Kamerplanten

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

    mamavanjuul VIP lid

    10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Ik heb totaal geen groene vingers en mijn man ook niet. Maar we zouden wel graag wat meer groen in huis willen hebben.

    Welke, makkelijk te onderhouden, kamerplanten hebben jullie? Hoe zien ze er uit in je woonkamer en wat voor onderhoud hebben ze nodig?

    Zelf heb ik voornamelijk planten die niet heel veel water nodig hebben, maar ik wil wel eens wat anders!
     
  2. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.317
    227
    63
    Vrouw
    Ik heb ook geen groene vingers en toen ik nog geen man had met supergroene vingers, had ik hydrocultuur planten.
    Eens in de zoveel weken water geven, het metertje geeft zelf aan wanneer. Ideaal, je geeft nooit te veel of te weinig water. Planten gingen nooit meer stuk bij mij.
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier ook geen groene vingers. Ik krijg het zelfs voor elkaar om cactussen en vetplanten dood te laten gaan. Verder zijn onze katten dol op planten eten dus hier hebben we hele mooie groene planten in huis. :D

    Ze hoeven geen water, gaan nooit dood, 2x per jaar even afspoelen buiten en ze zijn weer als nieuw. Ideaal! :thumup:
     
    mamavanjuul vindt dit leuk.
  4. MnnW

    MnnW Fanatiek lid

    10 jun 2013
    3.142
    2.230
    113
    Vrouw
    Orchideen zijn erg makkelijk, die doen het het beste als je ze flink verwaarloost. Verder heb ik Calla's staan, met van die mooie kelken, en een hele grote anthurium-achtige met grote bladeren.. Allemaal erg makkelijk: een keer per 7-10 dagen een slokje water en ze doen het prima!
     
  5. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik heb wel groene vingers. De planten die hier het makkelijkst groeien (= weinig licht, weinig water is geen probleem) zijn Sansevieria's en philodendrons. Beide soorten zuiveren bovendien goed de lucht.
     
  6. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.027
    2.419
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb hele leuke vetplanten die hangen. Staat gezellig en hebben weinig water nodig.
     
  7. NavyCrimson91

    NavyCrimson91 Niet meer actief

    Haha herkenbaar.

    Ik heb een jaar geleden een cactus aangeschaft. Ik geef hem water als ik uhh... Tja. Nooit dus:roflmao:
    Maar die leeft nog! Echt kudo's voor dat ding haha.

    Paar maanden geleden een paar vetplantjes erbij gehaald met bloemetjes. Vond ik toch wel fleurig. De bloemist zei dat het vetplantjes waren en dat ze max 1 keer in de week een klein beetje water nodig hadden.
    Maar uhh... Ja, die zijn dus wel echt dood.
    Ze staan er nog wel (oeps, lui) en zo waar zat er pas een nieuw bloemetje aan. Dus misschien toch niet helemaal dood:oops:

    Aan mij heb je dus niks:D
     
    mamavanjuul vindt dit leuk.
  8. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Orchideeën
    Spatfilium
    Aloe vera
     
  9. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb enorme kamerlindes in de serre. Regelmatig water geven, uit het licht halen en voeding geven en het lukt nog ook!
     
  10. RoBiJe

    RoBiJe Niet meer actief

    Ik dacht dat ik er een had gevonden die weinig (lees geen) water nodig had maar wel goed bleef. Helaas werd ik laatst door mn vader op mn vingers getikt dat ik die arme plant zelf eens water moet geven, nu deed hij dat :oops:
    Ik lees dus even mee.
     
    loetje, Ziggi, mamavanjuul en 4 anderen vinden dit leuk.
  11. miss C

    miss C VIP lid

    20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    hier ook totaal geen groene vingers, zou bijna zeggen dat kunstplanten hier nog dood gaan! :D
    ik heb dus geen tips voor je..
     
  12. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.036
    15.045
    113
    Orchidee blijft hier lang goed. En ik heb al jaren een bamboeplant, die wil ook niet dood, of hij nou veel of weinig water krijgt.

    Wat ook helpt is om te zorgen dat ze genoeg grond/ruimte hebben om te kunnen wortelen
     
  13. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wij hebben wat cactussen en vetplantjes. Perfect!
     
  14. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Orchidee idd. Zo'n makkelijke plant. En cactussen zijn ook niet meer zo saai als vroeger. Je hebt nu ook met een vrolijke gekleurde bol erop. En ik heb nu ook een croton. Oké ik heb hem nog niet zo lang maar ik heb hem ook nog niet vermoord. En je hebt ook nog die soort bonsaiboompjes. Die krijg ik ook niet erg dood en die hebben het echt heel zwaar gehad
     
    mamavanjuul vindt dit leuk.
  15. Vulpen

    Vulpen Fanatiek lid

    30 jul 2014
    2.609
    3.083
    113
    Die spathiphillum, heb je die ook ooit terug bloeiend gekregen? Bij ons verwelkten de bloemen in no time en zijn ze daarna niet meer teruggekomen.


    Ik kan de mozaiekplant zeer aanraden! Ook als die er echt heel dood uitziet kun je 'm weer tot leven wekken. Verder orchideeën en graslelies.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde. Ik geef hem water als hij gaat hangen en hij doet het prima. Maar geen nieuwe bloemen dus.
     
  17. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Ja dat lukt hier! Ik geef ze pas water wanneer ze kurkdroog zijn en na enkele weken komen ze weer op.

    Ik vind alleen wel dat ze na een jaar of drie lelijk opkomen, vooral het blad is dan niet mooi meer.

    Ze staan hier wel in de zon, misschien helpt dat?
     
    Vulpen vindt dit leuk.
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Oh en anthurium! Die blijft ook heel mooi groen, stengels met dode bloemen afknippen en ze komen weer op. (Bij de spatfilium ook afknippen)

    Ik geef ze elke twee weken ongeveer water.
     
  19. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Hier ook geen groene vingers, maar inmiddels wel een kleine collectie planten in huis. Ik heb wel een enorme hekel aan planten met bloemen, dus alles is groen.

    Ik heb staan een;
    Pilea
    Monstera
    2 kleine palmpjes
    Ananasplant
    En een gestekte pilea

    Doen het allemaal prima. Cactussen zijn hier wel allemaal gestorven en die komen er ook niet meer in :)
     
  20. Kristientje

    Kristientje Fanatiek lid

    11 jul 2015
    1.035
    419
    83
    Thuisblijfmama
    Zeeland
    Ik lees mee. Mijn planten groeien ook altijd bruin en krokant.
     

Deel Deze Pagina