Hoe zit dat nou met die testen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luna76, 1 sep 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luna76

    Luna76 Lid

    10 aug 2005
    6
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Misschien weet een van jullie raad voor mij.

    Ik zit een week voor mijn NOD (ik weet het nog veel te vroeg voor dit alles, maar ja...) en heb afgelopen weekend een zwangerschapstest gedaan, deze was vaag positief. :D

    Nu heb ik maandagavond behoorlijk buikpijn gehad en dinsdagavond wat bruine smurrie verloren. :oops: Hierna was ik toch wel ongerust en heb 2 zwangerschapstesten gedaan (1 midstream en 1 gewone) en deze waren allebei heel duidelijk postitief.

    Toen ik de volgende ochtend bij de huisarts nog een testje liet doen, was deze weer negatief!

    Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Ik heb denk ik geen miskraam gehad want ik heb (buiten de bruine smurrie dan en dat was echt een heel klein beetje) niets verloren en verder ook geen pijn gehad.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
     
  2. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    dat is ook vreemd. Ik heb eigenlijk geen idee waarom dat zo is.

    Maar positief is positief hoor!! dat kan niet anders!! Negatief kan altijd nog positief worden maar positief niet negatief!

    ik ga je gewoon feliciteren!!!


    groetjes
     
  3. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    maar als je nu al positief test, was het de vorige ronde waarschijnlijk al raak!
     
  4. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Misschien werkte de test bij de huisarts niet goed, en pas van af je eerste nod maar als je twee testen hebt gedaan die duideklijk positief zijn, kun je er volgens mij van uit gaan dat je toch zwanger bent.

    Dus bij deze GEFELICITEERD
     
  5. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Misschien nog es binnen enkele dagen testen. Heeft huisarts bloed afgenomen? Wanneer je een bloedtest ondergaan hebt, heb je toch meteen duidelijkheid.
    Hou je ons op de hoogte?
     
  6. Jasmijn

    Jasmijn Lid

    1 sep 2005
    5
    0
    0
    Hallo Luna.

    Als de test positief is betekent het dat je het hcg hormoon in je lichaam zit.
    Bij mij was dat de eerste keer ook het geval. Ik had de Predictortest gedaan en daar zag ik een heel vaag rose vlekje. Daarna de Clearbleu gedaan en daar had ik een vaag plusje. Maar wat ik op dat moment niet wist is dat ik een paar dagen daarna een mk had. Achteraf wist ik het wel, want ik had van die vage steekjes in mijn buik, anders dan de krampen die ik nu heb. Als ik een paar dagen langer had gewacht, dan was ik gewoon ongesteld geworden en had ik nooit geweten dat ik ff zwanger was geweest. De laatst keer heb ik dan ook pas getest toen ik echt 10 dagen over tijd was.
    Ik wil hiermee alleen maar zeggen dat je altijd een slag om de arm moet houden.
    Succes en sterkte, hou ons op de hoogte!
     
  7. Luna76

    Luna76 Lid

    10 aug 2005
    6
    0
    0
    Hoi Allemaal,

    Bedankt voor jullie berichten. Ja ik houd toch maar een slag om de arm, want het is natuurlijk wel een beetje raar. Zal ik nu wachten tot mijn NOD (volgende week zaterdag) met testen of eerder?

    Ik voel continu steekjes en krampen en wat dan ook, maar dat was op de dag van mijn positieve testen (daarvoor ook al enige dagen) ook zo. Verder heb ik eigenlijk ook continu afscheiding (sorry voor de details) en dat heb ik normaal eigenlijk niet. Ben niet misselijk of zo, maar toch van die typische kwaaltjes.

    Nu ja ff afwachten maar en hopen :rolleyes: dat het geen mk is geweest.

    Groetjes
     
  8. Jasmijn

    Jasmijn Lid

    1 sep 2005
    5
    0
    0
    Luna,

    Ik begrijp dat je heel graag wil testen.
    Maar 2 dingen zijn zeker....
    Die testen zijn niet goedkoop, drink maar een lekker drankje op het terras voor dat geld, en
    Als je zwanger bent dan maakt het ook niet uit dat je het een weekje later weet. Ik zou gewoon nog even wachten om eventuele teleurstelling te voorkomen. En hoe langer over tijd, hoe hoger de hcg gehalte.
    Maar dan nog, jij bent degene die beslist.
    Succes en we horen `t wel!
     
  9. Kathy

    Kathy VIP lid

    22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, Belgiƫ
    Ik zou ook nog eventjes afwachten hoor Luna
     
  10. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    In tussentijd zal ik mijn duimen blauw draaien :)

    Succes en nog effies geduld hoor, Jasmijn heeft gelijk: als je pas een week later weet dat je zwanger bent, dan ben je nog net zo zwanger hoor!

    Groetjes
     
  11. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Ik ga ook voor je duimen!!
    En als ik jou was zou ik ook even wachten met testen.
    Het word vanzelf wel duidelijk.

    Groetjes Jolanda
     
  12. Luna76

    Luna76 Lid

    10 aug 2005
    6
    0
    0
    Nou in ieder geval vast bedankt voor alle duimen!!

    En ik ga zeker proberen niet meer te vroeg te testen. Tot nu toe heb ik gelukkig nog geen rare dingen verloren, dus mijn hoop blijft!

    Allemaal bedankt,

    Liefs Luna
     
  13. Beppie

    Beppie Fanatiek lid

    16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ik zou ook even wachten.
    En ik ga intussen ook flink duimen voor je ;)
     
  14. ramona

    ramona Fanatiek lid

    9 mrt 2005
    1.200
    2
    0
    Huismama
    Zundert
    hoi hoi

    Spannend zeg.
    Ik heb 5 dagen voor mijn ongi positief getest en bij de ha wou het streepje niet echt zichtbaar worden en moest ook even een paar dagen wachten dus wie weet is ook die test over een paar dagen positief
     
  15. Moppie

    Moppie Actief lid

    26 jul 2005
    213
    0
    0
    als je het geduld op kan brengen zou ik ook nog ff wachten... Succes!!!
     
  16. Vlinderkind

    Vlinderkind Niet meer actief

    Hai,

    Ik hoop het echt voor je, maar blijf ook in je achterhoofd houden dat het deze maand misschien nog niet lukt. De teleurstelling is anders misschien wel erg groot als je alsnog ongesteld wordt. Maar ik duim hard voor je dat het raak is!!!!!!!

    Liefs,
    Anouk.
     
  17. tonca

    tonca Actief lid

    3 sep 2005
    187
    0
    0
    Moeder
    Brezi, Tsjechie
    ik duim ook voor je hoor, ik ben afgelopen dinsdag ook te vroeg mij de gyn gewees, omdat ik voor kontrole moest in het ziekenhuis en ik die dokter moest laten weten of er een mogelijk was zodat hij mijn medicijnen eventueel kon verhogen, de gyn zei dat ze wel wat zag dat een zwangerschap zou kunnen zijn, maar de volgende dag werdt ik ongi. plats roze wolk, maar goed ik duim voor je dat het bij jou wel goed zit
     
  18. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Wat raar zeg en wat zei de huisarts dan dat jou testen wel positief waren en bij de huisarts niet? Ik hoop voor je dat het gewoon goed is. Spannende tijd voor jullie zeg, hopelijk heb je snel zekerheid. Liefs jenny
     
  19. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi luna,

    ja dat wil ik ook graag weten, wat de huisarts daarvan vond en of zij. ik weet wel dat ik ook iemand ken die ook een week voor haar nod testte en licht positief was echt zwanger is hoor, je zou bijna gaan denken dat de test van de huisarts idd niet goed is gegaan of tenminste, dat er op dat moment niet genoeg hcg in je urine zat. maargoed ik hoop voor je dat het echt wel positief is en mischien was die bloeding wel een innestelings bloeding, en is die afscheiding gewoon omdat je zwanger bent. maar kan ook een infectie zijn. ik hoor het allemaal wel van je enne ik duim erg voor je. gr mij

    p.s. zijn geen rare vraagjes hoor dit hoort er nou eenmaal bij toch!
     

Deel Deze Pagina