kinderen in tuin versus geluid

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door hollandsenieuwe, 14 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hollandsenieuwe

    hollandsenieuwe Niet meer actief

    Even een vraagje, hoeveel geluid vinden jullie acceptabel wat de kinderen in de tuin maken.
    Onze buren hebben nogal snel last van de kinderen en ik merk dat ik daar erg gespannen op reageer.

    Ik ga niet meteen bij ieder huiltje naar buiten, maar laat ze zeker geen tijden huilen of ruzie maken in de tuin.
    Maar als ik overal wat van moet gaan zeggen kan ik beter scheidsrechter worden.
    Ik ben meer van het soort van eerst zelf proberen op te lossen.

    Als ze plezier hebben op de speeltoestellen mogen ze best wat luidruchtiger zijn van mij.
    Echt geen schreeuwen, maar toch echt wel hardop lachen of wat harder praten tegen elkaar.

    En soms lopen er gewoon meerdere vriendjes en vriendinnetjes in de tuin, ik denk dat je het geluid wat ze maken kan vergelijken met hoe kinderen zijn als ze heerlijk spelen met elkaar in de speeltuin of schoolplein.
    Dus zeker niet heel zachtjes, maar ook echt niet heel hard.
    Als ik vergelijk met andere buren in de buurt is het even hard, alleen bij die buren dus niet, maar dat kind mag dus ook echt bijna geen geluid maken.

    Ben ik inderdaad te makkelijk of zijn onze buren een zeur? En gaan jullie meteen naar buiten zodra de kinderen huilen of ruzie maken?
     
  2. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.144
    15.212
    113
    Bij mij mogen ze wel gillen in hun spel als ik er niet vlakbij zit maar ik zit al 2 jaar zonder buren, ideaal :D
    Maar tussen 8.00 en 19.00 moeten ze buiten kunnen uitrazen vind ik, evt begin van de middag wat rustiger ivm slapende buurkindjes
     
    Thea23, Chocolat, Triangel en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Monique93

    Monique93 Fanatiek lid

    14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Zolang het niet savonds laat is vind ik dat kinderen zoveel lawaai mogen maken als ze willen. Volgensmij kunnen ze daar ook niks tegen doen toch?
     
    Stampertje1 vindt dit leuk.
  4. Uuz

    Uuz VIP lid

    8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    dl mag van mij eigenlijk zelf niet te lang gillen in de tuin, maar als ze bezoek heeft knijp ik een oogje toe. (Voor een uurtje of 2, dan gaan ze maar weer even iets anders doen.) Als ik zie dat buurbaby's gordijnen dichtgaan dan moeten ze stil zijn. Andere mensen die groot genoeg zijn om zelf ergens anders te gaan zitten die regelen het zelf wel.
     
    Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  5. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Kinderen maken nu eenmaal geluid. Als je buren daar niet tegen kunnen moeten ze verhuizen naar een hutje op de hei.

    Keihard gillen en met voetballen tegen de muren trappen daargelaten...want dat is niet nodig en kan irritatie geven. Maar gewone enthousiast spelende kinderen dat zijn normale leefgeluiden.
     
    bosi333 en Chocolat vinden dit leuk.
  6. Jigsaw

    Jigsaw Niet meer actief

    Ik vind dat je buren zeuren. Ik vind dat kinderen best geluid mogen maken buiten. Als die van mij echt constant hard gillen of schreeuwen zal ik er wat van zeggen maar als het even in het spel gebeurt laat ik het gewoon gaan.
     
    Chocolat en DastyQueen vinden dit leuk.
  7. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.029
    961
    113
    Vrouw
    Normaal spelende kinderen vind ik eigenlijk.. tja normaal :p
    Echt schreeuwen en gillen vind ik niet okay. Bij huilen ga ik ook wel gelijk naar buiten.
    We wonen wle tussen de mensen met kinderen dus onze buren zijn wel wat gewend :D
     
  8. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    Ik denk dat ik best streng ben maar kan zelf ook absoluut niet tegen herrie. Alleen spelende kinderen maken nou eenmaal geluid dat hoort erbij. Zou daar niet over gaan zeuren behalve als t echt gillen en krijsen enzo wordt.
     
  9. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Mijn kinderen mogen niet huilen buiten. Schreeuwen mag ook niet. Maar plezier maken wel, en daar komt echt wel geluid bij kijken.
     
    Nikki88 vindt dit leuk.
  10. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.191
    4.337
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    In onze tuin wordt niet gegild, geschreeuwd of (hard) gehuild. Dan mogen ze van mij naar binnen.
    Natuurlijk praten kinderen soms wat harder dan volwassenen, maar ook niet meer dan dat.
    Ook kinderen kun je leren om rekening te houden met anderen. Jong geleerd is zo oud gedaan :)
     
    Roanna, Nikki88, lies276 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113
    Niet gillen en schreeuwen. Oh en maar 1x per dag hoi tegen de buren zeggen vanaf het speeltoestel. Dat was in het binnen nogal moeilijk ;) daar zou ik zelf als buur helemaal tureluurs van worden (toen 3 jaar toen het speelde).
     
  12. hollandsenieuwe

    hollandsenieuwe Niet meer actief

    Maar gaan jullie direct naar buiten dan zodra ze huilen?
     
  13. cactusje

    cactusje VIP lid

    12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Ligt er een beetje aan. Is het luidruchtig door het spel of zomaar dom gillen en schreeuwen om het gillen en schreeuwen. Mijn oudste kan nogal overdreven hard schreeuwen tijdens spel, wij kunnen dan ook horen dat het echt overdreven is, en dan zeggen we er wel wat van. De jongste maakt nog niet zoveel herrie, wel roepen en af en toe huilen. Aan de ene kant van ons woont een meisje van 6 en zij kan er ook wat van maar om me daar nou aan te ergeren laat staan er wat van te zeggen vind ik ook weer overdreven. Kinderen maken nou eenmaal herrie.
     
  14. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Spelende kinderen vind ik gewoon normaal maar schreeuwende, vloekende, gillende, continue ruzie zoekende kinderen vind ik wel vervelend. Hier spreek ik ze wel op aan als ze in de tuin of hier voor op het pleintje schreeuwen bijvoorbeeld, ik hou niet zo van dat gegil maar als hier bijna de hele buurt aan het voetballen is met elkaar en er word wel eens hard geroepen naar elkaar omdat ze ( bijvoorbeeld ) de bal willen dan vind ik dat dat er gewoon bij hoort, ze roepen dan hard in hun spel. Maar bewust schreeuwen of vervelend ruzie maken zou ik wel vervelend vinden en daar zou ik ze dan wel op aanspreken.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  15. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Meestal zit ik zelf ook buiten en anders wel ja.
     
  16. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Serieus? Misschien leuk als je vrijstaand woont met in de verste verte geen buren.

    Hier mogen ze niet gillen en schreeuwen, en bij lang huilen zouden ze naar binnen moeten (maar gebeurt hier niet (meer)). Gewoon lekker kletsen en lachen (gaat soms iets te hard en dan zeggen we er wel wat van) mag wel uiteraard.
    Wij hebben gelukkig makkelijke buren, die vinden alles prima, zelfs als ze gillen ;). Maar ik vind het niet normaal in een woonwijk dus dat mogen ze niet van ons ;)
     
    Nikki88 en Debaky vinden dit leuk.
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Eh ja, dat lijkt mij ook wel normaal, maar weet natuurlijk niet hoe snel jullie kinderen huilen.
     
  18. Debaky

    Debaky VIP lid

    22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik persoonlijk zou niet zo snel naar buiten gaan als ze huilen. Ik kijk altijd eerst even wat er is van een afstandje maar ik ga niet bij ieder huiltje naar buiten.
     
  19. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Hoe vaak huilen ze dan? Want die van mij alleen als er echt wat is.
     
    DastyQueen vindt dit leuk.
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier moet de jongste wel eens huilen omdat ze zich pijn heeft gedaan op de trampoline, maar vaak is het heel snel alweer over, dan ga ik niet naar buiten. Is dan vaak nog geen minuut.
     

Deel Deze Pagina