Kilo's kwijt na bevalling

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Scooter84, 17 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Scooter84

    Scooter84 Niet meer actief

    Dag dames
    Ik ben 7 weken geleden bevallen van onze prachtige dochter. Ik ben vrij stevig van mezelf en ben met een te hoog BMI de zwangerschap in gegaan. Hoe zwaarder je zelf bent, hoe minder je mag aankomen is de stelregel maar niets is minder waar. Ik ben ruim 20 kilo aangekomen. Op het laatst heb ik me niet meer gewogen dus kan zomaar meer zijn. Na de bevalling was ik vrij snel een kilo of 13 kwijt, maar daar houdt het op voor nu. Ben zelfs weer een paar kilo aangekomen. Ik heb op dit moment merk ik totaal geen motivatie om echt goed op mijn eten te letten. Ik weet dat ik het kan, want enkele jaren geleden ben ik al eens 25 kilo afgevallen en daarna, een paar kilo erbij, goed stabiel gebleven.
    Ik ben bang dat ik de motivatie niet meer ga vinden om die zwangerschaps kilo's en als het kan wat meer, kwijt te raken.
    Liefst ga ik iets doen met een personal trainer maar daar hebben we gewoonweg het geld niet voor.
    Zijn er dames die dit herkennen? Zijn er nog tips om die motivatie te vinden? Ik geef helaas geen bv meer. Kan ik daardoor wel een soort van dieet volgen? Niet heel streng ofzo maar bijv koolhydraten beperkt eten?
     
  2. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Je kan eens overleggen met een diëtist.
    En verder gewoon gezond eten, geen snoepjes koekjes en suikerhoudende dranken.
    Dan kom je volgens mij al een heel eind mee.
     
  3. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Geef het de tijd, zeven weken is nog maar kort, en je bent al heel veel kwijtgeraakt in die periode. De rest gaat er heus ook wel af.
    Iets van een koolhydraat arm dieet kan best denk ik, maar doe rustig aan.
    En je kunt misschien ook wandelingen maken met je baby?
    Ik ben zelf zo'n 15 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap en het ook weer kwijtgeraakt zonder er heel veel bijzondere dingen voor te doen. Het duurde alleen wel een half jaar of zo, dus geduld ook al is dat moeilijk :)
     
    Hopsatee vindt dit leuk.
  4. Ri1987

    Ri1987 Actief lid

    9 sep 2015
    176
    1
    18
    NULL
    NULL
    Voor mij is het nu bijna een jaar geleden, totaal 15 kg aangekomen tijdens zwangerschap en ik was er slechts 6 kwijt na de bevalling.... Toch een flinke tegenvaller he? Ik kwam ook weer aan. Nu is dochterlief bijna 1 en moet nu nog 3kg voordat ik weer op mijn oude gewicht zit. Gaat het vanzelf? Nee bij mij niet, ik moet er echt veel moeite voor doen. 5 maanden heb ik getraind met een personal trainer, maar eerlijk werkte dat voor mij niet.

    Je weet hoe het afvallen moet.Als je overigens borstvoeding geeft mag je niet gaan diëten. Als je dat niet (meer) geeft. dan kan je je je etenspatroon omgooien om te gaan afvallen. Maar je kan nu wel beginnen met meer bewegen, lekker stukken wandelen met de kleine, doe elke dag een paar oefeningen die je gewoon lekker thuis kan doen als de kleine ligt te slapen. Alle kleine beetje helpen ;)
     
  5. XmoonlightX

    XmoonlightX Niet meer actief

    Ik ben beide zwangerschappen 21 kg aangekomen
    Bij de eerste was ik 'pas' na 10 maanden 16 kilo kwijt.
    En had maar vier weken bv gegeven
    Zou gewoon het bewegen oppakken en voedingspatroon veranderen

    Ik kan helaas nu nog niet met je mee doen want ik geef nog bv
    Soms werkt namelijk met een groepje hier ook motiverend
     
  6. teuntje83

    teuntje83 Fanatiek lid

    11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Ik herken het helemaal.

    Bij mijn eerste 16 kilo aangekomen, en maar 6 kwijt geraakt.
    Kon geen motivatie vinden om af te vallen. En dacht, dat doe ik wel na een eventuele tweede.

    Nu zo'n 3 maand geleden bevallen van mijn tweede.
    Ging ook met een te hoog bmi de zwangerschap in.
    Ben zo'n 14 kilo aangekomen.
    die waren er na de bevalling redelijk snel bijna helemaal af, zonder moeite te doen.
    Maar in tussen weer wat kilo's erbij helaas.

    Heb 2 weken geleden 1,5 week niet gesnoept. Terwijl ik elke ochtend al m&m's at, s middags pak koekjes, s avonds ijsjes, etc.
    En wat denk je? 0,2 kg aangekomen.
    Toen ben ik weer gestopt :oops:

    Ik vind het zo lastig ook.. :confused: ik word gelukkig van alles wat ongezond is (dat denk ik dan hè..)
    Wil er zo'n 15-20 kilo af hebben.. :D

    Maarre, heel herkenbaar dus ;)
     
  7. LiveLifeLovely

    LiveLifeLovely Niet meer actief

    Geduld!! Je bent nog maar zeven weekjes op weg. Verder zou ik lekker veel gaan wandelen, totdat je jezelf fitter voelt.

    En probeer gewoon gezond te eten. Niet te weinig!
     
    XmoonlightX vindt dit leuk.
  8. Proetsel

    Proetsel Actief lid

    5 jul 2017
    167
    112
    43
    Vrouw
    We zitten in hetzelfde schuitje, Scooter84! Ik was ongeveer 15 kg aangekomen tijdens mijn zwangerschap... Daar van zijn er nu nog 10 over. Ik geef wel borstvoeding, maar de afgelopen drie weken staat de weegschaal angstvallig stil. Ik hoop echt dat er vanzelf iets goed gaat komen, want diëten mag ik dus niet, en ik pas bijna niets van mijn oude kleren nog... Ik draag dus nu maar veel jurken en rokken (en borstvoeding is een goed excuus om wat nieuwe dingen te kopen natuurlijk).

    Hopelijk gaat het me lukken om vanaf volgende week weer wat actiever te worden. Ik wil heel graag gaan proberen om mijn buik weer wat strakker te krijgen, en ik zou zo graag weer lekker gaan fietsen maar daarvoor ben ik nog net niet genoeg hersteld down under. Heeft allemaal tijd nodig :(
     
  9. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Ik ben in de zwangerschap 14 kilo aangekomen, met de bevalling was ik bijna alles ook gelijk weer kwijt. De laatste kilootjes gingen in de 6 weken daarna wel (veel huilende baby dus at-home-fitness gratis en voor niks).
    Wat t afvallen betreft, makkelijk praten hier dus, maar ik zou geen dieet in gaan zetten of al gelijk volop gaan sporten. Bij mij duurde het 7 maanden voordat mijn bekken helemaal hersteld waren. Terwijl ik tijdens t begin van mn zwangerschap nog gewoon de kwart marathon liep (wist niet dat ik zwanger was). In de tussentijd heb ik voornamelijk veel met de kleine meid gewandeld in dr wandelwagen en later kinderwagen. Ook een beetje noodzaak want man had de auto mee en de boodschapjes moeten toch gehaald worden. Kleine is lekker buiten en mama heeft laag intensieve workout, spieren weer laten herstellen. Als je niks mankeert na je bevalling kan je gewoon sporten, tuurlijk, maar dan moet je de knop 'rustig aan opbouwen' hebben, die is bij mij niet meegeleverd.

    Hardlopen slaan we voorlopig nog maar over, maar ik heb nog een tuin en een verhuizing op komst en heb daar mn workout wel een beetje in gevonden en t levert weer wat op
     
  10. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    #10 Blijdorp, 22 aug 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2017
    Ik ben voor mijn zwangerschap 8kg afgevallen (anders was de zwangerschap niet gelukt) en tijdens zo'n 14kg aangekomen. Met bv in de eerste weken 8kg afgevallen en nu sta ik al maanden stil.
    Totaal geen motivatie en een buik die op 5 maanden zwanger blijft staan :(
    Ik wandel iedere dag (3x pw 30min en de andere dagen 1,5 tot 2u) maar er gebeurt niks.
    Zal toch echt op dieet moeten, maar wat hierboven ook gezegd werd: ongezonde diingen maken me gelukkig haha
    Overigens ben ik lid van een veel te dure sportschool met personal trainers en ga ik nog steeds niet.
    Een afvalclub (op ander deel van het forum) lijkt me best motiverend :)
     
  11. 1BB

    1BB Bekend lid

    3 okt 2016
    573
    67
    28
    Vrouw
    ♡
    Ik ben in totaal iets van 17 of 18 kilo aangekomen. Waarvan ongeveer 8 kilo na 4 weken weg was. Er zit nu nog steeds 5 kilo te veel aan. Sinds anderhalve maand op "dieet" (wilde altijd al "gezond" eten maar alles is zo lekker) Ik eet gezond (denk broccolirijst met kip en super veel groentes). Drink water of thee. En eerlijk gezegd het gaat niet snel dat afvallen, écht niet. Het is een duurloop en enkel Door vol te houden bereik je je doel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik (nog) niet intensief sport, heb daar de puf niet voor doe thuis sporten elke dag halfuur. Ik houd kcal bij en hoeveel ik beweeg.

    Maar al die "lekkere" dingen hoef ik niet meer. Ik eet wel af en toe popcorn en bij menstruatie gaat er ook een reep tony chocoloni doorheen maar That's it. Verder helemaal geen ongezonde troep. Geen Light producten en die onzin, enkel eten kopen waarvan je weet wat er in zit, etiketten lezen, beperkte suikerinname en Zelf je voedsel bereiden.

    Ik pas ook nog niet in al mijn kleding, weet ook niet of dat ooit nog zal gebeuren, maar ik ben niet gewend om mijn lijf zo te zien. Dat is mijn motivatie.. en stoppen met die zooi naar binnen te werken wat dus niets voor je lichaam doet. Is wel het minste na zo'n topprestatie.
     
  12. Luipaard88

    Luipaard88 Bekend lid

    3 nov 2016
    664
    467
    63
    Vrouw
    werkloos
    Den Haag
    Ik ben denk ik zo'n 30/35 kilo aangekomen in de zwangerschap en nu pas (ook 7 weken later) heb ik het idee dat ik iets afval. Maar gewoon geen motivatie/energie om op mijn eten te letten.
    Ik ga dan ook een afspraak maken nog voor de nacontrole bij de verloskundige om onder andere daar over te praten
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Als je zelf de motivatie moeilijk vindt, kan je partner dan niet mee doen?

    Of een vriendin? Beiden koken en dan food swap? (jij bak voor haar, zij een bak voor jou).

    Hier situatie andersom. Ik ben van mn kilo's af, zit er inmiddels flink onder, maar mn man is nog blijven hangen op t gewicht. Maaaar eerlijk gezegd normaal koken zie ik ook niet echt zitten als ik om 19:30 uit mn werk kom en dan nog t eten op moet zetten. En manlief besteedt t koken graag uit aan pizzaria en shoarma...dus ook niet verstandig...

    Zit er aan te denken om zo'n vers abonnement ala hello fresh te overwegen als stok achter de deur maar al dat subtropische hoeft van mij ook weer niet. Ik zoek dus nog een normale versie.

    Ik noem t hier thuis ook geen dieet maar gewoon gezond eten. Als ik dieet roep dan heb ik een gedemotiveerde man die sacho in zn sla met kipfilet zit te prikken.
     

Deel Deze Pagina