Kies laten trekken

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem82, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.181
    592
    113
    Ik heb een vraag over het laten trekken van de één na laatste kies.
    Is een brug of implantaat noodzakelijk?

    Wie heeft er een kies laten trekken en verder het gat gelaten voor wat het is? Heb je daar last van?
     
  2. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ik heb dat vorig jaar gehad. Mijn 1 na laatste kies moest eruit. En tandarts zei dat ik wel zonder kon maar nee ik kon niet zonder. Het kauwen werd heel lastig en ik ging dus steeds aan de andere kant kauwen en kreeg last met slikken eten praten. En het deed soms zeer me kaak.
    Daarom heb ik in maart implantaat laten doen en heb vorige maand mijn kroon gekregen. En ohww het is zo heerlijk dat mijn gebit weer compleet is en ik weer normaal kan kauwen.
     
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik laat een implantaat zetten .. Ik red het op zich prima zonder kies qua eten maar staat voor geen meter als ik praat of lach. (vind het onverzorgd staan) heb volgende maand intake voor foto en plan bespreken.

    Bij mijn is een na achterste kies boven trouwens
     
  4. blossom85

    blossom85 Fanatiek lid

    4 jan 2013
    4.621
    1.576
    113
    Vrouw
    het oosten
    Ik had een collega die de een na achterste kies moest trekken en die kon toch niet zonder.
     
  5. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik heb mijn een na laatste kies moeten laten trekken (mijn laatste kies: de verstandskies maakte mijn kies kapot door zijn stand). Is toen heel snel gegaan, waardoor een gaatje groter is geworden en ik er elke keer gedoe aan het tot de tandarts zei, anders halen we hem er gewoon uit hoor.

    Ik heb het niet op laten vullen, ik heb er geen last van en je ziet het bij mij niet. Of ik moet mijn mond open trekken met mijn vingers zeg maar en dan aanwijzen waar de kies niet zit.. dan zou je het kunnen zien :)

    Als je het wel kon zien dan had ik het wel laten maken, want anders vind ik het voor mezelf zo raar staan. Maar dat is aan iedereen zijn eigen keuze natuurlijk :)
     
  6. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hier ook die kies laten trekken en ik heb er verder geen last van. Ik neem dus geen implantaat. Heb 1x ruzie gehad met een cashew noot die vast zat in dat gat :roflmao: maar voor de rest nergens moeite mee, ik eet nu die nootjes aan de andere kant ;).
     
    thephantom vindt dit leuk.
  7. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Bij mij precies hetzelfde. Af en toe zit er een nootje klem maar das alles. Verder geen problemen mee. Heb die kies al een jaar of 5 niet meer en ik mis hem ook niet.
     
    Debaky vindt dit leuk.
  8. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik ben nogal een beelf denker dus zie nu voor me hoe het nootje vast zit en je aan het prutsen bent om hem eruit te krijgen :roflmao:
     
    Debaky vindt dit leuk.
  9. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    •Beelddenker bedoel ik dan hè...:)
     
  10. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahahaha, ik kreeg de slappe lach en het heeft dan ook echt even geduurd voor hij er uit was. Hij zat echt klem vast :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    thephantom vindt dit leuk.
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Dit is mijn "lelijke ' gat trouwens :roflmao:
     
    thephantom vindt dit leuk.
  12. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Kan prima. Mijn kies er zeofs nog voor mis ik en je ziet het niet en met eten geen enkel probleem.

    Edit: het nootjes probleem herken ik ook :p
     
  13. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Haha geweldig, ik lig hier te knorren van het lachen omdat ik het voor me zie en het mij ook zo kan gebeuren haha. Mijn man kwam al even kijken of alles goed ging, omdat ik zo lach te knorren van het lachen. :roflmao: (Ik heb een beeldige lach zoals je kunt lezen haha)
     
    Debaky vindt dit leuk.
  14. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja dit kan echt niet hoor, heel lelijk! Haha nee gekheid, ziet er gewoon goed uit en je andere tanden zien er ook nog gaaf uit! Ik denk dat dat natuurlijk ook nog mee speelt. Als dat ook allemaal "verrot" is, dan wordt het alleen nog maar erger als er ook nog een kies extra uit moet. Maar dat is bij jou niet het geval!:)

    P.s. leuk jasje heb je aan.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  15. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahahah nu zie ik jou dus weer voor me he. Geweldig! :roflmao::roflmao::roflmao:
     
    thephantom vindt dit leuk.
  16. Nic1976

    Nic1976 Fanatiek lid

    27 okt 2009
    4.533
    729
    113
    Hier rechts boven laatste kies getrokken ... nooit geen last van gehad ook niet dat de onderste kies los is gekomen. Inmiddels een jaar of 7 geleden.
     
  17. Tonks

    Tonks Bekend lid

    5 jul 2014
    519
    53
    28
    Ik heb ook mijn 1 na laatste kies laten trekken. De bedoeling was er iets terug voor in de plaats te zetten maar dat heb ik niet gedaan omdat ik hem totaal niet miste. Mijn man en een goede vriendin van mij missen een kies op dezelfde plaats maar ook hun hebben het beide gelaten zoals het is. Mijn tandarts heeft voor het laten trekken wel erbij vermeld dat de andere tanden dan iets konden gaan schuiven, het is nu een jaar of 4 geleden en tot nu toe is er gelukkig niets verschoven.
     
  18. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Haha dankje, gewoon een vera moda of only ding:cool:

    TJa zelf vind ik het niks... Ik heb geld voor implantaat op de rekening. En als je het niet doet heb je kans dat je kraakbeen daar terug loopt en als je dan wil is grotere en duurdere behandeling nodig. Omdat de rest zo goed is is brug ook geen optie.
    ---
    Brak mijn kies 1 week voor bruiloft af, zo dwars doormidden. Schijnt vaker voor te komen na wortel kanaal behandeling .
    Voel me opeens zo oud nu mijn kies voorgoed kwijt ben en implantaat "moet"
     
  19. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ja kan ik me voorstellen. Ik heb altijd gedoe met mijn tanden i.v.m. mijn ziekte (hierdoor gaat mijn gebit wat sneller dan anders achteruit) en daarbij ook mijn speeksel wat ervoor zorgt dat mijn tanden sneller kapot gaan ): Ik ben dus al blij dat ik nog maar 1 tand heb hoeven te trekken ooit. Maar kan me het gevoel wel voorstellen hoor en ook met de oog op de toekomst dat je niet wil dat je kraakbeen gaat "verdwijnen". Als je het geld op de rekening hebt (en je dit dus kwijt kan) zou ik het zeker weten doen. Voor sommigen is het geld technisch niet te doen, dan kan je er natuurlijk ook vrij weinig mee helaas. Is geen goedkoop grapje..
     
  20. thephantom

    thephantom Fanatiek lid

    25 mei 2016
    1.153
    707
    113
    Vrouw
    Nederland
    :roflmao::roflmao:
     

Deel Deze Pagina