Kind op kdv bijt ons kind

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door exciting, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Hallo..

    Onze peuter van 2.5 zit op het kdv! Hij heeft het hier erg naar zn zin..
    Alleen is er 1 meisje (iets jonger dan ons zoontje) waar hij sinds kort niet meer mee op kan schieten..

    Afgelopen dinsdag is ons zoontje thuis gekomen met een flinke bijt plek die blauw is doordat dat meisje hem heeft gebeten in zn nek.

    Vandaag ging het volgens de leidster goed. Maar toen hij vanavond in de douche stond zagen we dat hij ook op zn arm 2 bijt plekken heeft waarvan 1 flink blauw is geworden.

    Ik zeg echt niet dat ons zoontje nooit eens iets doet, maar bijten heeft ie nooit gedaan, en dit vindt ik gewoon niet kunnen. De leidster gaf dinsdag aan dat hij het uit schreeuwde van de pijn.. dat doet zoveel met me.. dat een ander kind mijn kind zo erg bijt dat dagen erna het nog is te zien.. en dus nu inmiddels 3 bijt plekken heeft.. ik heb geen idee wat ik hier mee moet? Ik heb aangegeven bij de leidster dat dit niet kan (van vandaag ben ik vanavond pas achter gekomen).
     
  2. LieseLeentje

    LieseLeentje VIP lid

    18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou een foto maken van de bijtplek om aan de leidster te laten zien, dan morgen weer in gesprek met de leidster.

    Ik kan me voorstellen dat niet alles te voorkomen is, maar er zou wel wat beter opgelet kunnen worden nu ze het weten.
     
  3. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.527
    6.219
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn zoontje heeft ook bij een "bijtertje" op de groep gezeten. Hij is zelf maar 2x gebeten, de juffen vonden dit ook heel erg en moeilijk om te vertellen. Het jongetje dat beet werd supergoed in de gaten gehouden. Hij zat in een eigen stoel vast met een tuigje, naast de juf. Maar ze kunnen hem niet de hele dag apart in een stoel zetten, dus dan kan het toch een keer escaleren. Het is heel dubbel; je zal maar de moeder zijn van dat bijtende kindje, dan maak je je ook veel zorgen.
    Als je niet het gevoel hebt dat de leidsters alles doen om bijten te voorkomen, zou ik zeker in gesprek gaan
     
  4. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ben gastouder en heb een kindje dat bijt in de groep. Helaas is mijn zoontje haar doelwit, nou geloof me ik zit er bovenop want ik wil dit absoluut niet voor mijn zoontje maar ik kan het kindje ook niet de hele dag opsluiten in de stoel of box. Hoe goed ik ook oplet, als ik 1 seconde iets anders aan het doen ben zonder haar apart te zetten gebeurd het toch. Het is heel naar maar je kunt dit als leidster gewoon niet altijd voorkomen.
     
  5. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Nee ik begrijp echt dat het niet te voorkomen is hoor.. maar tis gewoon echt niet leuk als je kind met 3 bijt plekken thuis komt.. ze zegt dat ze haar steeds in de gaten heeft gehouden, maar goed, ze moet ook wel eens naar het toilet etc.. ik hoop in ieder geval dat dit snel weer over gaat.. want dit is gewoon niet leuk!
     
  6. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Bij 2 of meer keer bijten hadden wij een bepaald bijtprotocol wat 98% voorkwam dat dat kindje ooit nog eens beet.
    Ik zou dus in elk geval vragen hoe zij handelen bij zoiets en of er een plan van aanpak is.
    Het antwoord: ja we letten zo goed mogelijk op zou voor mij verre van acceptabel zijn.
     
  7. Jedine

    Jedine Bekend lid

    2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Niet leuk dat jouw kind het "doelwit" is van het bijtertje. Voor haar ouders is t weer niet leuk dat hun kindje bijt...
    Bijten komt vaak doordat ze op een andere manier hun emoties nog niet kunnen uiten.

    Blijf erover in gesprek met de leidsters, mss hebben zij idd ook een bijtprotocol. Hoop echt voor alle dat t een hele korte fase is en dat de leidsters er grip op krijgen
     
  8. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Er is maar 1 leidster! Ze heeft een kdv aan huis. Ik heb haar gister een foto gestuurd. Daar schrok ze erg van.. ik gaf aan dat ik niet wilde dat als ik hem op haal hij elke keer met bijt plekken terug zou komen. Daar heeft ze niet op gereageerd. Ik heb heel goed contact met haar, dus hoop niet dat dit nu tussen ons in gaat staan. Maar ik kan dit ook niet zomaar laten gebeuren.. dinsdag komt hij er weer, dan moet ik maar even vragen hoe of wat.. en wat we eraan gaan doen.. want als ik hem dinsdag weer op haal met bijt plekken dan weet ik niet wat ik moet/ga doen.. ik ben blij dat jullie er ook zo over denken..
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    ze is gastouder dus?
    Als je alleen bent is het iets lastiger, maar echt niet onmogelijk. En ook nu zou ik vragen wat haar plan is in dit soort gevallen. Ik ben zelf go en zou jouw kindje echt niet nog eens met bijtplekken mee durven geven.
     
  10. exciting

    exciting Fanatiek lid

    10 dec 2013
    3.172
    982
    113
    Vrouw
    Friesland
    Ja eigenlijk is ze gastouder. We zeggen hier in dorp altijd kdv, omdat ze gewoon een grote speelzaal aan huis heeft. Bij een gastouder denk ik altijd meer aan iemand die de kinderen IN huis heeft :rolleyes:
    Maar goed, we gaan het zien. Ben benieuwd
     
  11. Sun01

    Sun01 Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Hoe is het afgelopen?
     
  12. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.950
    8.762
    113
    Hoeveel kinderen heeft ze dan op de groep? Als ze dus naar de wc moet zijn de kinderen dus alleen. Op zich niet heel erg maar wel met een bijtertje.

    Op de peuterspeelzaal hadden ze ook een bijter, het vriendinnetje van uk was echt heel hard gebeten op de rug. (Door een tshirt en hemd heen)
    Kind kan nauwrlijks praten. Uk is in zijn vinger gebeten en gelukkig niet heel hard omdat hij hem, zelf weg duwde.
    Binnen een paar maanden was het over.
     

Deel Deze Pagina