Kan ik nog hoop hebben?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sterree, 22 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Afgelopen donderdag eerste echo gehad. Volgens mijn eigen berekeningen was is 7 weken en 4 dagen.
    Heb vrijdag 24 maart eerste positieve test gehad. Vier weken geleden dus.

    Eerst uitwendige daarna inwendige echo gehad. Er is duidelijk een vruchtzakje te zien maar geen vruchtje daarin.

    Het vruchtzakje komt overeen met 6 a 6 en half week. Dan zou het ook kunnen kloppen dat er verder nog niks te zien is.
    Maar heb wel 4 weken geleden al positief getest. Wat op zijn vroegst met 3 a 3 en een halve week kan. Dan zou ik op 7 of 7 en half week zitten.

    Over 2 weken weer een afspraak voor echo dat zou meer duidelijkheid moeten geven.

    Is voor nu dus nog niks te zeggen. Het dan zijn dat er niks zit. Kan ook zijn dat je nog niks kan zien.

    Graag hoor ik jullie eerlijke meningen of ervaringen.

    Bedankt!
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.607
    15.070
    113
    Nabij Utrecht
    Stel dat je op 24 maart op 10 dpo zat. Dan zou je op 28 maart op 4 weken zwangerschap zitten en afgelopen donderdag dus op 7+1 weken.
    Op zich valt de grootte vd vruchtzak nog wel binnen de normen maar met 7 weken had er echt wel een vruchtje zichtbaar moeten zijn.
    Ik ben bang dat het niet goed zit meid.
    Maar ik hoop dat ik het hartstikke fout heb!
     
  3. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Bedankt voor je reactie. Denk zelf ook dat het niet goed is hoor. Erg verdrietig maar kan helaas gebeuren.
     
  4. shanacasier

    shanacasier Actief lid

    11 apr 2016
    137
    11
    18
    ik dacht ook ik verder zwanger was rond de 7-8 weken bleek ook nog maar 5 weken te zijn , ik zou gewoon afwachten je bent mss wat minder ver dan verwacht
     
  5. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Ik zit ongeveer in hetzelfde schuitje als jou... ik mag 1 mei weer voor een echo...
    Ik dacht bij mijn eerste echo 6w4d te zijn alleen was er ook een lege vruchtzak te zien...alleen had ik wss een innestelingsbloeding en als ik daar vandaan tel (mede dankzij de lieve meiden hier die me erop wezen) zou ik tijdens de echt pas 5 weken zijn... wat wel past bij het termijn... ook ik zit nu in vreselijke onzekerheid :( testen lopen op of blijven knallen. En gewoon nog kwaaltjes... ik ga voor je duimen dat het goed zit!
     
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Als je vier weken geleden positief getest hebt, dan zou je nu inderdaad wel rond de 7 weken moeten zitten. Met zeven weken zou je een kindje van ongeveer een centimeter lang, met een kloppend hartje moeten zien. Als je nu alleen een vruchtzakje hebt en geen vruchtje, dan ben ik bang dat het niet goed zit...

    Een hele prille zwangerschap lijkt me onwaarschijnlijk, omdat je al zo lang geleden een positieve test had. Stel dat je vijf weken zwanger zou zijn geweest, dan had je niet vier weken geleden positief kunnen testen. En ook met vijf weken zwangerschap had er een vruchtje te zien moeten zijn geweest. Sterkte & succes!
     
  7. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Dat wachten en die onzekerheid is zo ontzettend moeilijk.

    Mijn gevoel zegt ook elke keer wat anders.

    Het lastige vind ik dat ik wel zwangerschap symptomen blijf houden; misselijk erg gevoelige borsten. En mijn buik groeit ook nog.
    Iemand daar ervaring mee?
     
  8. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Ja ik nu ook momenteel :( blijf symptomen houden. Incl groeiende buik idd ik vind het ook erg vervelend.
    Zo is dr echt niks aan hoor wil zo grasg kunnen genieten
     
  9. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Nee echt waardeloos. Hou er ook echt rekening mee dat het niet goed is.
     
  10. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Ik ook :( had zelfs al afscheid genomen samen met mijn man...
    Vind dit zo vreselijk...
     
  11. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Missbrouwer ook zo ongeduldig?
    Wat zegt jouw gevoel?

    Ik heb altijd gedacht dat je zoiets diep van binnen aan zou voelen. Maar weet het echt niet. Vind het zo spannend. Hoop echt dat we woensdag wat kunnen zien. Maar ben er bang voor omdat het in theorie eigenlijk niet kan.
     
  12. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Ik weet het ook echt niet.... en ik vertrouw mijn gevoel ook niet meer.... mn lichaam evemin blegh... ik bereid me ook voor op een rotkeuze :(
    Ik ga iig wel voor je duimen hoor... we zitten tenslotte in hetzelfde rotbootje :(
     
  13. rianne2985

    rianne2985 Niet meer actief

    @Sterree

    Ik snap je gevoel helemaal meid, die onzekerheid is echt vreselijk!
    Ik had op 19 maart mijn eerste positieve test te pakken, op 9dpo. Op 12 dpo ( 1 dag na mijn NOD ) dat was op 22-3, gaf mijn clearblue test 2-3 weken aan. Ik was helemaal blij!!
    Op mijn eerste echo was alleen maar een zwangerschapsring/vruchtzak te zien met 5 weken wat wel klopte met die termijn. En een week later ook een dooierzakje in de vruchtzak. Wel een week korter zwanger volgens hen dan wat ikzelf had berekend. Ik zou 6 weken zijn en ik dacht 7, maar oke...
    Helaas was mijn hcg telkens heel laag en bouwde te langzaam op, vandaar dat ik onder controle stond.
    Afgelopen maandag zou ik weer een echo hebben, maar op 18-4 begon ik 's middags ( na al een hele ochtend met menstruatiekrampen gelopen te hebben ) te bloeden.
    Naar het ziekenhuis geweest en daar bleek dat ik een miskraam had gekregen. Het vruchtje was niet gegroeid na de laatste echo en er was ook geen hartslag. Ik zou toen 8 weken zwanger zijn ( volgens mijn berekening )maar het vruchtje was bij 6 weken gestopt. Waarschijnlijk vlak na die echo die we daarvoor hadden gezien.

    Ik had ook al vanaf het begin van mijn zwangerschap mijn twijfels. Iedereen om mij heen probeerde me gerust te stellen maar mijn gevoel was zo sterk! En wat mij nog meer opviel was dat de clearblue test maar 2-3 bleef aangeven dus niet opliep. Ik heb vanaf die eerste test op 22-3 alleen maar 2-3 gezien. De laatste keer dat ik toen testte was 17-4 en nog steeds 2-3.
    Toen ik zwanger was van mijn dochter had ik op 9dpo 1-2 en een week later 3+ en daar had ik wel een positief gevoel bij. Al was dat mijn eerste zwangerschap dus ik weet niet of het daaraan ligt dat ik er veel vertrouwen in had. Ik had geen vergelijkingsmateriaal toen...maar nu voelde het echt niet goed.

    Ik hoop voor jou @Sterree en ook @Missbrouwer dat jullie snel uit jullie onzekerheid zijn want dat is echt een vreselijk gevoel. Ik had veel verdriet nadat de miskraam bevestigd was maar het gaf me tegelijkertijd ook rust, dat mijn voorgevoel goed was geweest.

    Heel veel sterkte dames *knuffel*
     
  14. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Bah rianne wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Is alles nu weg inclusief je hcg? Lijkt me zo moeilijk om dat mee te maken maar helaas komoet het vaak voor.

    Ja met name die onzekerheid breekt me echt een beetje op.

    Sterkte en bedankt voor je verhaal. Hopelijk is het snel weer raak met een plakker!
     
  15. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Bedankt missbrouwer. Ik duim ook voor jou. We houden elkaar op de hoogte!
     
  16. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Wat lief en ik volgde jou ook idd wat vreselijk verdrietig nog heel veel sterkte met de verwerking... nog 2 dagen en dan weet ik of ik ook verwerken mag of blij kan zijn...al denk ik helaas het eerste :'(
     
  17. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Ik ga vast gips bestellen voor mn duimen ;)
     
  18. rianne2985

    rianne2985 Niet meer actief

    @Sterree Ik heb na 26-4 geen zwangerschapstest meer gedaan. Ik wil volgende week woensdag nog eens testen om te kijken of hij nu helemaal weer negatief is.
    Ik heb wel gisteren een ovulatietest gedaan en die was echt heel negatief, dus op zich is dat goed. Dan weet ik dat ze niet meer op dat restje HCG reageren. Nu maar weer wachten tot mn ei komt, of er een menstruatie doorkomt. ALS ik een ei krijg, dan verwacht ik deze rond volgend weekend. Ik ben benieuwd. Ik ben al lang blij dat ik niet meer bloed. Ik mocht alleen maar maandverband dragen ivm infectiegevaar, je mag na een miskraam geen tampons dragen. Maar laat ik nou super allergisch zijn voor latex en helaas zit dat in heel veel maandverband ( met name in het toplaagje en plakstrip ). Ik had zo'n jeuk en bultjes overal. Gelukkig neemt dat nu af.
    Ik hoop dat je snel uit de onzekerheid bent sterree, dat is echt het allerergste!! Ook al is het misschien slecht nieuws, dat is heel verdrietig, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

    Oke, dit klinkt misschien heel raar, maar ik ben niet meer verdrietig. Voor mij was de miskraam echt de bevestiging dat het vanaf het begin af aan al niet goed aanvoelde. Ergens voelde ik mezelf zelfs opgelucht. Klinkt dat stom??? Ik zal dit kindje niet vergeten, maar ik heb het een plekje kunnen geven. Nu krijgen we weer een nieuwe kans op een gezond kindje, zo zie ik het maar. Het andere kindje had geen humaan leven gehad, niet eens kans op überhaupt een leven...Door op die manier te denken, heb ik het snel een plekje kunnen geven.

    @Missbrouwer, ik hoop dat jij ook snel uit de onzekerheid bent. Ik zal voor je duimen! Heel veel sterkte.
     
  19. Sterree

    Sterree Bekend lid

    19 dec 2016
    676
    135
    43
    Hopelijk komt je cyclus snel weer op gang en heb je een eisprong.

    Nee klinkt niet stom hoor. Ik ben zelf ook helmaal niet emotioneel meer. Terwijl ik vorige week alleen maar kon huilen. Het is net of ik het een soort van geaccepteerd heb. Helaas komt een miskraam best vaak voor en ben ook wel zo realistisch dat dit dus mij ook kan gebeuren. Heb wel heel sterk het gevoel dat het ooit goed komt dat is fijn. Daarbij was ik heel onzeker of ik überhaupt zwanger kon worden en dat weet ik nu wel.
     
  20. Missbrouwer

    Missbrouwer Actief lid

    21 feb 2017
    207
    0
    16
    Thuisblijfmama
    Papendrecht
    Dank je wel @rianne2985
    Ik hoop dat jij weer snel een mooie posi test met mooie echo mag hebben.ik duim.
    Morgen mag ik om 17:15 brrr :(
     

Deel Deze Pagina