Kinderen naar school brengen in kraamtijd

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Margha, 16 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    En toch is het zo.
    Mijn kraamhulp mocht bijv geen boodschappen doen werd er met de intake verteld. Als er dan iets gebeurde met mij of met de baby was zij verantwoordelijk.
    De kraamhulp vroeg zelf wel of we dat wilde maar wij vonden dat niet nodig.
     
    Be Happy vindt dit leuk.
  2. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Het heeft met verantwoordelijkheden van de functie te maken. Het is niet een kwestie niet willen doen maar in de functie staat duidelijk omschreven wat ze verplicht is te doen, natuurlijk zijn er genoeg die naast de inhoudelijkheid andere dingen meepakken, maar het hoort niet bij de zorg van moeder en kind.
     
    Be Happy en lies276 vinden dit leuk.
  3. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.934
    15.242
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier deed de kraamhulp de kinderen van en naar school brengen. Topmens en kinderen waren dol,op haar.
     
  4. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Als jij ligt te slapen en er gebeurt iets, is het de kraamverzorgende niet te verwijten.
    Als zij onder werktijd jullie huis verlaat ( terwijl zij door de ziektekostenverzekering betaald wordt om jou en de baby goed in de gaten te houden), is het wel verwijtbaar.
    Daarom vertel ik altijd al bij het intakegesprek dat wij dit risico niet willen nemen
     
    Be Happy vindt dit leuk.
  5. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.601
    1.320
    113
    Westland
    Precies hetzelfde hier! Ze hield er zelfs rekening mee. Bijvoorbeeld op woensdagmiddag iets eerder naar huis zodat ze donderdag kon brengen en halen zonder teveel over haar uren te gaan.
     
    Anouk2005 vindt dit leuk.
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.796
    14.141
    113
    Wij konden het aangeven bij de intake en onder de voorwaarde dat het kon met mama en baby, zou dat kunnen. Valt onder zorg voor oudere kinderen in het gezin maar dat is prio 2 zeg maar. Hier nvt, was de eerste namelijk.
     
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb even meegelezen. Mijn vriend neemt pas vrij als de kraamhulp weg is. Maar we willen onze dochter zoveel mogelijk in haar ritme laten zitten dus dat betekend dat we haar in de kraamtijd wel naar de opvang willen laten gaan. Helaas is het met mijn vriend zijn werk geen optie om onze dochter naar de opvang te brengen. Hij is veel te vroeg van huis. Ik ben alleen erg benieuwd of dan de kraamhulp haar naar de opvang wil/mag brengen. Kraamhulp zou dan net 10 min van huis zijn. Mij lijkt dat er in 10 min niet zo gek veel kan gebeuren en aangezien het onze tweede is, is natuurlijk niet alles meer nieuw. Indien de kraam dit niet wil/mag doen kijkt mijn schoonmoeder of ze onze dochter kan brengen en eventueel kan halen.

    Ik had dit trouwens ook nog op internet opgezocht en het verzorgen etc van het andere kind in het gezin hoort wel bij het takenpakket van de kraamhulp.
     
  8. Harperhazel

    Harperhazel Niet meer actief

    Ik heb nog nooit meegemaakt dat een kraamverzorgende een kindje naar de opvang bracht. Ik zou haar gewoon lekker thuis laten en haar er bij betrekken.
     
  9. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Zover ik weet en ook gelezen heb zijn er wel kraamhulpen die dit doen indien het mogelijk en verantwoord is. Kraamhulp is dit echter niet verplicht en hoeft dit niet te doen.

    Ik zie wel hoe en wat straks na bevalling. Misschien dat mijn schoonmoeder de oudste eens keer naar de opvang kan brengen.
    Natuurlijk willen we de oudste er ook bij betrekken, maar omdat ze het afgelopen jaar heel veel veranderingen heeft meegemaakt willen we haar ook in haar eigen ritme laten. Beetje 50/50 dus. We zien wel, als de kraamhulp weg is, heeft mijn vriend sowieso een week vrij.
     
  10. lies276

    lies276 Niet meer actief

    Klopt dat dit tot het takenpakket van de kraamverzorgende hoort MITS die verzorging bij jullie thuis plaatsvindt.
    Bij onze kraamzorgorganisatie willen we echt niet het risico lopen dat er ondertussen iets met jou of de baby gebeurd. 10 minuten is natuurlijk niet zo lang, maar het is niet uitgesloten. Zeker niet in de eerste dagen.
    Als er ook nog een auto gebruikt zou moeten worden, is het ook nog maar de vraag of de kraamverzorgende een ongevallen inzittenden verzekering heeft. Dat risico willen we als organisatie zeker niet nemen.

    Ik zou, als ik jou was, je dochter wel naar de opvang laten gaan ( idd goed om haar eigen ritme aan te houden) maar echt iemand anders inschakelen voor halen/ brengen.
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  11. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Daarom. We zien wel hoe het gaat lopen. We hebben best wel wat mensen achter de hand die onze dochter eventueel naar de opvang zou kunnen brengen. Komt vast en zeker goed.
     
    lies276 vindt dit leuk.
  12. Reza2306

    Reza2306 Actief lid

    14 dec 2010
    322
    16
    18
    Breda
    toevallig vandaag met mijn kraamhulp erover gehad. Zij doen het wel als er geen andere opties zijn zoals met andere ouders mee of papa die kan brengen.
    Hier is het voor ons nu gelukkig vakantie.
     
  13. Sunshine007

    29 mei 2015
    82
    11
    8
    Op zondag bevallen en op woensdag zelf mijn dochter gebracht en gehaald van kdv ;) voelde me prima na de bevalling en wilde er even uit. Mijn man heeft het de andere dagen gedaan.
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  14. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.985
    2.280
    113
    Noord-Brabant
    Daar teken ik ook voor ☺️
     
  15. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Mijn man kan zijn eigen werktijden indelen dus hij begon later, bracht onze dochter naar de peuterspeelzaal en ging tussendoor weg van zijn werk om haar weer op te halen en thuis te brengen.

    Hij heeft nu lekker vakantie dus we wisselen het af met brengen en ophalen.
    Gisteren zijn we samen met de baby haar wezen ophalen. Ook leuk :)
     

Deel Deze Pagina