpen beter dat ze aandacht moeten delen van mama door de nieuwe baby.
    Ik geef ook altijd de broertjes/zusjes wat op kraamvisite. De aandacht gaat al de hele tijd naar de baby, dus zij mogen ook verwend worden vind ik. Zij zijn ten slotte grote broer/zus geworden toch?
    En het is echt maar een kleinigheidje, maar ze vinden het vaak erg leuk (en door de ouders vaak ook gewaardeerd ;))
     
    Jedine vindt dit leuk.
  16. 26mei

    26mei Fanatiek lid

    22 sep 2013
    1.973
    330
    83
    Wij hadden namens de baby een thee serviesje gegeven. Zo kon ze alle kraambezoek voorzien van koffie en thee. Ook een dokterssetje kreeg ze. Alle controles bij mama of de baby deed ze dan bij haar pop na. Ze was wel een stuk jonger dan jouw dochter. Maar toch kan het erg leuk zijn.
     
  17. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.985
    5.817
    113
    Ik weet trouwens zelf nog dat ik van die onderbind-rolschaatsjes kreeg toen mijn zusje geboren werd (was toen 4,5) en mn broertje een treintje op batterijen. Ik vond het fantastisch dat mn zusje een kadootje had meegebracht. Heeft dus echt wel indruk gemaakt.;)
     
    Jedine en Hopsatee vinden dit leuk.
  18. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Haha ja, zo zie ik het ook ik kom in vrede
     
  19. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Op dr keukenspulletjes was ze uitgekeken dus staan op zolder, doktersset gebruikt ze nu ook om naar mn buik te luisteren haha
     
  20. Cest la vie

    23 sep 2016
    70
    24
    8
    Wij hebben de oudste (toen 3,5 jr) een kiddyzoom fototoestel gegeven zodat ze foto's van haar babybroertje kon maken. Dat viel in de smaak en wordt nu ze 7 jaar is ook nog regelmatig gebruikt.
     
    Kiewie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina