Wakker dier,echt zo erg?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamamadelon, 16 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamadelon

    mamamadelon Fanatiek lid

    13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ik zag net de reclame over die kiloknallers op tv,heb even op de site van wakker dier gekeken en uiteraard zie je daar veel beelden van dieren die op gruwelijke wijze worden verminkt voor onze bio industrie.
    Nou heb ik me weleens voorgenomen om vegetatier te worden maar ik vind vlees te lekker. ;)

    Wat ik me dus afvraag,is het nou echt zo slecht gesteld met de bio industrie? of laten ze expres de ergste beelden zien? Net zoals bij bijvoorbeeld reclames over verwaarloosde beren of honden,zie je ook altijd half overleden dieren en dan vraag ik me weleens af in hoeverre dat de realiteit is.

    ik kom weer erg dom over hè:D:D
     
  2. Tord

    Tord VIP lid

    26 okt 2009
    7.304
    298
    83
    Ja, het is echt zo erg. Word vegetarier, er zijn volop lekkere vleesvervangers te krijgen, of koop bio vlees. Een betere wereld begint bij jezelf :).
     
  3. mawaikee

    mawaikee Bekend lid

    16 mei 2011
    687
    26
    28
    Overijssel
    Ja, het is echt zo erg ja.
    Kiloknallers kunnen enkel bestaan door goedkope productie processen. Je kunt zelf vast wel bedenken wat dat voor het dierenwelzijn betekend.
    Er zijn veel alternatieven, vlees met sterren (1 ster is nog niets overigens), bio vlees en vegetarisch.
     
  4. MissXX

    MissXX Fanatiek lid

    9 okt 2011
    2.027
    0
    0
    Nijmegen
    Ow Madelon, zeker niet dom!! Ik vind het juist lief, en goed dat je hier over nadenkt!!

    Maar het is echt zo erg!
    En je hoeft niet meteen vegetarier te worden, maar gewoon beginnen met minder vlees te eten en dan biologisch vlees.

    Ik zou ook graag vegetarier willen worden, vind het wel moeilijk, en wilde er nog niet aan beginnen ivm zwangerschap/borstvoeding.. Ook zou mijn vriend wel gewoon vlees willen blijven eten.

    Ik koop vaak biovlees 's avonds in de supermarkt, veel is dan afgeprijsd en vries ik in. Zo is het minder duur, en door dan minder vaak vlees te eten kost het ook niet zo veel. Als dit uberhaupt een drempel zou zijn dan..
     
  5. Caro31

    Caro31 Fanatiek lid

    11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Ik eet sinds een halfjaar geen vlees meer en het voelt HEERLIJK en kan het iedereen aanraden!
     
  6. susy26

    susy26 Niet meer actief

    ik zou ook wel vegatarier willen worden, maar vind vlees zo lekker, en dat is dan denk ik wel moelijk. maar ik koop altijd bio, of waar t logo 'beter leven' op staat. en soms vegatarisch, zijn ook erg lekker, en heb je heell veel variaties van..mis toch nog is over denken mmmm
     
  7. collo003

    collo003 VIP lid

    12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Ik ben een echte carnivoor, maar naar aanleiding van de hele discussie over dierewelzijn ga ik proberen om in ieder geval iedere week 1 dag vegetarisch te eten. Eitje in plaats van een stukje vlees ofzo of pannekoeken (helaas dan wel zonder spek). Vleesvervangers vind ik echt niks...brrrr. Ieder jaar proef ik weer de nieuwste creaties op de huishoudbeurs maar wordt er niet vrolijk van.

    Daarnaast koop ik geen kiloknallers meer. Zou graag biologisch vlees kopen maar vind dit nog net even te duur. Als het in de aanbieding is koop ik het wel vaker.

    Probeer gewoon iets te doen. Als iedereen iets doet, zijn we al een heel eind verder.
     
  8. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Ja het is echt zo erg, maar ook ja ze laten wel de ergste beelden zien :D

    Ik vind het soms wel zielig, maar eet toch vlees, en het liefst het allergoedkoopste :D
     
  9. noukie89

    noukie89 Niet meer actief

    ja dat is het zeker biggetjes die onverdoofd gecastreerd worden en het uitschreeuwen nou dat gaat door merg en been
     
  10. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.597
    3.483
    113
    Ja, ik ben 14 jaar vegetarier geweest en sindsdien eet ik met mate (biologisch) vlees. Ik denk dat hier 2 keer per week ofzo gemiddeld vlees op tafel komt, mis er helemaal niets aan.
     
  11. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    mijn man is gek op vlees, ik heb dit minder.
    Ik koop vaak mijn vlees bij een slager die dieren uit de regio slacht. Hij verkoop vooral aan restaurants enz. Maar als particulier kan je ook kopen en dan op vrijdagmiddag ophalen.
    niet heel biologische, maar wel beter met minder rotzooi en ook nog te betalen.
     
  12. Flavour

    Flavour Niet meer actief

    Jazeker, het is echt zo erg. Als je je het lot van dieren aantrekt (en welk goed geïnformeerd, beschaafd mens doet dat nou niet?) dan eet je diervriendelijk, biologisch geteeld vlees als je geen vegetariër wilt worden. Het is een kwestie van bewustwording. Vlees voor zo'n lage prijs kán gewoon helemaal niet, en gaat ten koste van het welzijn van de dieren én van je eigen gezondheid.

    En dat biologische vlees doe je dan gewoon een paar keer in de week in plaats van elke dag, dat is nog veel gezonder ook.

    Suus

    (ik eet zelf al 20 jaar geen vlees meer, maar dat is niet voor iedereen)
     
  13. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb wel het idee dat ze echt de allerslechtste filmpjes en plaatjes plaatsen.

    Overigens eten wij 2 max 3 x pw vlees.
     
  14. Darlagirl

    Darlagirl Niet meer actief

    Ik vind het echt goed dat mensen vegetarier zijn/worden .. Soms schaam ik me wel eens als vlees eter als ik die beelden zie :( maar aan de andere kant vind ik vlees weer zo lekker :)

    Ik heb het wel eens geprobeerd om te stoppen met vlees eten maar dan heb ik na een paar dagen zo'n trek in vlees, het lijkt wel een soort van afkick verschijnsel ofzo :(
    Hadden jullie dat ook ? ( even gevraagd aan mensen die het niet meer eten )
     
  15. Caro31

    Caro31 Fanatiek lid

    11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    @ Darlagirl, ik ben ook niet van de een op andere dag gestopt met vlees eten. Het is heel geleidelijk gegaan. Ik lust het nu niet eens meer. Het idee een dood dier te eten... moet er nu niet meer aan denken. Ik had dat eerder ook wel hoor, maar drukte die gedachte dan altijd weg. In mei heb ik voor het laatst vlees gegeten, dat was op vakantie op Kreta... de dag daarna vreselijk beroerd geweest, want denk dat mijn maag er niet meer tegen kon of zo. Sinds die keer nooit meer vlees gehad en ik mis het geen moment en het voelt gewoon goed.
     
  16. ratatosk

    ratatosk VIP lid

    16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Doen ménsen dat??
     
  17. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Oh ja absoluut.

    Varkens zitten in een hok van 70cm breed,nou als je dat met je handen aanwijst hoeveel dat is en hoe breed een varken is kom je erachter dat zo een hok past precies is.

    Lekker met stroomstokken de veewagen in op weg naar de slacht. Het onverdoofd afknippen van staartjes.
     
  18. draak86

    draak86 VIP lid

    7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Biologisch vlees is idd duurder maar als je 2 of 3 dagen geen vlees eet kost het je hetzelfde. Ik ben ook niet zo een fan van vleesvervangers maar wanneer je vegatarisch gehakt gebruikt door de pasta ofzo proef je dat echt niet.
     
  19. jopa1000

    jopa1000 Niet meer actief

    wij zijn nu helemaal over op bio vlees. Niet alleen de gedachte erachter maar ook de smaak is voor ons echt bepalend. Kiloknallers vlees smaakt echt smerig nu voor ons.

    Klopt dat het wat duurder is maar wij doen nu ook af en toe een niet vlees dag. (of met vis) en dat bevalt ons prima.

    Ook de bio groente smaakt echt veel beter dan de niet bio groente. Veel puurder....en lekkerder.
    Ook de vla / melk is heerlijk als die bio is. AH heeft gelukkig steeds meer bio in z'n assortiment. En wat ook opvalt is het bio schap steeds vaker leeg....

    Echt de beste keuze van 2011 is de overstap op bio geweest! Kan het iedereen aanraden!

    Groetjes jopa1000
     
  20. jopa1000

    jopa1000 Niet meer actief

    vleesvervangers vind ik echt niet lekker, alleen de groenteburger die is echt heerlijk. Dan maar een keer geen vlees en extra veel groente!
     

Deel Deze Pagina