Kadotips bijna 16 jarige

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door DastyQueen, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Mijn zus haar pleegdochter van bijna 16 jaar heeft vandaag te horen gekregen dat ze de komende maanden intern in een instelling moet om diverse therapien te volgen. Ik wil een kadopakket voor haar samen stellen zodat ze daar wat afleiding heeft, haar kamertje daar gezellig kan maken en aan ons denkt en weet dat wij aan haar denken als ze de spulletjes ziet.
    Iemand tips? Ik kom.niet verder dan heel veel meiden magazines als vogue, cosmopolitan, fancy, girlz, meidenmagszine enz. Vooral voor haar kamer kan ik niets verzinnen, ik denk niet dat een dienblad met kaarsjes om het gezellig te maken is toegestaan.
     
  2. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Voor op haar kamer misschien een leuk lampje, of waxinelichthouders met van die nep kaarsjes erin op batterijen. Als je een hoog houdertje hebt zie je dat niet en het geeft wel leuk licht. Of misschien zo'n lichtjessnoer met van die bollen, mooie spiegel of iets anders voor aan de muur. Wat leuke kussens om haar bed gezellig te maken. Verder misschien lekker spul voor onder de douche, geurtje. Ik heb in een instelling gewerkt en de meiden waren meestal niet blij met de saaie shampoo en douchegel en kochten dan van hun zakgeld duurdere. Ik ken haar natuurlijk niet, maar ik hield ook van lezen toen ik 16 was, misschien een leuk boek. Of misschien houdt ze van iets creatiefs doen? En fotolijstjes met foto's van jullie samen tijdens leuke dingen die jullie gedaan hebben zodat ze die herinneringen heeft. Of een vloerkleed (wel groot voor in een pakket maar ik weet je boodschappenbudget dus valt dan misschien wel mee;))
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  3. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Een mooie mand en die vullen met bijv
    Fotolijstjes, spiegeltje,leuke kussentjes voor op dr bed, leuke deco frutsels,
    Lichtsnoer met bloemetjes of hartjes ofzo,
    Douche gel, parfum enz, wat lekkers om te snaaien, leuk magazine, een leuke klok,
    Vaasje met nep bloemetjes etc etc,
    Kaarsjes en mogen vaak niet ivm met brandgevaar, tenzij ze het alleen als deco houd en niet aan steekt
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  4. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Bedankt leuke ideeen, vooral de verzorgingsproducten en de lichtsnoer met bolletjes! Voor het pakket heb ik geen budget, heb zo met haar te doen ondanks dat ik weet dat dit het beste voor haar is wil ze ooit een normale band met iemand op kunnen bouwen.
    Weet jij of ze in de instelling waar jij werkte ook zelf snoep op de kamer mochten? Dan doe ik er namelijk ook iets van een leuke glazen snoeppot bij met een tekening van mijn dochter erop geplakt.
     
    Lisanne1811 vindt dit leuk.
  5. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik weet de setting niet maar op de gesloten pschiapsychiat afdeling van een kliniek waar ik gewerkt heb mocht dit wel. Welliswaar geen glazen pot erom heen i.v.m. kans op automutilatie.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  6. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Polaroid fotos in een hoesje om op te hangen? Van de Hema heb je leuke!

    Een pot met lieve briefjes
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  7. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Leuk idee die pot, om een briefje uit te halen als ze er even doorheen zit.
    We mogen niet op de bezoeklijst dus ik zal ook proberen elke week een brief aan mijn zus mee te geven voor haar.
     
  8. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Situatie is niet helemaal vergelijkbaar, maar toen ik als puber door omstandigheden niet thuis kon wonen was muziek echt onmisbaar! Ik weet niet of ze een mp3speler heeft, maar anders zou ik sowieso daar voor kijken!
     
    wwrr vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Dan maken we van de glazen pot een plastic voorraadbus. :thumup:
     
    thephantom vindt dit leuk.
  10. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Een dagboek / schetsboek oid om haar gevoelens en creativiteit in kwijt te kunnen?
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  11. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    die pot met briefjes vind ik echt een leuk idee. Met leuke opbeurende spreuken, lieve teksten, een minitekening vd kinderen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  12. boogiebril

    boogiebril Niet meer actief

    Precies! En ook gaaf om leuke / mooie herinneringen op te schrijven!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  13. Lisanne1811

    Lisanne1811 Fanatiek lid

    2 dec 2016
    3.701
    4.591
    113
    Ja, snoep mocht wel. Alleen bij de jongere kinderen werd dat iets meer gecontroleerd. Zo lief dat je dit voor haar wilt maken, ik denk dat ze er heel blij mee zal zijn!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  14. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    ja en misschien in die pot hele kleine cadeautjes, bijv oorbellen. echt hele kleine dingen.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    en voor die teksten zou ik hier een topic openen. Met zijn allen kunnen we vast wel mooie teksten bedenken, want als je er 20 hebt gehad is je inspiratie op.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  16. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik bedoel natuurlijk de psychiatrische afdeling..
     
    DastyQueen en sleutelbloem vinden dit leuk.
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Een mooi schrijfboekje waarin zij, als ze daar de behoefte toe voelt, van zich af kan schrijven. Op de eerste pagina's kan je dan zelf een mooie boodschap schrijven waarmee je haar moed inspreekt
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  18. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Die mocht inderdaad wel. Wat ik ook nog wel eens heb gezien was inderdaad een pot met snoep. En wat ik ook wel eens heb gezien, niet op de gesloten afdeling maar voor als er uitzicht is met een open programma: waardebonnen om samen "even wat leuks" te gaan doen. Hoeven geen grote dingen te zijn, desnoods een wandeling rondom het gebouw. Alleen lees ik nu dat je niet op de bezoeklijst kan dus dan wordt het lastig.

    Maar wat lief dat je dit allemaal voor haar wil doen, wat zou ik mijn handen dichtknijpen met zo'n "tante". Prachtig om te zien wat voor een moeite je wil doen!
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  19. Libelle82

    Libelle82 Fanatiek lid

    26 jun 2008
    4.999
    355
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Lightbox
    Aromadiffuser
     
    wwrr en DastyQueen vinden dit leuk.
  20. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Ook een heel goed idee!!
     
    Paris91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina