Kan het?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door jongmama20, 5 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongmama20

    jongmama20 Actief lid

    16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Ik heb nu ruim een jaar de spiraal en ik wordt netjes niet ongesteld. Toch ben ik op 1 of andere manier gerust.
    Ik ben al een tijdje erg moe, sinds een paar dagen ben ik misselijk wat later weer weggaat, ik ben wat opgezetter dan normaal.
    Nu ben ik echt niet de beroerdste om toch te gaan testen want ik weet dat het kan gebeuren dat hij eruit 'valt maar omdat ik niet ongesteld wordt of überhaupt geweest ben laatste tijd twijfel ik..

    Iemand ervaringen of tips of i dont know
     
  2. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Nou ik hoorde pasgeleden dat je bij de drogist een soort plastic staafje kunt kopen waar je overheen plast en dan kun je zien of je zwanger bent. Echt een superhandige noviteit ;)
     
    Ashleyrachel, Linda89, mum2be2 en 13 anderen vinden dit leuk.
  3. jongmama20

    jongmama20 Actief lid

    16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Nogmaals ik ben niet de beroerdste om te testen dus beetje rare reactie..
    Maar bedankt voor het 'meedenken'.. :thumup:
     
  4. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Ik denk dat er maar één ding op zit en dat is een testje doen. Is die negatief dan worden de klachten die je nu hebt niet door een zwangerschap veroorzaakt. Mocht je er niet gerust op zijn dan kun je over 2 weken nogmaals een testje doen.
     
  5. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw

    Doe dan een test. Dat is echt de enige manier om er achter te komen.
     
    Be Happy vindt dit leuk.
  6. Envy91

    Envy91 Niet meer actief

    Ik zie dat je hier 2 weken geleden ook een topic over hebt geplaatst. De ervaringen kun je daarin lezen :).

    De enige optie is een test doen.
     
  7. Theprinces

    Theprinces Actief lid

    17 jun 2013
    238
    91
    28
    Vrouw
    Gewoon testen dat is mijn tip.
     
  8. Kletskoek

    Kletskoek VIP lid

    7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Gewoon een zwangerschapstest doen. Dan heb je snel een antwoord.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  9. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    ???

    Wat wil je dan dat we zeggen? Jouw eigen reactie is een beetje raar, sorry.
    Wil je dat we via ons beeldscherm constateren dat je zwanger bent?
    Vertrouw je daar meer op dan op een zwangerschapstest?

    Ik zou toch, net als in je topic van 2 weken geleden al geadviseerd is, even naar de winkel gaan en een test doen. Heb je gelijk betrouwbare duidelijkheid.

    Succes met testen!
     
    Linda89, mum2be2, nizzie86 en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Pimpelmeesje

    Pimpelmeesje Fanatiek lid

    12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Als je niet de beroerdste bent om een test te doen, wat houd je tegen dan?
     
  11. Lisa280887

    Lisa280887 Niet meer actief

    Meid ik heb ruim 8 jaar een spiraal gehad en ook amper/niet ongesteld geweest. Toch had ik om de zoveel tijd krampjes en dergelijke... of moodswings alsof ik ongi moest worden ofzo. Ik werd natuurlijk niet ongesteld, maar het voelde wel zo.

    Ik deed denk 1/2 keer per jaar een testje als ik zo’n vermoeden had. Ik kreeg gaandeweg wel meer vertrouwen in mn lijf en in het feit niet zwanger te ‘kunnen’ zijn.

    Maar... het gebeurt wel, zwanger worden door je spiraal heen.
     
    Linda89 vindt dit leuk.
  12. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Wat ik me dan ook afvraag....Als je je telkens zoveel zorgen maakt of je toch niet zwanger bent, kun je dan niet beter overstappen naar andere anticonceptie?
    Of als je graag zwanger wilt worden (en je partner is het er uiteraard mee eens) dat je de anticonceptie de deur uitdoet en het gaat proberen?

    Overigens zeggen kwaaltjes als misselijk zijn en moe zijn helemaal niks. Daar kun je geen zwangerschap aan aflezen. Sterker nog, de meeste vrouwen merken juist niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn terwijl ze alle andere rondes van alles voelden (misselijkheid, moe zijn, steken etcetera) wat uiteindelijk niksnoppesnada met een zwangerschap van doen had. Veel vrouwen denken juist ongesteld te gaan worden en hebben juist de bekende ongesteldheidskwaaltjes, maar....blijken dan zwanger.
     
  13. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    @jongmama20 Wat vervelend dat je zo onrustig wordt. In principe wordt je niet zwanger als je een Mirena spiraal hebt. En ook bij het gebruik van een spiraaltje kan je, ik noem ze maar, vrouwelijke klachten hebben. Of deze veroorzaakt worden door een zwangerschap is alleen maar te ontdekken door het doen van een bloed- of een zwangerschapstest.

    Ben je al lang niet meer ongesteld sinds je spiraal geplaatst is? Of blijft je menstruatie sinds kort ineens weg?

    Heb je al een zwangerschapstest gedaan? Het is wel belangrijk om zeker te weten dat je niet zwanger bent. Want mocht je toch zwanger blijken te zijn, dan zal de spiraal zo snel mogelijk verwijderd moeten worden. Dit om een miskraam of vroegtijdige bevalling te voorkomen.

    -x-
    Mooiezomer
     
  14. jongmama20

    jongmama20 Actief lid

    16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    ik ben al ruim een jaar niet ongesteld geworden.
    Waarschijnlijk is het gewoon een buikgriepje geweest want een test wees op niks uit.
    Dankjewel voor je begripvolle reactie:rolleyes:


    Ik zou heel graag een 2e kindje willen op het moment, maar helaas denkt mijn partner er anders over :(
    heb thuis vaak aangekaart de spiraal eruit te halen maar vriendlief wilt dat niet en als ik het wel doe moet ik van hem terug naar de pil.
    Pil gaat hem niet worden want kreeg er ontzettende bijwerkingen van.
    bij mijn eerste zwangerschap had ik idd ook nergens last van, pas rond de 9 weken.

    Iedergeval, er is geen zwangerschap.
     
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.911
    15.360
    113
    Móét je van hem aan de pil? Wat een onzin, zeg.
    Ik bedoel: voor een kindje kies je samen, maar er zijn andere manieren van anticonceptie dan enkel hormonen die jíj in moet nemen. Lekker makkelijk van hem zo:rolleyes:
     
    Kletskoek, jongmama20 en margarethd vinden dit leuk.
  16. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Misschien moet hij even een condoom.
     
    joepy, margarethd en Sado vinden dit leuk.
  17. Raaf92

    Raaf92 Niet meer actief

    Vervelend dat jij graag nog een kindje wil en hij niet. Maar aan de pil moeten? Laat hem der dan lekker zelf een knoop inleggen of indd een condoom. Dat vind ik altijd zo n gemakkelijke reactie van een man, ze kunnen er zelf ook wat tegen doen.
     
  18. jongmama20

    jongmama20 Actief lid

    16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Condoom vind hij niet fijn, maar als het echt moet doet hij het wel.
    Maargoed hij is drukker met zn PlayStation dan met mij dus ken makkelijk de spiraal eruit halen en helemaal niks nemen. Het is toch niet spannend in de slaapkamer hier :roflmao:
     
  19. jongmama20

    jongmama20 Actief lid

    16 dec 2015
    251
    0
    16
    Vrouw
    Condoom vind hij niet fijn, maar als het echt moet doet hij het wel.
    Maargoed hij is drukker met zn PlayStation dan met mij dus ken makkelijk de spiraal eruit halen en helemaal niks nemen. Het is toch niet spannend in de slaapkamer hier :roflmao:
     
  20. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Oh. Gezellig.
     
    Linda89, mamaki, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina