Kinderen mee naar een luxe restaurant?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 28 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. twinkle star

    twinkle star Niet meer actief

    Maar ik snap het echt niet. Schoonouders hebben aangegeven daar ooit te willen eten, niks mis mee. Met de kinderen is onderling afgesproken dit dan kado gegeven kan worden. Jullie hebben daar zelf mee ingestemd..... Je had toen ook kunnen zeggen dat dit niet de bedoeling was. Te duur of de kids wat dan ook. Dan hadden ze eventueel wat anders kunnen bedenken. Nu kun je hard mopperen maar naar mijn idee zelf veroorzaakt en jouw schoonouders staan daar compleet buiten want hebben niet om dit kado gevraagd.

    Ik zou vragen of je ouders kunnen oppassen en ze anders mee nemen ipv niet naar een andere oplossing te willen zoeken.

    75 incl drank per gezin vind ik ook absoluut niet duur. Vind je dat wel dan had ik dat meteen aangegeven en niet mee gegaan.
     
  2. Foxter

    Foxter Niet meer actief

    Wij wel, ook naar restaurants waar je een gastvrouw hebt zeg maar. De jongste gaat naar de oppas maar de oudste gaat mee. De oudste weet hoe het hoort en doet gewoon normaal, ze blijft aan tafel en praat zachtjes. We blijven niet te lang hangen, want je kan van een drie jarige niet verwachten dat ze 2,5 uur stil zit.
     
  3. koala28

    koala28 Niet meer actief

    #83 koala28, 28 jul 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2012
    Bij ons gaan de kinderen niet mee als we uit eten gaan bij een luxe restaurant. Dat is voor ons echt een avondje uit met z'n tweetjes of af en toe met vrienden.

    Bij pannenkoekenrestaurant, tapas, of gewoon gaan de kindjes wel mee.

    Vind 75 euro geen rare prijs. Als wij luxe eten dan zijn we ongeveer samen 140 euro kwijt (incl. wijnarrangement).
     
  4. Sanne1985

    Sanne1985 Niet meer actief

    Luxe restaurants ben ik sowieso al geen fan van, ik kom er altijd met honger weg. En echt lekker vind ik het nooit :) maar dat zal ongetwijfeld aan mijn smaakpapillen ofzo liggen...

    Maar ALS ik erheen zou willen, zou ik m'n dochter gewoon meenemen. Ik zou niet weten waarom niet, neem gewoon wat speelgoed mee (iets wat veeeeel lawaai maakt :D;)).
     
  5. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Amen.
     
  6. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    En dat wíl ik ook helemaal niet verwachten.
    Als wij weten dat we lang gaan tafelen, dan blijft de jongste van 2 lekker bij een opa en oma.
    Zelfs de oudste van bijna 5 heeft het na een uur of 3 wel gezien hoor.
    Ik trouwens ook, haha. Beetje blijven bewegen en wat actie hoor.
     
  7. marilouise

    marilouise Niet meer actief

    Een luxe diner in een luxe restaurant betekend voor mij genieten en even alles loslaten. Ik ga dan meestal met mijn moeder aangezien mijn man niets lust, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt mijn zoon dan mee te sjouwen. maar dan heb ik het over echt luxe eten dus half 8 aan tafel en na middennacht het restaurant uit en minimaal 6 gangen eten. Ik heb daar waar wij dan gaan eten trouwens nog nooit kinderen jonger dan 10 jaar gezien.

    Met onze zoon gaan wij gewoon aan tafel en ik wil dat hij aan tafel blijft zitten ik neem dan ook spulletjes mee voor hem laatst zijn we tapas wezen eten we hebben aan tafel gezeten van 17 tot 21.30 perfect gegaan, maar hij mag echt niet rondrennen. Wel heeft hij toen ook een tijdje lekker op schoot gezeten!
     
  8. Rinajusase

    Rinajusase Fanatiek lid

    17 jun 2012
    2.078
    0
    0
    Secretaresse
    Midden Nederland
    Nee niet naar een luxe restaurant, dat is met mijn kids geen goed idee hahaha:D Wij komen niet verder dan het pannenkoekenhuis, snackbar o.i.d.

    Ja, in de vakanties gaan we natuurlijk wel eens uit eten in een restaurant maar dat is eigenlijk nooit echt een groot succes;)
     
  9. SushiLover123

    SushiLover123 VIP lid

    22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh wat mis ik dat... helemaal nu ik het zo lees.
    Binnenkort toch maar eens opa en oma als oppas regelen... Hebben mijn man en ik al jaren niet gedaan.
     
  10. Minny

    Minny Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Mijn man heeft er gelijk mee ingestemd en pas toen ik het vroeg hoe en wat dan met de kids ging hij er pas over nadenken. Hij vindt ook dat ze beter niet mee kunnen, we willen ook zelf wel een keer genieten!

    En wat het kado op zich betreft: ja het is nu allemaal al toegezegd en ik weet ook niet hoe het is gegaan naar mijn schoonouders toe, maar dat laten we maar mooi wezen. Mijn man moet de volgende keer gewoon beter nadenken voordat hij ja zegt...
     
  11. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Een paar keer gedaan toen alleen de oudste er nog was.
    Ze vermaakte zich prima.
     
  12. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik snap eigenlijk niet waarom je eigenlijk zo boos bent. Alleen het punt dat voor jou onverwacht die kinderen niet meekunnen kan ik begrijpen (zou ik ook niet zo leuk vinden want dan zouden wij gewoon niet meekunnen want we hebben geen oppas).

    Maar wat is er nou mis met dat cadeau? Ik vind dat een hartstikke leuk plan, vind het haast beschamend om die mensen voor het hele gezelschap te laten betalen.
     
  13. Adorable

    Adorable Fanatiek lid

    20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    wij zijn 1x naar een luxe resto geweest met de kids ma dat doen we voorlopig niet meer want ipv gezellig eten zat ik steeds de fles te geven, op de ander te vitten omdat hij niet at en steeds achter de kids aanhollen omdat ze niet stil wilde blijven zitten (wat natuurlik heel begrijpelijk is!) gevolg ... het eten in laten pakken en thuis opgegeten zodat de kids hun gang konde gaan. dus voorlopig houd ik het bij kindvriendelinke restos
     
  14. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    laatst met zoonlief (16 maanden toen) en de familie naar een sushi restaurant geweest hij heeft zitten smullen!!! tussen de rondes door heeft hij even buiten gelopen met wie er op dat moment even mee wilde
     
  15. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    @minny: maar avondje zonder kids uiteten is ook weleens lekker toch?
    En op zich is het hun verjaardag... Als ze daar dan willen eten.. Tja kan jemoeilijk zeggen dat het niet mag? :)

    Hier weleens andersom gehad.. Speciaal vantevoren gecheckt of onze baby van paar maanden mee kon. Absoluut geen enkel probleem dus wij gegaan.. Kind mee...
    Bah wat een drama... Heeft best wel even geduurd voordat ik daarna weer uit eten wilde.

    Nu is ze tijdje terug wel mee geweest naar een flink luxe Chinees.. En die mensen vonden het geweldig.. 3 kleine kinderen over de vloer van het restaurant. En nou mag die van ons normaal niet van tafel... Maar dit duurde erg lang en de andere 2 mochten ook van tafel.
    En eigenlijk vond niemand het een probleem.
     
  16. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    75 euro? Voor jullie 2en en nog het deel van de schoonouders? inclusief alles? Dat is dan toch geen luxe restaurant... dat is eerder een goedkoop restaurant...
    Als ik met mijn man alleen ga eten bij een gewoon restaurant ben ik zo 100 euro kwijt met drank en alles.
     
  17. debby82

    debby82 VIP lid

    18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    je verplicht je kinderen om 2 uur aan tafel te blijven zitten zonder dat ze tussendoor mogen plassen? Wow dat vind ik niet fatsoenlijk dat vind ik drillen!
     
  18. tulip

    tulip Niet meer actief

    onze dochter mag thuis idd tussendoor niet naar de wc, maar in een restaurant wel hoor, ik hou het zelf niet eens vol, 3 gangen zonder te plassen..
     
  19. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Hier wordt thuis ook voor of na het eten geplast... Niet tijdens.
    In een restaurant mag ze heus wel.. Maar ook geen 4x en rennen door het restaurant gebeurd ook niet.

    Gewoon aan tafel zitten. Mama neemt wel wat te spelen mee en verder gedraagt ze zich maar gewoon.

    Gevolg is dat ik al bijna 5 jaar gewoon lekker een restaurant kan binnen stappen als ik daar zin in heb.
    En dus niet eerst 3dubbel hoef te checken of er een ballenbak en glijbaan bij zit.
    En om het leuk te houden voor iedereen gaan we dan lekker Grieks eten.. Of gewoon een eetcafe.
    Het moet voor dochterlief ook leuk blijven tenslotte.

    Maar naar een heel luxe etentje weet ik niet zeker of ik dr mee zou nemen. Al zou ze het zelf geweldig vinden denk ik.
    Het eet toch relaxter als je niet op een kleuter hoeft te letten tijdens het eten :)
     
  20. marilouise

    marilouise Niet meer actief


    Als ik luxe ga dineren met mijn moeder ben ik om en nabij de 165 euro kwijt exclusief fooi.
    En dan is het verrassings"menu" 2 x waarvan 1keer kleine portie (dit berekenen ze meestal in de prijs moeder heeft een maagband) en drinken en wijn eten bestaat meestal ui 6/8 gangen.

    Wij gingen laatst tapas eten voor meoder en vaderdag zat het eten en drinken van 2 personen extra bij in toen waren we 80 euro kwijt als gezin dus nee vindt dat ook echt niet duur.
     

Deel Deze Pagina