Kolven op je werk

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Loeki2, 24 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik weet dat kolven op je werk t/m 9 maanden na de bevalling doorbetaald wordt door je werkgeven, maar hoe wordt berekend hoeveel tijd ik kolf/voed. Als ik 's middags bijvoorbeeld eerder naar huis ga zodat ik kan voeden, is dat dat onder werktijd?
     
  2. ElleE

    ElleE Actief lid

    4 jun 2006
    223
    0
    0
    Ja, je hebt maximaal een kwart van de werktijd die je mag besteden aan zelf voeden of kolven, dus eerder naar huis gaan, later beginnen en op het werk kolven vallen daar allemaal onder!
     
  3. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik vind het natuurlijk schitterend dat dit allemaal kan, maar hoe bereken ik hoeveel tijd ik aan het kolven mag besteden. Ik werk in het onderwijs en zit dus met een normjaartaak. Ik mag nog 5 maanden kolven onder werktijd.

    Ik geloof dat ik op jaarbasis nu ongeveer 960 uur werk, verdeeld over 12 maanden is dat 80 uur per maand. Van die 80 uur mag ik dus 20 uur aan kolven en voeden besteden. In 5 maanden is dat 100 uur. Moet ik deze 100 uur dan gewoon van mijn jaartaak aftrekken?

    Oh, ik mag 6 maanden aftrekken, want augustus is al in het nieuwe schooljaar natuurlijk, al heb ik dan vakantie, dus 120 uur?
     
  4. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Ik weet het niet zeker hoor, maar gaat dat niet per dag? Dat je wanneer je 8 uur werkt op een dag je 2 uur mag besteden aan voeden/kolven. Werk je een dag 4 uur dan mag je 1 uur besteden aan voeden/kolven.
    Of was je vraag niet zo bedoelt?
     
  5. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb een normjaartaak, ik werk geen vast aantal uren per dag.

    Aan het begin van het schooljaar krijg ik een rooster dat in principe voor het hele jaar vast ligt.
     
  6. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik kolf wat qua tijd nodig is.. Dit is 2x 20 minuten.. als t niet méér nodig is?!
     
  7. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ja maar als ik wil kolven moeten ze me een volledig lesuur uitroosteren, of kolven nu 20 of 50 minuten duurt.
     
  8. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik kolf in de pauze van cliënten (werk bij verstandelijk gehandicapten) Pauze van hun duurt een half uur. Ik heb twee keer een half uur om te kolven. Als het iets langer duurt vangen mijn collega's het op. Maar dat gebeurd eigenlijk nooit. Heb jij op je werk ook pauze momenten die je kunt gebruiken misschien of heb je dan zelf ook pauze.
     
  9. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Pauzes duren bij ons 10 tot 15 minuten, daarin kan ik helaas niet kolven.
     
  10. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Nee, dat is een beetje kort. Heb je al met je baas gesproken. Ik zou bij hem/haar het probleem voorleggen. Misschien dat hij/zij een oplossing weet die voor jullie beiden goed is. Is er al eerder iemand geweest die heeft gekolft of ben jij de eerste?
     
  11. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Oh, het vrijroosteren is niet het probleem, dat gaat wel lukken, zijn al afspraken over gemaakt. Ik vroeg me gewoon af of ik tot 16.30 doorbetaald krijg als ik een uurtje eerder naar huis ga om te kolven en als na 5 maanden dat recjt verlopen is, hoe zit het dan?
     
  12. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Volgens mij moet in overleg alles kunnen. Het is niet alleen kolfrecht, als jij er voor kiest je kindje life te voeden kan dat ook. Als je er maar afspraken over maakt. En of dat nou tussendoor, aan het begin of aan het einde is maakt geloof ik niet uit hoor. En die tijd moet je gewoon uitbetaald krijgen.

    En hoe het gaat als je kolfrecht afgelopen is, daar zit ik ook mee, is al over anderhalve maand bij mij. Ik denk dat ik maar 1x ga kolven i.p.v. 2x en dan in m'n etenspauze. Zou het nog niet weten eigenlijk...
     
  13. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    tot 9 maanden heb jij kolfrecht dus tot die tijd moeten ze je betalen
    en daarna zijn hun niet meer verplicht jou tijd of ruimte te geven om te kolven
    maar misschien heb je een flexibele baas die er geen probleem van maakt en dat er nadietijd ook rekening wordt gehouden
    en misschien omdat je dan alweer 9 maand verder bent kun je een kolf beurt laten vallen.
     
  14. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
  15. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Lastig om dit allemaal op zo´n manier te moeten rekenen zeg :(

    Ik zou het ook van te voren bespreken met je baas.


    Zelf ga ik weer fulltime werken en heb ik recht op 2 uur per dag maar ik weet nu al dat mijn baas echt niet staat te springen als ik haar binnenkort vertel dat ik wil kolven op het werk of Siënna bij de oppas borstvoeding wil geven.

    Ik werk in een verzorgingshuis waar er altijd personeel tekort is en alleen al daarom twijfel ik ook of ik wel zou doorgaan met BV. Stom he!

    Succes, ik hoop dat je eruit komt.
     
  16. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    je moet niet gaan stoppen, omdat de baas waarschijlijk moeilijk gaat doen :(
    of ze het leuk vinden of niet je hebt daar recht op, probeer door te zetten, de aanhouder wint vaak :) en als ze in nood zit met mensen moet ze zorgen voor vervanging
     
  17. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Ik heb al ruim voor mijn verlof in februari aangegeven dat ik wil gaan kolven, dat is het probleem niet, maar ik begreep nu pas dat ik die tijd uitbetaald kan krijgen, ik dacht dat ik het in mijn eigen tijd moest doen.

    Nu is het zo dat ik dus een jaartaak heb, op basis daarvan wordt het aantal lesuren berekend.
     
  18. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik wil ook absoluut niet stoppen maar het speelt toch mee in mn achterhoofd. Voel me dan schuldig op het werk dat ze een stapje harder moeten werken omdat ik zo nodig moet kolven of iemand anders moeten zoeken in die tijd of wat dan ook :(
     
  19. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    @Chiesa: hoeveel van jouw collega's roken er en gaan er stiekem wel eens tussenuit ?
    Op mijn huidige werk niemand maar op mijn stage gebeurde dat regelmatig en niemand die ervan opkeek.
     
  20. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Haha ja dat is waar ;) Ik zal dat gebruiken als er evt wat van gezegd zal worden hihi. :)
     

Deel Deze Pagina