Kinderen mee naar een luxe restaurant?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0

    Dat doen we thuis ook,maar dat is niet altijd makkelijk. En als ik uiteten ga wil ik rustig kunnen zitten en niet constant politieagentje moeten spelen.
     
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ach dan maar wat minder fatsoenlijk, ik vind het dan weer sneu dat een kind van 3-4 2 uur op een stoel moet blijven zitten.
     
  3. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Ik moet er niet aan denken... We gaan weleens naar een pannenkoekenhuis, maar daar is het toch al chaos. Ik vind niet dat ik van mijn kinderen kan verwachten dat ze twee uur op een stoeltje blijven zitten op deze leeftijd. Bovendien zou ik ook echt niet van het eten genieten.
     
  4. wonderteam

    wonderteam Niet meer actief

    Onfatsoenlijk? Nou ik vind het abnormaal om een kind van zo'n jonge leeftijd verplicht zolang aan tafel te blijven zitten. Mag een kind ook nog een beetje kind zijn? Nee liever 2 uur in het gareel aan tafel blijven zitten. Nou laat mij dan maar lekker onfatsoenlijk zijn ,maar dat ga ik mijn kind niet aandoen.
     
  5. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    kan je vinden maar het diner is een belangrijke maaltijd waar we veel tijd aan besteden. Dan moet je daar ook in alle rust van kunnen genieten.

    wat denk je wat ze straks op school moeten dan moeten ze ook blijven zitten. kunnen ze ook niet te pas en te onpas van de stoel af.

    jong geleerd is oud gedaan zeg ik dan maar. mijn nichtje is het na 5 min beu en zet dat de hele handel op zijn kom die hebben ze dat nooit bij gebracht nu is zo 8 en nog doet ze het niet. Hoevaak ik al te horen heb gehad dat ze het zo knap vinden dat F zo netjes blijft zitten.

    Hij heeft genoeg leuke dingen aan tafel hij kan kleuren spelletjes spelen op de telefoon hij mag genoeg alleen niet van tafel.


    is trouwens net als met naar de wc gaan tijdens het eten dat ik hier dus echt verboden. er zijn uitzonderingen maar als je gewoon gezond bent dan kun je voor of na het eten te gaan en niet tijdens
     
  6. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier blijven ze ook echt wel en tijd zitten, misschien tussendoor even een pauze en lopen we even wat.
     
  7. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, prima. Maar bij ons zitten we nog niet eens een uur aan tafel. Kan ook niet, want we eten pas rond 6 uur en 7 uur is bedtijd. Als ik weet dat we 2 uur of langer gaan tafelen (thuis of elders), dan regel ik wat voor mijn zoontje. Die krijgt dan wat anders. Zijn hele maaltijd als de rest het voorgerecht krijgt. En daarna (als iedereen DIE gang op heeft) mag hij van tafel, even spelen en naar bed. En dan gaan de volwassenen weer verder met de volgende gang.
    Vind ik ook! En als je dan met man en (schoon)ouders bent, kun je dat verdelen. Maar als het er op neerkomt dat JIJ de enige bent, die er dan steeds achteraan moet, dan pas ik ook!
     
  8. Milujem

    Milujem Niet meer actief

    Ja ze gaat altijd mee.
    Op vakantie gaan we elke dag uit eten in een ander restaurant, en ze weet dat ze aan tafel moet blijven tot we klaar zijn. Als er een speelplaats is mag ze na het toetje van tafel, als wij bijvoorbeeld nog koffie nemen.
    Maar heb haar nog nooit horen zeuren, simpel omdat we de regel altijd hanteren en niet de ene keer wel en de andere keer niet.
     
  9. tulip

    tulip Niet meer actief

    haha weet nu al zonder de reacties te lezen dat ik een uitzondering ben, maar ja hoor ik doe dat. Onze dochter gaat al van kleins af aan mee naar restaurants en weet ook goed dat het geen speeltuin is. We zorgen wel voor speeltjes aan tafel en zij vindt het geweldig. Wel kan het idd gebeuren dat zij wat meer herrie maakt dat de volwassenen die daar zijn.
    Maar daar heb ik eerlijk gezegd maling aan. Tis een openbare gelegenheid en niet alleen voor sjieke volwassenen.
    Maar ik ben ook iemand die zich niet gauw ergert aan anderen (andere kinderen) dus als ik alleen met mijn man zou zijn zou ik het ook geen probleem vinden als er kleine kindjes zijn/rondlopen.
    Dan moeten ze maar thuis gaan eten als ze er last van hebben.
     
  10. Rozeroos

    Rozeroos Niet meer actief

    Voor mij zijn de eerste 2a3 levensjaren voor het ontdekken van verschillende soorten eten en de jaren daarna voor de tafelmanieren.
    Ik ging echt niet uiteten in een luxe restaurant toen mijn kids nog klein waren. Ik vind dat je het stilzitten rustig moet opbouwen. Ook is het voor ieder kind verschillend of ze wel of niet makkelijk lange tijd kunnen stil zitten.
    Nu op dit moment kunnen mijn kinderen makkelijk mee naar een luxe restaurant.
     
  11. mel78

    mel78 VIP lid

    12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Minny: je geeft zelf al aan dat je zelf ook lekker wilt eten :). Dus zou ik inderdaad oppas regelen.

    En als ik veel geld betaal voor mijn eten, wl ik er ook van genieten. Sommige restaurants weet je dat je met kinderen om je heen zit (pannenkoekenrestaurant, wokken, chinees etc). Maar een duurder restaurant ga ik eigenlijk altijd vanuit dat mensen hun kinderen thuis houden haha. Omdat ik mijn kinderen zelf ook thuis houd, die houd ik echt niet in toom hoor!
     
  12. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Tijdens het normale eten zitten ze ook wel een half uur, langer hebben we niet nodig. En in een restaurant zijn zoveel leuke interessante dingen om te ontdekken.
    En op school is het pas vanaf groep 3 dat ze echt lager op een stoel moeten blijven zitten he, ik vind het alweer anders op die leeftijd dan met 2-4 jaar.
     
  13. Vagans

    Vagans VIP lid

    13 aug 2010
    8.491
    0
    0
    Zwijndrecht
    het ligt heel erg aan je kinderen denk ik.

    Die van mij kan nog niet kleuren of wat dan ook, maar slapen doet ze ook niet meer. Wel is ze erg makkelijk en blijft goed stil zitten en in het ergste geval kan ze met mijn telefoon spelen.

    Maar dan nog maakt ze geluid, doet ze is gek of zo iets, je hoort dat toch...

    Zou het persoonlijk niet zo snel doen maart als het niet anders kan niet thuis laten, en als echt niet te doen is met je kind zou ik zelf ook niet gaan want ik laat mijn dochter er echt niet voor thuis! Dan hadden ze daar maar een beetje aan moeten denken.
     
  14. kippiekip

    kippiekip Niet meer actief

    ja hoor neem de kids gewoon mee, ook naar restaurants waar geen kinder voorzieningen zijn, ik ga juist naar restaurants waar dat niet aanwezig is, vind het verschrikkelijk al die gillende en rond rennende kinderen.. De kids kunnen zich netjes gedragen en ik neem altijd een boekje mee of een kleurplaat en ze vinden het geweldig...

    Ik vind het trouwens ook wel belangrijk om ze een beetje etiquette bij te leren, hebben mijn ouders ook altijd gedaan en heb er niets aan overgehouden, ja dat ik netjes kan eten en me netjes kan gedragen aan tafel maar geen negatieve dingen.
     
  15. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Nou als mijn ouders op kunnen passen dan vind ik dat prima. Maar ga er niks anders voor regelen!
     
  16. annet1985

    annet1985 Fanatiek lid

    14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier hebben wij het ook regelmatig over gehad, ik denk dat ik de kleine als ze nog echt baby is gewoon meeneem! En als ze wat ouder zijn inderdaad eerst alleen naar restaurants waarvan ik het idee heb dat het kan en me dus niet hoef te schamen ;) mocht ze zich misdragen! En voor de rest denk ik toch dat we een oppas vragen als wij lekker uit eten gaan, uiteindelijk hoeft ons kind ook niet altijd mee natuurlijk ;) tijd voor papa en mama is ook fijn!
     
  17. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hey Minny, ik krijg nu wel het idee, dat je redenen aan het zoeken bent om niet mee te hoeven... volgens mij speelt hier iets heel anders...
     
  18. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    75 euro vind ik eigenlijk nog wel een vrij normale prijs.. Maar daar zou dan dus nog wat bovenop komen, omdat jullie dan ook voor je schoonouders zouden moeten betalen?

    Wij zijn ook al vrij vlot 75-100 euro kwijt als we met z'n 2en uit eten gaan. Maar da's dan wel voor, hoofd en nagerecht, en drinken enzo.
     
  19. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Ja, ben ik er wel een beetje mee eens.. Als je niet mee wilt, GA dan gewoon niet mee?
     
  20. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0

    Oh nee dat is echt niet het geval. Ik wil ook graag weer lekker uiteten een keer. En het is gezellig met hun.

    Ik vind het alleen jammer dat er over de kinderen nooit wordt nagedacht. Maar zoals iemand al zei, spelen daarin wel meer dingen een rol!
     

Deel Deze Pagina