Wanneer mee op de fiets?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ssgerundt, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Met hoeveel maanden mogen ze eigenlijk mee voorop op de fiets?
     
  2. marike

    marike Bekend lid

    21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ze zeggen 9 maanden en je kind moet goed zelf kunnen zitten. Eerder is ook echt heel slecht (gaf de kinderfysio aan...)
    Ik heb gewacht totdat hij een jaar was, maar dat kwam ook omdat het winter was :( Geen weer dus...Nogsteeds niet echt :(
     
  3. miepmiep83

    miepmiep83 Bekend lid

    6 feb 2012
    509
    0
    0
    Als ze zelf kunnen gaan zitten. En dan mogen ze zo lang in het fietszitje als ze zelfstandig kunnen zitten.
     
  4. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    329
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier gewacht tot 10 maanden.
     
  5. Onje

    Onje Niet meer actief

    Als ze goed en stevig zitten. Zelfstandig betekent niet altijd stevig.
    Zet je kindje op de grond en houd een stuk speelgoed voor, beweeg dit in een halve cirkel van links naar rechts. Volgt hij het stuk speelgoed zonder te wiebelen of te vallen? Lekker fietsen dan!
    Is ie nog erg wiebelig en valt hij snel om dan zou ik even wachten.
     
  6. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Zodra ze kunnen zitten kunnen ze in een fietsstoeltje. Wij hebben een Yepp fietsstoeltje en daar zitten ze best stevig in vind ik.
    Ons meisje kan bijna zelfstandig zitten dus ze mag bijna mee op de fiets:)
     
  7. beauty2012

    beauty2012 Fanatiek lid

    4 mei 2012
    3.174
    16
    38
    Ligt er denk ik ook net aan wat voor fietsstoeltje je hebt.. Als je zo'n wiebelig stoeltje hebt zou ik idd wachten tot ze echt stevig kunnen zitten.
     
  8. Kusjesmama

    Kusjesmama Fanatiek lid

    12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Een wiebelig stoeltje?
    Heeft niks met een stoeltje te maken maar met de stevigheid van de spieren om schokken op te kunnen vangen. Als je kindje dat nog niet kan en je rijdt over een hobbel, kan het de nek breken. En dat gebeurd vaker dan je denkt.
    Ik zou echt wachten tot minimaal 10 maanden, áls het kindje dan echt heel goed en zelf zit.
     
  9. Koon

    Koon Niet meer actief

    Wij hebben gewacht tot hij zelf kon gaan zitten, ook al kon hij al lang blijven zitten wanneer wij hem neerzetten. Dat was vorige week ineens, met ruim 10 maanden. Dus toen ook meteen een eindje gaan fietsen.
     
  10. miffy

    miffy VIP lid

    15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Hier zei CB met 7maanden al dat ze kleine stukje op de fiets kon
    gewacht tot 9 maanden omdat ze erg klein was/is
    en ik gewoon geen zin had in commentaar/gezeur

    Maar ze zeggen als je kindje Stevig net, en je kan hem/haar een klein duwtje tegen de bovenarm/schouder geven en hij/zij valt niet om, dat zijn ze sterk genoeg om op de fiets te kunnen

    maar je hoort genoeg enge verhalen, hier helaas in het dorp ook weer :(
    dus ik raad toch aan te wachten tot 9maanden, of later als ze nog niet goed zitten
     
  11. ikkie124

    ikkie124 Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Hier met negen maanden. Hij kon zelfstandig en stevig zitten.
     
  12. Prins03

    Prins03 Fanatiek lid

    13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Hier met zo'n 3 maanden in de maxi cosi drager.. met 9 maanden gaat het zitje voor erop.. wordt nu ook wel erg zwaar.. baby en maxi cosi mee op de fiets :p
     
  13. Bandietje81

    Bandietje81 Actief lid

    16 feb 2012
    244
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier pas met 11 maanden. Meisje kan pas net zelfstandig zitten. Merkte ook echt dat ze nog scheef zakte. Nu ze zelf kan gaan zitten en ook blijft zitten gaat het goed. Het ruggetje en vooral nek je moet heel wat klappen opvangen dus neem aub geen risico! Er overlijden nog steeds kindjes die te vroeg worden mee genomen op de fiets en dan hun nek breken. Vreselijk....
     
  14. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.733
    113
    het heeft niks met het aantal maanden te maken, (net zoals bij een autostoel) maar met of ze stevig kunnen zitten. Als je kindje los zit moet je die zo een klein duwtje geven (dus niet tegen de grond slaan he:D) als ze goed meeveert en blijft zitten kun je haar meenemen op de fiets. In het begin een paar minuutjes (ze geven aan zolang als ze kunnen zitten zonder om te vallen of in te zakken) en dan rustige routes met weinig hobbeltjes.

    In het dorp waar ik hiervoor woonde ook iets vreselijks gebeurd dus ik hoop dat je het advies volgt;)
     

Deel Deze Pagina