keuze voor keizersnede?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daanielle, 12 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daanielle

    Daanielle Lid

    27 feb 2014
    48
    1
    8
    Hoi!

    Ik ben mama van 2 prachtige meiden. beide zijn op de natuurlijke manier geboren.
    De oudste een bevalling van 23 uur met uiteindelijk behulp van een knip en een vacuĆ¼m.
    De jongste was er binnen 4 uur maar had 2x de navelstreng om haar nek waardoor ze blauw was en niet ademde en daardoor meteen werd meegenomen naar de reanimatiekar..
    Mijn placenta liet niet los en had een totaal ruptuur waardoor ik meteen werd meegenomen om onder narcose gehecht te worden. (geen idee hoe het met mijn dochter ging en man compleet in paniek)
    Dit heeft gezorgd voor een groot trauma bij zowel bij man als bij mij. we riepen ook meteen dit nooit meer.
    De oudste is nu 3.5 en de jongste is pas 2 geworden en hebben wij wel altijd de wens gehad voor een 3e kindje. Alleen willen we dus echt niet meer natuurlijk bevallen.

    Kan je in Nederland ook vrijwillig kiezen voor een keizersnede?(Ja ik weet dat dit ook heel pittig is)
     
  2. Loesje86

    Loesje86 Niet meer actief

    Als ik jou was zou ik je verloskundige of gyn bellen om dit voor te leggen. Normaliter heb je volgens mij niet echt een keuze, maar met jouw voorgeschiedenis is het wel te begrijpen.
    Ik heb bij de eerste een ks gehad, bij de tweede vaginaal bevallen, wat een vreselijk herstel was door de knip die ik kreeg (vaccuum). Mede hierdoor wil ik ook niet meer vaginaal bevallen. Alleen heb ik dus het 'voordeel' dat ik al eerder een ks heb gehad en dus wel enigsinds een keuze heb.
    Ik hoop dat ze een positief antwoord voor je hebben!
     
  3. Lena1982

    Lena1982 Niet meer actief

    Ik heb vorig jaar net zo topic gestart.
    Ik heb VK en huisarts op de hoogte gesteld en je hebt verwijsbrief nodig van je huisarts voor gesprek met gynaecoloog. In het ziekenhuis waar mijn eerste geboren Is, kregen we o op request. Daarna zijn wij naar een ander ziekenhuis op gesprek gegaan en kregen we binnen een minuut te horen; natuurlijk krijgen jullie een keizersnee met jullie voorgeschiedenis.
    Ik was zo opgelucht en was een week later zwanger hihi
     

Deel Deze Pagina