Kans op weeënstorm groter na breken vliezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Elizia, 19 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Mijn eerste bevalling was qua weeën één grote weeënstorm, hier ging het breken van mijn vliezen aan vooraf, zo begon mijn bevalling dus.
    Tweede bevalling was prima in hoeverre een bevalling dat kan zijn. Vliezen bleven tot volledige ontsluiting in tact en geen weeënstorm gehad.

    Nu vroeg ik me af of de kans op een weeënstorm groter is na het breken van de vliezen? Ik krijg de indruk van wel nl, maar hoop dat eigenlijk echt nooit meer mee te hoeven maken...
    Voor degenen bij wie de bevalling ook begonnen is met het breken van de vliezen of waarbij de vliezen vrij snel tijdens de bevalling gebroken zijn: hoe is het bij jullie gegaan daarna?
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.141
    15.210
    113
    Hier geen weeënstorm als gevolg
     
    Elizia vindt dit leuk.
  3. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.373
    560
    113
    Vrouw
    Na breken van de vliezen geen weeënstorm gehad. Bij mij stagneerde juis de weeën
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier 2x begonnen met gebroken vliezen en beide keren een weeenstorm.
     
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ligt eraan of je daarna ook weeenopwekkers hebt gekregen?

    Bij mij bij de eerste wel een weeenstorm nadat mijn vliezen (in zkh) waren gebroken. In combi met weeenopwekkers leidde dat wel tot een weeenstorm.
     
  6. elliepellie

    elliepellie Fanatiek lid

    28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Eerste bevalling braken eerst de vliezen en kreeg ik gelijk een weeenstorm

    Tweede bevalling braken de vliezen 10min voordat ZL werd geboren.... geen weeenstorm

    Dus bij mij was het dus wel het geval
     
  7. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Nee geen weeënopwekkers gekregen, vliezen braken spontaan in de ochtend en vijf uur later ging het los.

    Als ik zo de reacties lees krijg ik wel de indruk dat de kans idd wat groter is nadat de vliezen gebroken zijn.
     
  8. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Bij beide begon het met breken van de vliezen. Bij de eerste direct regelmatige weeën en bij de tweede eerst half uur regelmatige krampen en daarna regelmatige weeën. Geen weeën storm gehad.
     
    Elizia vindt dit leuk.
  9. Holadiee

    Holadiee Bekend lid

    4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Hier wel weeenstorm bij de eerste, voordat de vliezen waren doorgeprikt. Bij de derde braken de vliezen en geen weeenstorm gehad.
     
    Elizia vindt dit leuk.
  10. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Hier een weeenstorm voor t breken vd vliezen
     
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik kan het je morgen vertellen denk ik
     
  12. Elizia

    Elizia Bekend lid

    6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Oh!! Sterkte!!!
     
    1981Mama vindt dit leuk.
  13. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Hier weeenstorm gelijk na toucheren waarbij ik 3cm had. Ik denk dat bij het toucheren (per ongeluk) de vliezen gebroken zijn, want ik voelde daarna steeds wat lopen. In 1uur tijd van 3cm naar volledige ontsluiting :eek:
     
  14. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    hier ging die vlieger wel op:
    1e bevalling begon met weeen, in behapbaar en opbouwend tempo.
    2e en 3e bevalling begon met breken van vliezen en daarbij veel minder/weinig adempauze tussen de weeen door.

    sterkte vast!
     
  15. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Beide keren eerst gebroken vliezen en geen weeënstorm. Of tenminste: het ging wel snel beide keren van 2 naar 10 cm in 1,5 uur maar de weeën kwamen niet heel snel achter elkaar en waren niet extra pijnlijk. Daarbij stagneerde bij mij juist alles bij de persweeën (die had ik bijna niet)
     
  16. Liefste baby

    Liefste baby Actief lid

    3 jul 2014
    189
    7
    18
    NULL
    NULL
    Bij mij begon de eerste wee om 19:30 en direct regelmatig. Na 1 uur had ik 2 centimeter en ben onder de douche gaan staan omdat ik rugweeen had. Onder de douche ging het goed maar kreeg gelijk een weeenstorm toen ik eronder uit stapte. Om 22:00 volledige ontsluiting en heeft de verloskundige de vliezen gebroken. Hier dus binnen een uur weeenstorm zonder het breken van de vliezen.
     
  17. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.042
    2.173
    113
    Bij mij had het breken van de vliezen wel veel effect. Alle keren zijn ze doorgeprikt door de verloskundige.
    Tot die tijd was het altijd goed te doen, maar daarna barstte er steeds een weeenstorm los. Voordeel was wel dat het dan ook gelijk heel snel gepiept was. Vooral bij de tweede. Met 4 cm vliezen doorgeprikt en tien minuten later was het kind er al. Maar het waren geen prettige 10 minuten kan ik je zeggen.

    Bij de eerste en derde werden ze met 8 cm doorgeprikt. Eerste duurde daarna nog een drie kwartier, incl. half uur persen. De laatste duurde een kwartier maar dat had ook 2 minuten kunnen zijn want ik zat hem zelf nogal tegen te houden omdat ik bang was. Ik heb uiteindelijk niet eens meer geperst, hij kwam gewoon vanzelf toen ik het miet meer kon tegenhouden.
     
  18. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Mijn bevalling begon met gebroken vliezen.
    Gelijk weeen om de 2 a 3 minuten en eenmaal in het ziekenhuis (gok een klein uurtje later) kwam ik in een weeenstorm met geen pauze tussen de weeen.
    Dus tja... hier dus wel
     
  19. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Mijn bevalling begon met spontaan gebroken vliezen, daarna rustig opbouwende weeen. Geen weeenstorm gehad dus.
     
  20. samarinde01

    samarinde01 Fanatiek lid

    11 dec 2012
    2.809
    1.023
    113
    Bij mijn eerste begin mijn bevalling heel mooi. Rustig en goed op te vangen weeën en met 4 cm zei de vk dat ze mijn vliezen wel kon breken. Omdat het dan misschien sneller ging. Er kwam een weeenstorm maar de ontsluiting bleef rustig vorderen ipv sneller. Met het verschil dat de balans in mijn lijf weg was en ik raakte in paniek. Ik koos voor een ruggenprik. Baby bleek sterrenkijker en werd na laaaange persfase met vacuüm en veel geduw en getrek ter wereld gebracht.
    Ik denk dat 1 interventie kan zorgen voor meerdere en dat de kans op een natuurlijke geboorte verkleind.

    De vk tijdens mijn 2e zwangerschap zei dat ze dat in de praktijk vaker had gezien; weeenstormen na kunstmatig breken van de vliezen. Dus nu was het plan om alles zo natuurlijk mogelijk te laten verlopen, mits dat medisch kon natuurlijk.
    Nu braken mijn vliezen vanzelf na een dag van niet pijnlijk gerommel. Binnen een half uur waren de weeën erg krachtig. Maar mijn lijf (en mijn hoofd) waren er klaar voor. Ook hadden ze een duidelijke piek en dal. En kon ik even op adem komen en me herpakken. Totaaaaaal anders dus. Ik vond het zelfs een sensatie. Ik voelde de kracht van mijn lijf.
    Vertikale houding en me afsluiten van de wereld dmv muziek, gedimd licht en ademhalingsoefeningen hielpen ook.
    Heel anders dan al die toeters en bellen bij mijn eerste bevalling.
     

Deel Deze Pagina