Kinderbijslag/ kindertoeslag

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Janneke21, 25 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ien

    Ien Bekend lid

    11 aug 2006
    935
    0
    0
    Dit doet (bijna) iedereen Claartje, maar die kosten komen dus wel bovenop het aankoopbedrag van het huis. En dat is wat er bedoeld werd met dat er nog veel extra kosten bijkomen
     
  2. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ja, maar díe extra kosten op de prijs van het huis zijn dus maar 0,7% ;)
     
  3. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    nu dan weet ik niet waar jullie je hypotheek hebben afgesloten of dat jullie wel goed ingelicht zijn want kk is vaak een standaard percentage van de vraagprijs.
     
  4. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    10% wordt meestal berekend zijnde koste koper....
    zit namelijk ook nog 6% overdrachtbelasting bij die nog bovenop de koopsom komt.....

    Verder heb je WOZ die verekend wordt tussen koper verkoper....
    Taxatiekosten idd...
    Afsluitprovisie van de bank (= ook een groot bedrag)
    Eventueel een bedrag voor de Vereniging van Eigenaars als het een appartement betreft... (maandbijdrage, mutatiekosten en eventueel een storting in het onderhoudsdepot)
    Woonlastenverzekeringen....

    En kan nog wel een lijst verzinnen.... (heb bij een notariskantoor gewerkt en kwam die dingen dus dagelijks tegen)....
    En ook al neem je dit alles mee in de hypotheek.... Je LEENT dit geld extra.. je voelt het idd niet gelijk, maar je moet meer lenen waardoor het bedrag dat je per maand aan de bank moet betalen ook omhoog gaat... dus uiteindelijk betaal je het toch....!
     
  5. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ewhm.... ja.... kijk ik wil ook wel de uitwerking van de notaris en de hypotheek verstrekker gaans cannen zodat jullie het kunnen zien, maar dit alles bij elkaar is echt, heus, eerlijk waar, ik lieg niet, kan er niets anders van maken, 0,7 % terug gerekend. ik heb hiervoor de totaal som en de prijs van ons huis gebruikt. VWO wA en wB afgerond en HBO wiskunde voortgezet, ik kan echt rekenen en het is gewoon niet meer. zou haast sorry gaan zeggen.... en dat je dit er bij leent weet ik ook, daar heb ik het ook steeds over, ik kan het verhaal niet anders maken.... sorry (zeg ik het tóch!)
     
  6. ramona0309

    ramona0309 Niet meer actief

    Misschien nieuwbouw?
    want dan heb je namelijk geen kosten koper...... maar Vrij op naam....
    En die afsluitprovisie van de bank die zie je niet altijd op de nota... maar op de sluitnota van de bank, maar die sturen sommige notarissen niet mee...
    Sommige banken geven deze soms als korting bv als je al een hypotheek bij hun had.... dus dat kan ook...

    Die overdrachtsbelasting is zowiezo verplicht.... in geval van bestaande woning... net zoiets als btw...
     
  7. Janneke21

    Janneke21 Fanatiek lid

    25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Hehe ik ben best goed met wiskunde etc. maar dit klinkt voor mij allemaal nog even als Latijn.. Oh shit ik kan wel Latijn.. Nou ja.. als Chinees dan maar :)

    In ieder geval.. Ik ben een stuk wijzer.

    Wij hebben beiden van ons werk (het uitzendbureau) een werkgeversverklaring nodig dat we voorlopig blijven werken zeg maar.
    Dan kunnen wij een hypotheek aangaan zonder hulp van mijn ouders.

    Mocht dit bij 1 van beide niet lukken dan kan het eventueel met hulp van mijn moeder die dan garant voor ons staat.

    Mochten we beiden geen werkgeversverklaring krijgen dan hebben wij mn moeder nodig. Die dit overigens totaal geen probleem vindt.
    Er zijn dan verschillende mogelijkheden, zoals mijn moeder die een hypotheek neemt, wij dit aan haar betalen en zij jaarlijks een belastingvrije gift geeft in de vorm van een gedeelte van ons huis.
    Of.. nou ja hij noemde nog 2 of 3 mogelijkheden.
    Deze jongen klonk echt heel positief en ik heb maandag een gesprek bij hem.

    Als het allemaal lukt hebben mijn moeder en ik ook al een huis in gedachten :p
    En dat is deze: http://www.woningstichtingdenhelder.nl/ ... en_id=2351

    Met drie slaapkamers, perfect onderhouden en in een ideale buurt/straat. Hele mooie grote achtertuin en een badkamer boven.

    We hebben wel 20 woningen vergeleken maar deze steekt er gewoon echt boven uit. Maandag gaan we hem bezichtigen aan de binnenkant ;)

    Natuurlijk zal ik niet volgende week al een huis kopen, maar we zijn er nu in ieder geval actief in bezig :)

    En volgens de hypotheek-adviseur is het zeker haalbaar, vooral toen hij hoorde dat mijn moeder 2 hypotheekvrije woningen bezit :)
    Jeetje straks mn vriend het goede nieuws vertellen en we kunnen er weer helemaal tegen aan!
     

Deel Deze Pagina