Kan dit nog goed komen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Rosee, 30 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosee

    Rosee Lid

    6 jun 2016
    10
    6
    3
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

    Lang niet op het forum geweest, ik ben inmiddels zwanger van ons tweede kindje ws 6 weken. Gezien ik aankomende week op vakantie gaat wouden ze voor de zekerheid een echo maken om te kijken of het in me baarmoeder zit voor ik vertrek. Echter met de echo gaven ze aan alleen een vruchtzak en een mini vruchtje te zien maar verder niks qua ontwikkeling mbt 'foetale delen en organen. Ze gaven aan dat ik of minder lang zwanger ben, het kindje een stop met groeien even heeft gemaakt of definitief is gestopt met groeien oftewel het kan een missed abortion zijn. Over 3 weken na me vakantie krijg ik een nieuwe echo. Nu dus onwijs aan het stressen. 2 weken geleden op zaterdag na de dagen ervoor negatief getest te hebben eindelijk met clear blue ' zwanger 1-2 weken' kunnen testen en een paar dagen erna kreeg ik ook eindelijk een streep op de vroege zwangerschap testen. Nu inmiddels met 'gewone zwangerschap testen een knallende streep. Dus het zou kunnen dat ik minder ver ben, ik ging ook twijfelen aan m'n LM omdat ik de dagen van bruinverlies voor het bloed heb meegerekend maar volgens mij is dit niet de bedoeling. Plus m'n cyclus is zo onregelmatig als de pest. Maar toch 2 weken geleden zwanger getest en dan nu pas rond de 4 a 5 weken zijn volgens verloskundige? Meer dames dit meegemaakt en kan dit ook goed uitpakken nog?
     
  2. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Als jij nog maar 4 a 5 weken zwanger zou zijn dan zie je over het algemeen nog niet eens een vruchtje. Dat je die bij jou wel ziet lijkt mij al een goed teken. Ik vind het dan ook nogal voorbarig van je vk om al te roepen dat het wellicht een missed abortion is. Ik heb 3 keer een echo gehad rondom jouw termijn en alle keren was er een vruchtzakje te zien en na lang zoeken een vruchtje. Ik weet niet wat voor foetale delen ze nog meer verwacht met 6 weken?

    Was er een kloppend hartje te zien? En was de echo inwendig of uitwendig?
     
  3. Rosee

    Rosee Lid

    6 jun 2016
    10
    6
    3
    NULL
    NULL
    Ja schrok er ook nogal van ze zeiden ook dat ze me mogelijk onzeker aan het maken waren voor niks en dat ze daarom ook eigenlijk echo's pas doen als je wat verder bent in de zwangerschap.
    Echo was inwendig en ze gaven aan dat ze een aanleg eigenlijk hadden moeten zien al voor sommige organen. Wat precies weet ik ook niet! Had ook nog geen kloppend hartje.
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik zou mij geen zorgen maken. Het hartje gaat kloppen bij 5 weken en x dagen. Je moet dan naar net de juiste apparatuur hebben en een kundige echoscopist om dat te kunnen zien. Dat er een vruchtzakje en vruchtje te zien was is al een goed teken.

    Ik duim voor een mooie echo over 3 weken! :)
     
  5. Rosee

    Rosee Lid

    6 jun 2016
    10
    6
    3
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor je stukje positiviteit dat doet me echt heel erg goed ondanks dat ik weet dat je met een zwangerschap nooit zekerheid hebt. Her was ook een inval echoscopist omdat diegene die er normaal altijd is met vakantie was! Worden even 3 lange weken maar hopen op het beste! Jij nog hopelijk een voorspoedige zwangerschap!!
     
    bozoe vindt dit leuk.
  6. Huh, aanleg van organen zien met 6 weken? Bij m'n tweede zwangerschap had ik met 6W1D een echo en was de baby 2,6 millimeter.. Het hartje was echt niet meer dan een knipperende pixel, wat ik zelf met héél veel moeite kon zien, maar aanleg voor andere organen hadden ze toen echt nog niet kunnen zien..

    Ik vind het echt heel maf dat je VK dit zo heeft gebracht en ook ontzettend rot voor je dat je nu met deze onzekerheid op vakantie gaat.. Maar echt, volgens mij zegt het helemaal niets hoor!
     
  7. Rosee

    Rosee Lid

    6 jun 2016
    10
    6
    3
    NULL
    NULL
    Ja ik wou nu echt dat ik de echo geweigerd eigenlijk had dan was ik nu een stuk minder onzeker geweest.. Maar goed een echo laten maken als aanbod sla je nooit af.. Was bij jou op deze echo ook niet meer te zien als een mini streepje van een vruchtje naast het mini knipperende hartje?
     
  8. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Dit is wat je bij mij zag bij 6+1. En bij mij wisten we het exact, want IVF ;)

    Inderdaad, een pixeltje met een hartslag wat ik eruit vond zien als een klein mondje wat open en dicht ging.
    20180507_124743.jpg
     
  9. Bij mij was het dit :D Door het lijntje wat ze hebben getrokken om te meten, zie je niet eens meer wat, haha. [​IMG]
     
    Rosee vindt dit leuk.
  10. Rosee

    Rosee Lid

    6 jun 2016
    10
    6
    3
    NULL
    NULL
    Oh wauw dat is wel een stukje groter en duidelijker hoor dan mijn echo. Zal hem hieronder plaatsen maar hij is op papier afgedrukt in het verslag dus niet echt een scherpe foto.. en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met de zwangerschap ook aan de andere natuurlijk!!
     

    Bijgevoegde bestanden:

  11. Rosee

    Rosee Lid

    6 jun 2016
    10
    6
    3
    NULL
    NULL
    Haha oja bedankt gynocoloog voor de lijn, mooie eerste foto van de kleine Haha! Bij mij ziet het er btw wel anders uit kan dat door verschil apparatuur komen?
     
  12. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ziet er prima uit hoor voor 6 weken!

    Ik heb bij beide zwangerschappen de eerste echo gehad rond de 7 weken en ook toen alleen nog maar een boontje te zien. Ook geen armpjes en beentjes.

    Lekker gaan genieten en bij de echo voor je vakantie zal je echt een mini mensje gaan zien.
     
  13. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.369
    554
    113
    Vrouw
    Ziet er prima uit, je hoeft nu helemaal nog geen aanleg te zien qua armen en benen.

    Bij mijn dochter zag je dat pas bij de 8 weken echo. Bij 7 weken was het nog een boontje met een knipperlichtje.

    Tijdens deze zwangerschap een echo gehad met bijna 6 weken (5+5) en zie je ook alleen een stipje.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  14. Rosee

    Rosee Lid

    6 jun 2016
    10
    6
    3
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!! Doen me erg goed om te horen dat bij jullie iets insgelijks te zien was! Vind het nog steeds raar want bij mijn dochter was met 8 weken een hoofdje lichaampje en een hartje te zien. Kon me ook niet herinneren dat ze toen naar andere organen hebben gekeken .. ben nog steeds beetje beduusd van de echo. Het worden lange weken maar jullie reacties Doen me al ontzettend goed!
     
  15. MariamZ

    MariamZ Niet meer actief

    Dit was exact mrt 5 weken en 6 dagen en het hartje begon net te kloppen. K denk dat je nog maar net 5 weken bent.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Hoi hoi

    Wat ik altijd heb geleerd is dat de bloedsomloop wordt gemaakt met 5 weken zwangerschap, het hartje klopt met 6 weken, dan komen de rest vd organen en die zijn af met twaalf weken waarna alles alleen nog maar hoeft te groeien. Even beknopt uitgelegd dus;)

    Volgens mij ziet deze echo er prima uit en ik zou mij geen zorgen maken.
     
  17. Rosee

    Rosee Lid

    6 jun 2016
    10
    6
    3
    NULL
    NULL
    Bedankt voor het reactie!! Het zou zo raar zijn eigenlijk als ik maar 5 weken zou zijn! Kan dat als ik 2 weken geleden met clear blue 1-2 weken heb getest? Plus ik weet niet hoelang zaadcellen kunnen leven maar dat zou betekenen dat die wel een aardig tijdje een feestje daar binnen hebben gebouwd
     
  18. Hippo89

    Hippo89 VIP lid

    11 dec 2012
    7.351
    319
    83
    Vrouw
    Bij ons vierde kindje wisten we de exacte datum, en met de echo moest ik dus precies 7 weken zijn, op de echo zagen we echter niet veel, 5 hooguit 6 weken zei de gyn, maar gezien zekerheid van de datum vermoedde ze dat dit een miskraam
    Zou worden, bij de Andere 3 kinderen had ik immers met het zelfde apparatuur met 6 weken al duidelijke hartslag en bij de vierde niet.

    Ik mocht een week later terug komen, deze echo liet zien dat ik 7 weken zwanger was met goede hartslag en dus een week achter liep, ze vermoedde daarna dus late innesteling.

    Nog een 2 weken later zou ik met 9 weken een echo krijgen en gaf de echo 10 weken aan en klopte het dus weer met de die datum, dit is daarna ook zo gebleven
     
  19. rissie10

    rissie10 Fanatiek lid

    19 mrt 2015
    3.526
    2.020
    113
    Ik had met 6 weken een uitwendige echo en er was nog geen eens een vrachtzak te zien. Alleen een verdikt slijmvlies. De week erna 7 weken een mooi tuinboontje.
    Dus jou echo is mooi voor het termijn. Kan zomaar zijn dat een dag later het hartje wel klopt. Geen zorgen maken! Komt vast goed.
     
  20. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik heb met 4 weken een inwendige echo gehad, en was alleen het vruchtzakje te zien. Met 7 weken nog een echo en daar zagen we een klein boontje met een knipperend lichtje (hartactie) met 9 weken de termijn echo gehad en toen zag je pas stompjes van armpjes en beentjes. Ik vind dat ze je erg onzeker hebt gemaakt terwijl dat niet eens hoef te zijn. Probeer lekker te genieten van je vakantie en dat je over 3 weken een mooie echo met kloppend hartje heb
     

Deel Deze Pagina