Kiezen tussen twee creches, beetje 'gewetensvraag'

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Nescio, 8 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik zit met een best lastige kwestie w.b. de kinderopvang van onze jongste straks.

    In onze woonplaats is er een grote creche van de gemeente die heel goed bekendstaat. Mooie, grote opvang, mooie buitenruimte, kinderen gaan regelmatig naar buiten, etc.. Nu zijn de wachtlijsten voor deze creche echt lang en zijn de oudsten nooit hiernaartoe gegaan (wachtlijst van 1,5 jaar). De oudsten zijn naar een andere, kleinere creche geweest van een zelfstandige. Hier zijn we altijd heel tevreden over geweest, onze dochters hebben het daar heel fijn gehad. De oudste peuters gaan ook zeker elke dag naar buiten, de baby's niet bij minder weer. Ook is de plaats waar de baby's worden opgevangen veel kleiner dan die van de gemeentecreche (minder lichtinval ook).

    Toen ik zwanger was van de derde dacht ik het er gewoon op te wagen en onze dochter aan te melden voor de gemeentecreche, vooral omdat ik haar maar 2 dagen naar de opvang zou willen brengen. Bij de andere creche werken ze pas vanaf 3 dagen in de week, en dat vind ik als ze zo jong zijn best veel.

    Wonder boven wonder is er plaats in de gemeentecreche, heb het deze week te horen gekregen. Maar nu zit ik een beetje met mijn geweten in de knoei. De gemeentecreche was altijd 'eerste keuze', maar de twee oudsten hebben het supergoed gehad op die andere creche. Van de gemeentecreche ken ik ook de leidsters niet, dat is allemaal 'nieuw', de andere creche is al vertrouwd. De gemeentecreche heeft heel veel voordelen, waaronder die ene 'extra dag' dat onze dochter thuis zou kunnen blijven ipv 'verplicht' naar de opvang, maar zou ik niet gewoon kiezen voor datgene wat we al kennen? Wat zouden jullie doen?
     
  2. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind vertrouwdheid heel belangrijk. Ik vind het heel wat om mijn baby zo jong al aan iemand anders toe te vertrouwen, dat doe ik alleen aan iemand die ik ken. Hier was dat dus de onthaalmoeder waar ook de kinderen van mijn zus geweest waren. Als je heel tevreden was over de kleinere crèche, dan zou ik dus gewoon daar weer gaan.
     
  3. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Normaal zou ik voor vertrouwd kiezen maar ik vind het onzin om 3 dagen af te moeten nemen als ik er maar 2 nodig heb dus zou daar niet voor kiezen
     
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik zou kiezen voor die gemeentecreche; die had eigenlijk al je voorkeur, alleen twijfel je nu vanwege het onbekende. Ik zou gewoon eens gaan kennismaken, dan wordt het al iets minder onbekend en voor je het weet bestempel je het als vertrouwd :)
     
    HappyRabbits vindt dit leuk.
  5. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ja ook gemeente, uiteindelijk wordt dat ook vertrouwd, maar neem aan dat je niet in NL woont toch? Anders zou ook gek zijn om extra te betalen terwijl het njet nodig is.
     
  6. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Mee eens!
     

Deel Deze Pagina