Kies laten trekken

Discussie in 'De lounge' gestart door bloem82, 23 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ik zou het wel doen als ik jou was vooral omdat je verder een goed gebit hebt en nog jong bent. Hoe langer je zonder kies verder loopt hoe sneller je kaakbot slinkt.
    Mijn kaakbot was al binnen 4 maanden geslonken ,ik moest ook kunstbot erbij.
    En is ook zonde zo jong en dan als bejaarde met 1 kant kauwen.
     
  2. bloem82

    bloem82 VIP lid

    5 sep 2007
    11.181
    592
    113
    Ok dus eigenlijk is het wel noodzakelijk begrijp ik? Als je er een gat laat zitten krijg je er hoe dan ook last van?

    Het is geen zichtbare plek met lachen bv. Maar als het problemen gaat opleveren in de toekomst dan is een implantaat het beste lijkt me.

    Toch lees ik dus al een aantal die het zo laten.
    Bedankt allemaal voor jullie reactie’s tot zover :)

    Meer ervaringen zijn welkom.
     
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.849
    15.170
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier boven er 1 uit, de kies voor de verstandskies. Ik mis dat ding echt niet. Een maand geleden onder ook 1 eruit en dat is nog wel even wennen temeer de wond nog wat gevoelig kan zijn wanneer er iets in komt maar zal nog moeten uitharden en ik ga er ook niks aan laten doen.
     
  4. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ja die prijzen zijn niet mis. Ik krijg nog offerte na intake maar ga er vanuit dat we de 1000,- wel voorbij gaan. Ik bedoel trouwens kaak been en geen kraakbeen haha ( stomme woordenherkenning)

    Vervelend als je gebit zo slecht is ik ken het helaas uit mijn omgeving alles kapot van manitol kuur na kuur.

    Succes met je keuze. Ik moest sowieso 3 mnd wachten op eventuele vervolg stappen na het trekken. Mooi moment om te ontdekken of je je ermee red ;)
    Ik doe puur voor uiterlijk igg
     
  5. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik zou ook gewoon je tandarts/ kaakchirurg voor advies vragen. Wat de gevolgen zijn van niks doen. Op rest van je kiezen, maar ook als je nog een zal missen. Hoe makkelijk is dan nog een implantaat te zetten.
     
  6. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ook als je geen last krijgt met kauwen. Estethiek gezien krijg je later sowieso wel last van ,het wordt er niet mooier op iig. Je andere kiezen kunnengaan schuiven je hele gebit kan scheef gaan staan
     
  7. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Ik heb aan de onderkant 2 kiezen minder (juist aan de voorkant) onder mijn melk kiezen zat gewoon niets.
    Ik heb er absoluut geen last van en niemand die het ziet.
     
  8. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik heb een aantal jaren geleden rechtsboven een kies laten trekken. De kies voor mijn verstandskies. Mijn verstandskies is in de loop van de tijd wat naar voren geschoven. Het gat is dus kleiner geworden. Mijn verstandskies past zo veel beter. Die was nog helemaal gaaf en de kies ervoor totaal niet.
    Ik mis de kies niet. Ook met kauwen niet. Idd een nootje wil er wel eens in gaan zitten.
    Mijn kaakbot is daar idd wel dunner geworden, dus zou ik daar wat willen laten zetten heb ik wel een probleem. Maar ik laat daar toch niets meer zetten. Op zijn hoogst een kunstgebit als ik stokoud ben;)
    Maar dan is alles eruit:D
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina