Kinderen naar school brengen in kraamtijd

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Margha, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Hallo. Ben benieuwd wie bij jullie de kinderen naar school brengt? Man, familie of toch de kraamverzorgster. Hoor wisselend de ene kraamverzorgster doet het wel en de andere niet.
     
  2. Ankjepankje

    2 jan 2010
    26
    1
    3
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft gedaan in de kraamweek (en ook deze week nog, dl is 6 okt geboren). Kraamhulp kwam ook oas om 8.30. Weet niet of ze het wel had willen doen. Heb het niet gevraagd.
     
  3. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.832
    371
    83
    Mijn man gaat dat doen. Maar die is na de bevalling bijna een maand vrij
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Gefeliciteerd!!
     
  5. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Waarschijnlijk neemt mijn man pas vrij als de kraamverzorgster weg is. Vorige keer wel de eerste 2 dagen vrij en daarna pas toen de kraamverzorgster weg was vrij genomen
     
  6. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Onze jongste werd op zaterdag geboren. Mijn man had in de kraamweek 2 dagen kraamverlof, de andere dagen pikte de moeder van een van de klasgenootjes mijn zoontje onderweg op.
    De week daarna deed ik het zelf weer.
     
  7. Ankjepankje

    2 jan 2010
    26
    1
    3
    NULL
    NULL
    Mijn man heeft ook gewerkt in de kraamweek , maar dan onder schooltijd.
     
  8. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Dat is fijn zeg. Mijn dochter begint over 3 weken pas op school dus helaas nog niet zoveel contacten met andere moeders.
     
  9. Regina88

    Regina88 Niet meer actief

    Mijn kraam wilde het wel doen, maar alleen als het op loopafstand was. Net als met boodschappen doen.
    Ik dacht dat ze de auto niet mocht gebruiken, het was geen kwestie van willen.
    Maar je zou je kraamzorg deze vraag kunnen stellen, dat horen ze wel vaker.
     
  10. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Bij de 3e werkte mijn man onder schooltijd: hij maakte ze klaar voor school, bracht ze, ging werken, kwam op tijd weer terug, haalde ze van school en gaf ze dan ook weer hun natje/droogje... Ideaal.
    Ik me volledige kunnen richten op herstel en baby, kraam deed veel huishoudelijke dingen en kinderen konden in een redelijk normaal ritme blijven. Aan het eind van 2e week gingen mijn man en ik de kinderen samen halen en daarna ging mijn man weer normale tijden werken en kon ik alles zelf weer (vanaf 3e week na bevalling dus).

    Zelfs al zou kraam het gedaan hebben, zou ik mijn kinderen (die wat moeite hebben met vreemden en onbekende situaties) nooit door een vreemde naar school laten brengen. De komst van het zusje was al heftig genoeg voor ze...
     
    Lara123 vindt dit leuk.
  11. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    Ja daar zit wel wat in. Mijn dochter start per januari ook nog in een nieuwe groep omdat de groepen te groot worden gaan ze een extra groep 1 starten met als start 12 kinderen. Is dus ook weer wennen allemaal. Zou mijn gastouder ook nog kunnen vragen of die dat zou willen doen. Ze is wel heel flexibel en de kinderen gaan altijd graag naar haar toe.
     
  12. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Dat is een goed idee of dat je man haar weg brengt als hij weer aan het werk is en de gastouder haar ophaalt. Bekend gezicht en dus niet spannend.
     
  13. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Toen mijn jongste geboren was (op een zaterdag) ging mijn oudste 2 dagdelen naar de psz. Mijn partner heeft hem toen maandagmiddag naar de psz gebracht. De donderdagochtend heeft partner hem ook weer gebracht. ik ben toen wel mee geweest met ophalen. Hij mocht toen uitdelen op school.
    De week erna heb ik het zelf weer gedaan.

    Ik heb het eigenlijk niet aan de kraamverzorgster gevraagd omdat mijn partner hem bracht en ophaalde
     
  14. Margha

    Margha Fanatiek lid

    19 nov 2008
    1.948
    25
    48
    In januari komt er een extra klas bij door het aantal groei van leerlingen waar mijn dochter in komt, dit is pas bekend geworden Nieuwe klas nieuwe juf. Dus bekende lijkt me wel fijn voor haar
     
  15. Dobbertje26

    Dobbertje26 Actief lid

    7 dec 2016
    104
    24
    18
    Vrouw
    Hier zal mijn man de eerste 2 weken onze zoon naar school brengen. Die is normaal al rond 7u de deur uit. Maar begint nu dus gewoon later.
    Uit school is ook redelijk te doen. Ml is dan nog niet thuis, pas rond 5u. Dus 2 dgn gastouder, een dag schoonzusje (haar kids gaan nr dezelfde school) en heb dan nog twee dagen over. Woon vlak bij school, dus miss vraag ik de kvz en anders in overleg met wie er dan goevallig op visite komt. Mn moeder, zus, vriendin is allemaal wel te regelen.
    Hoop iig dat ik met 2 weken voldoene hersteld ben om het zelf weer te doen.
     
  16. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Bij ons speelt school nog niet, maar het kdv wel. Zowel mijn man als mijn schoonouders zijn beschikbaar om de oudste 2 naar het kdv te brengen en ze weer op te halen als ik ben bevallen. En als het een beetje meezit hoop ik dat na 2-3 weken zelf weer te kunnen doen!
     
  17. snoes79

    snoes79 Fanatiek lid

    9 jun 2014
    1.312
    1.192
    113
    Ik heb als kraamverzorgende het wel eens gedaan, maar dan pas in de laatste dagen.
    Ik merk dat kinderen je eerst moeten leren kennen, en niet willen meegaan met de kraamverzorgende die ze net een dag kennen. Soms is het niet anders en lukt dat ook wel. Ik liet me wel altijd zien aan de juf, zodat zij ook weet dat ik misschien ook kom ophalen!
    Soms vroegen kinderen het ook, dat waren wel meestal de wat oudere kinderen. Ze gaan dan meteen de hele school laten zien enz.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113
    Hier deed mijn man het in de kraamweek, de 2e week deed ik het gewoon weer zelf.
    De kraamverzorgster dus ook nooit gevraagd, maar zou dat sowieso niet gedaan hebben. Vind het voor mijn kind geen fijn idee als ze door een vreemde naar school gebracht wordt. Een broertje krijgen lijkt mij wel voldoende spanning.
     
    Lara123 vindt dit leuk.
  19. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Sommige kraamhulpen doen het inderdaad niet, omdat ze ten eerste verantwoordelijk zijn voor de moeder en de pasgeboren baby. Stel dat er iets gebeurt met de baby of de kraamvrouw in de tijd dat kraamhulp de kinderen naar school brengt of weer ophaalt, wie is er dan verantwoordelijk?
     
    lies276 en Caithy vinden dit leuk.
  20. mams1

    mams1 Fanatiek lid

    16 okt 2013
    3.121
    800
    113

    Mmm vind ik vreemde reden... als ik en de baby liggen te slapen en kraam is beneden en er gebeurd wat dan is het toch ook niet meteen haar schuld?

    Mijn kids vinden iemand na half uur al geen vreemde meer dus als kraam het niet wil doen wordt het gelukkig geen probleem:)
     

Deel Deze Pagina