waarom breken de vliezen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantalk, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Ik heb met mijn man samen nagedacht over de bevalling. Waarom en hoe begint een bevalling, wat zorgt ervoor dat de bevalling begint.
    Hier heb ik al antwoord op gevonden.
    Maar soms begint een bevalling met ht breken van de vliezen.
    Waarom breken deze? Wat is de reden dat ze 'zomaar'op eens breken?

    Weet iemand van jullie hier antwoord op? :)

    Mss een beetje een rare vraag en ook geen vraag van leven of dood, maar we willen gewoon weten waarom dat dit zo gebeurt.

    groetjes Chantal :D
     
  2. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    weet niemand hier antwoord op? :(
     
  3. Lintje

    Lintje VIP lid

    9 okt 2006
    6.215
    1.422
    113
    Nederland
    ik kan het nergens vinden.. sorry..
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ook weer een kwestie van hormonen denk ik.

    Bij mij braken ze bij de 2de idd ineens zomaar. Nooit een wee van te voren gehad (niks van betekenis), ik had geen ontsluiting, de boel was niet eens week, savonds gevreeën en die nacht is er een scheurtje in gekomen, heel de dag door leeg gelopen en savonds een ks gehad (kreeg ik zowiezo) Dat was met 37wk en 2 d.
     
  5. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Hihi, ik heb er nooit bij stilgestaan, dacht eigenlijk dat dat gewoon door de druk van de baby komt.
    Maar dit is dus gewoon onzin zie ik nu in de literatuur. Ze weten het gewoon niet, er is waarschijnlijk een combinatie van factoren die hierbij een rol spelen (lekker vaag, nietwaar?!)
     
  6. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    lekker vaag ja :)
    Waarom begint een bevalling wat bepaalt dat het tijd is...
    Tis toch eigenlijk raar hoe een lichaam werkt als je na gaat.
    Waarom worden die hormonen dan aangemaakt enz enz.... #-o

    pffff geloof dak te ver ga nadenken.
    komt door de hormoontjes zullen we maar zeggen. :)
     
  7. Niet meer actief

    Hey Chantalk, ik heb die gedachte ook hoor, en het is toch ook raar... we weten niet eens waar we op aan het wachten zijn hahahaha
     
  8. amber1978

    amber1978 VIP lid

    7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    de bevalling begint in ieder geval omdat de baby stress hormonen aanmaakt. die komen in de hersenen van de moeder terecht.
    waardooor de moeder ook hormonen (prostaglandinen) aanmaakt die zorgen dat de bevalling begint
     
  9. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    dat is een goeie :)
    Bij mijn dochter begon ik om 19.30, uiteindelijk heeft de vk om 01.00 de vliezen gebroken, en moet zeggen daarna ging het enorm snel, had om 02.30 persdrang maar moest op de vk wachten (zh) uiteindelijk is m'n dochter om 02:50 geboren.


    jessica
     
  10. milou

    milou Niet meer actief

    bij mij zijn na 4 uur lichte weeen de vliezen spontaan gebroken en daarna ging het razendsnel, 3 uur later was de kleine er.
    dit is geen antwoord op je vraag, maar ja.
     
  11. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Dat is ook alweer een beetje achterhaald... Ze denken nu toch dat het echt een interactie is, maar wie precies het startsein geeft... :(:
    De moeder zelf heeft ook invloed op het tijdstip van bevallen. Mijn moeder was bijv zwanger, en uitgerekend, maar ze moesten eerst nog verhuizen. Dus zij verhuizen, en toen ze de dag na de verhuizing uitgepuft op de bank neerviel en zei: "Nou, nu mag het komen" begon het ook, hihihi!
     
  12. chantalk

    chantalk Fanatiek lid


    Dat werkt bij mij helaas niet :)
    Ik roep al elke dag ben er klaar voor hoor je mag komen, maar hij/zij luistert niet haha!
     
  13. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Beide moeten er dus klaar voor zijn... misschien is je beeb nog niet zover. Je kan een bevalling ongemerkt ook tegenhouden als je je er te druk om maakt.

    Maar hoe zit het dan weer bij te vroeg geborene? Ik was er bij de 2de nog niet kaar voor en als mn zoontje er een week langer in had gezeten was hij er meer klaar voor geweest en hadden we minder opstartproblemen gehad
     
  14. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Wie het weet mag het zeggen...
    Neehoor, er is eigenlijk nog zo weinig van bekend, een echt mysterie. Sommige dingen weten ze wel, maar het meeste niet.
    Net als waarom babies in stuit blijven. De mijne wil gewoon niet draaien, maar waarom :(: :(: :(:
     
  15. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Toch gek eigenlijk. Dit is iets wat bij het leven hoort, maar niemand kan er duidelijk antwoord op geven. Op het hoe en waarom. :(
    Het is en blijft toch iedere keer weer opnieuw een wonder. :D
     
  16. pienie

    pienie Fanatiek lid

    29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Hoe het start en waarom het is weet ik ook niet. Wel weet ik 1 van de effecten (misschien zelfs wel de functie van het breken van de vliezen?) dat de indaling/ontsluiting ermee gestimuleerd wordt.

    Bij mij braken ze nl niet maar de ontsluiting ging dan ook heel snel (mijn meisje is min of meer met de helm op geboren-> VK heeft de vliezen die in tact naar buiten kwamen doorgeprikt, maar vlies bleef om het hoofdje van mijn dochter zitten).
     
  17. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Denk ook dat het een combi van factoren is..zowel bij moeder als kind. Vroeggeboorte ontstaat vaak door nood van baby om 1 of andere reden en vaak ook infectie, maar ook hier kunnen artsen niet altijd ouders uitsluitsel over geven, is niet altijd een oorzaak voor te herleiden.
     
  18. brussie

    brussie Fanatiek lid

    22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Maar, 't is wel een hele goeie vraag! Ik zou het ook wel willen weten!
     
  19. zwangie

    zwangie Actief lid

    9 apr 2007
    127
    0
    0
    Mijn dochter is geboren met 35 weken en 3 dagen, 25 uur na het breken van de vliezen, 4,5 uur na het beginnen van de weeën. De arts in het ziekenhuis vertelde mij dat ze denken dat het kwam doordat ik blaasontsteking had en mijn lichaam toen zelf had "uitgerekend" ( :confused: ) dat het risico voor de baby groter was als ze bleef zitten dan wanneer ze "geloosd" ( ;) ) werd. Op zaal lagen ook meer vrouwen die blaasontsteking hadden én een vroeggeboren kind.
     
  20. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Echt waar joh? hmmm het lichaam zit raar in mekaar.
    Daarom zijn wij vrouwen ook het sterkere geslacht. :rolleyes: ;)
     

Deel Deze Pagina