Zou ik zwanger kunnen zijn?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Brigitte2410, 1 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte2410

    1 sep 2008
    28
    0
    0
    Secretaresse
    Rijswijk
    hallo,

    Ik en mijn man proberen zwanger te worden. Ik ben sinds een maand gestopt met de pil en had rond 13 augustus mijn eisprong. Nu heb ik de 27ste (de dag waarop ik ongesteld moest worden) een test gedaan en deze was negatief. Mijn menstruatie kwam alleen niet. Ik werd echter vrijdagmiddag heel plotseling ongi. Voelde niks aankomen (terwijl dat normaal wel zo is). Geen ongipuist, geen krampen, geen gevoelige borsten. Mijn menstruatie is ook anders dan altijd. Veel bruiniger. Maar misschien komt dat door eht stoppen met de pil?

    Ik heb de week na mijn ovulatie best wel buikkrampen gehad en ook heel vreemd onherkenbaar gevoel in mijn buik. Kan het gevoel eigenlijk niet echt onschrijven. Het waren niet echt "vlinders", maar het kwam wel in de buurt. Ik heb ook het idee dat mijn borsten harder/gevoeliger zijn en dat mijn tepels groter en donkerder zijn. Ook heb ik een "vol" gevoel in mijn buik. Alsof er iets in de weg zit en is voelt mijn buik harder aan dan normaal. Ik moet ook best vaak plassen. Ik ben dan net naar de wc geweest, drink één glaasje water en ik moet alweer.

    Ik heb de test, die dus negatief was, tegen het einde van de dag gedaan nadat ik best veel (water) had gedronken. Zou dat de test misschien kunnen hebben beinvloed?

    Zou ik niet toch gewoon zwanger kunnen zijn en dat het het niet een menstruatiebloeding was maar iets anders? Eigenlijk maak ik uit de bloeding op dat ik niet zwanger ben, maar waarom dan toch wel veel zwangerschapssymptomen en voel ik me zo raar? Heb nooit zo'n gevoel bij menstruatie.

    Herkent iemand dit? Misschien is er iemand die hetzeflde heeft gehad als ik en toch ook gewoon zwanger was ondanks bloeding?

    Groetjes,
    Brigitte
     
  2. Teigertje6

    Teigertje6 Actief lid

    1 sep 2008
    229
    0
    0
    Dit heb ik ook vaak nadat ik stopte met de pil. Ben vanaf eind april gestopt met de pil. Sindsdien voel ik niet echt de ongestelheid aankomen terwijl ik tijdens de pil 2 dagen voor ongi ontzettend buikpijn en last van mijn rug had.
    Dit heb ik nu niet. Ik heb gelukkig een regelmatige cyclus dus weet wanneer ik ongi wordt, maar komt dan eigenlijk ineens en niet meer "langzaam" op gang. De eerste 2 maanden had ik wel een soort van afkickverschijnselen van de pil, dus een beetje het gevoel van zwanger zijn, maar helaas de ongi kwam er steeds aan
     
  3. cruella

    cruella Actief lid

    18 apr 2008
    259
    0
    0
    zuidholland
    hey ik denk dat je aan t ontpillen bent, pas net gestopt met de pil..

    veel vrouwen schijnen dan wat zwangerschapskwaaltjes te hebben..

    sommigen voelen elke maand vanalles.. en is het mis..

    en de andere maand nix bijzonders en dan is het raak..( zo was het meestal bij mij)

    na een paar jaar pillen duurt het soms wel even voor je normale menstruatie op gang komt..

    ik zou nog ff afwachten als ik jou was...

    liefs X C.
     
  4. marjon 2

    marjon 2 VIP lid

    23 jul 2008
    13.211
    0
    36
    in mijn vel
    Hoi Brigitte,


    erg he al die onzekerheid! ik zit nu in hetzelfdeschuitje , ben 4 dagen overtijd , heb ik nooit last van gehad. ik heb in juni een bbz gehad en was toen na 5,5 weken weer ong.
    En als ik er dan vanuit ga dat ik weer regelmatig ben , ben ik dus 4 dagen overtijd, heb naar mijn idee allerlei zwangerschapskwaaltjes en al dag of 6 echt het gevoel dat ong gaat komen , maar tot nu toe nog niks maar ook geen positieve test , ik denk dat ik morgenvroeg weer ga testen want wat duidelijkheid wil ik wel , maar ja ............

    Succes , ik hoop dat je snel wat duidelijkheid hebt !
     
  5. Brigitte2410

    1 sep 2008
    28
    0
    0
    Secretaresse
    Rijswijk
    Inderdaad erg vervelend die onzekerheid. Ik denk zelf ook dat het gewoon komt doordat ik gestopt ben met de pil en mijn lichaam daaraan moet wennen. Voor het is gewoon zo verwarrend dat je ondanks het ongi zijn toch al die kwaaltjes hebt die je doen denken aan een zwangerschap.

    Toen ik net getest had was ik helemaal in de war. De test was negatief, maar menstruatie bleef nog 2 dagen weg. Ik wist dus a ik niet zwanger was, maar dat werd voor m'n gevoel weer tegengesproken doordat ik overtijd was. Heel vervelend.
     

Deel Deze Pagina