Kinderen alleen in kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Juneau, 15 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvke86

    Yvke86 Fanatiek lid

    11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    De stelling gaat om het kdv van ts.
    Thuis laat je je kids ook weleens alleen als je gaat plassen etc ;) is niet met elkaar te vergelijken! Ik reageer op TS haar vraag.
    Kdv houdt zich niet aan de regels. Dus zou er zeker iets van zeggen
     
  2. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Dit gebeurde ook regelmatig op de opvang van mijn zoon. Heb hem er per direct afgehaald toen hij uit zijn eetstoel was gevallen met hoofd en rug op de grond. Hij bleek los te zitten (met zijn 10 maanden) en ook nog eens 2 leidsters die totaal niet aan het opletten waren (heb de videobeelden teruggezien).
     
  3. DastyQueen

    DastyQueen Niet meer actief

    Oh wat zielig voor je zoon! heb je die beelden opgevraagd?
     
  4. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.597
    5.862
    113
    Niet opgevraagd, wel teruggezien.
     
  5. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Hier ben ik ook benieuwd naar. Wij moeten altijd aanbellen en dan wordt er eerst gevraagd wie er is voordat de deur open gaat. Dus sowieso kom je niet ongezien binnen..
     
  6. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Wij hebben een vingerafdrukslot. Dus ik leg mijn vinger erop en kan naar binnen. Alleen ouders kunnen dat.
     
  7. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Oh vandaar :) Dat is ook een goede oplossing inderdaad!
     
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Niet alle reactie gelezen maar wat was hun reactie?

    Ze hebben een 4 ogen principe dus dit is raar.
     
  9. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Hier sluit ik mij bij aan. Onacceptabel
     
  10. Barbulet

    Barbulet Lid

    18 aug 2011
    80
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze zoon is ook weggehaald van de oude opvang omdat de leiders ofwel niet hebben opgelet of de kids alleen lieten. Zag een mega blauwe plek boven zn bil bij t douchen.toen ik eigenaresse er naar vroeg vond ze het heel erg maar wist er niet van. Ze zou het opnemen met andere leiders. Volgende dag zei ze me dat niemand van iets wist. Ik had mn vraagtekens al bij de opvang omdat zoon heel moeilijk deed die laatste tijd als ik hem bracht en heel blij was als me zag bij het ophalen. Dit was de druppel. Een week later was hij op een nieuwe opvang. Ik vermoed dat hij dus heel hard is gevallen en ze het niet gezien hebben of niet durven te vertellen.beide is onacceptabel.
     
  11. moielle

    moielle Fanatiek lid

    7 okt 2011
    1.377
    473
    83
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zit zelf in de oudercommissie vh kdv van mn jongste.
    Elke kdv heeft er een.
    Dus als je het moeilijk of vervelend vindt om het direct te melden bij de leiders, kan je de oc een mail sturen.
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    4-ogen-principe betekent dat er altijd een volwassene mee moet kúnnen kijken, dus bv een ruit tussen 2 groepen en op iedere groep 1 leidster voldoet daar al aan. Er hoeven niet ten alle tijden 4 ogen toezicht te houden. Als je dus op een groep een baby in bed legt, kan het zijn dat de rest van de groep even alleen is, dat mag wel. Maar echt kdv verlaten is een ander verhaal.
     
  13. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.797
    8.663
    113
    Bedankt voor je uitleg!
    Laatst was er op onze peuterspeelzaal 2 groepen buiten toen ik onze uk kwam halen maqr niemand buiten. Heb de leidster van de groep aangegeven dat er geen enkele leidster buiten was. Vond het apart dat er 1 naar binnen ging terwijl ze wist dat er verder niemand buiten was.
     

Deel Deze Pagina