Keizersnee plannen met meerling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Never lose hope, 12 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Never lose hope

    Never lose hope Fanatiek lid

    4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Amsterdam
    hallo,

    Ik vraag me af hoe het zit met het “plannen” van een keizersnee als je zwanger bent van een 2/3ling.

    In mijn geval (3-ling maar zullen wel niet veel zijn met een 3-ling, dus 2-ling verhalen ook welkom) gemiddeld worden de meeste 3-lingen met 32 weken geboren is mij verteld. Nou wil ik graag een keizersnee, en daar wouden ze wel aan mee werken. Maar hoe plan je zoiets? Normaal wordt keizersnee gepland tussen de 38/39 weken geloof ik. En bij de meeste vrouwen die zwanger zijn van 1 kindje redden dit ook wel. (Gebeurd ook wel eens niet, dus die verhalen zijn okk welkom Haha) m

    Maar ik bedoel dus meer, met hoeveel weken zwangerschap plande ze de datum bij jou (met een meerling)?

    Wat gebeurde er toen voor de geplande datum de bevalling op gang kwam? Kregen jullie toen nog wel een ruggenprik of moest je toen onder gehele narcose?

    Misschien gekke vragen hoor, maar ik zou graag wat meer info hier over willen. Aangezien ik momenteel in het buitenland woon (ik ga met ong 4 maandjes terug en ga wel in Nederland bevallen) duurt het nog eventjes voor ik die info aan de gyn kan vragen :) en hier zijn vast wel vrouwen met ervaring :)


    Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk zijn.

    Alvast bedankt!
     
  2. Melief

    Melief Niet meer actief

    Geen ervaring met een meerling maar in principe is het wel zo dat als de bevalling voor de geplande keizersnede begint je een spoedkeizersnede krijgt met een ruggenprik. Mits er natuurlijk geen levensbedreigende situaties zijn!

    Wat spannend een drieling, veel succes met je zwangerschap!
     
    Never lose hope vindt dit leuk.
  3. Diaantje88

    Diaantje88 Bekend lid

    10 feb 2013
    612
    86
    28
    Hier een 1 eiige tweeling kz gepland met 37 weken ivm stuitligging uit zochzelf hadden ze ws nog geen zin gehad om eruit te komen
     
    Never lose hope vindt dit leuk.
  4. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.868
    15.304
    113
  5. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Een drieling, dat maak je niet elke dag mee zeg, gefeliciteerd!
    Ik weet niet wat de reden is dat je liever een keizersnede wilt, maar aangezien de baby's waarschijnlijk vroeg geboren zullen worden is het vaak wel beter als ze op de normale manier geboren worden, dan zijn ze toch wat beter voorbereid. Als het niet kan dan kan het niet natuurlijk, maar aangezien je nog wel even tijd hebt tot het zo ver is is het misschien wel goed om daar over na te denken.
    Goede zwangerschap gewenst!
     
  6. Never lose hope

    Never lose hope Fanatiek lid

    4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Amsterdam
    De reden is mijn vorige “trauma” bevalling. Kort gezegd zat mijn zoontje “vast” met 35.3 bevallen. Ik heb al wel een gesprek gehad in nl met de gyn en die zei toen ook dat een keizersnee beter is omdat het kan als er 2 uit zijn, de baarmoeder soort van dicht klapt. En de laatste dan in problemen komt. Maar ben dus vergeten te vragen hoe het dan zit met het plannen van een keizersnee etc:p

    Dankjewel!
     
  7. Emsy

    Emsy Fanatiek lid

    29 jan 2015
    1.849
    1.663
    113
    Vrouw
    Laten ze de baby's niet zo lang mogelijk zitten? Denk dat je onder strenge controle staat en wanneer blijkt dat een van de kindjes het moeilijk heeft dat ze dan een ks plannen? Of wanneer de bevalling inzet je voor een ks gaat. Denk niet dat ze met 32 een geplande ks doen als ze alle 3 nog goed zitten in je buik. Aangezien dat de beste plek is ;)

    Succes met deze zwangerschap! Gefeliciteerd!
     
  8. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.459
    2.275
    113
    Misschien @Natasjee ook nog info hierover heeft?
     
    Never lose hope vindt dit leuk.
  9. Never lose hope

    Never lose hope Fanatiek lid

    4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Amsterdam
    Nee dat denk ik ook niet, want wie weet blijven ze wel langer zitten(wat ik heeeel erg hoop) Ben benieuwd.
     
  10. ShallY

    ShallY Fanatiek lid

    14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik had laatst een blog gelezen van earlybirds over een drieling die dacht ik pas met 36 weken geboren werden.
    Verder geen ervaring hoor.
     
    Never lose hope vindt dit leuk.
  11. Never lose hope

    Never lose hope Fanatiek lid

    4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Amsterdam
    Wauw dat is knap! Hopelijk mag ik dat ook halen :)
     
  12. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord
    Zo lang het met jou en de kids goed gaat mag je blijven lopen. De kans is echter erg groot dat ze eerder gehaald worden. Die afweging word elke controle gemaakt: is het beter in of uit de buik voor ze/ jullie.
    Een geplande keizersnede word in overleg met je gepland. Vaak een week a 2 van te voren. Dat gaat met een ruggenprik zodat je de geboorte mee krijgt. Ook als het spontaan begint, tenzij het met spoed moet. Vraag als het kan om een gentle sectio. Na de geboorte kijkt de kinderarts ze na en dan krijg je ze bij je als alles goed gaat.
     
  13. Never lose hope

    Never lose hope Fanatiek lid

    4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Amsterdam
    Wauw bedankt voor je uitleg! Daar heb ik wat aan, fijn :) jouw 2 ling is met 28 weekjes geboren? Ook via keizersnee? Als ik het vragen mag natuurlijk :)
     
  14. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.078
    286
    83
    Emmeloord

    Spontaan vaginaal bij 28 weken. Niet te remmen geweest. Maar het is allemaal goed gegaan
     
  15. Never lose hope

    Never lose hope Fanatiek lid

    4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Amsterdam
    Wel vroeg zeg, wat super dat het allemaal goed is gegaan!
     

Deel Deze Pagina