Kinderen vallen te weinig..

Discussie in 'Spelen' gestart door Aliwen, 20 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nacho

    Nacho Fanatiek lid

    3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik denk niet dat het hier gaat om ouders die hun (jonge) kind leren geen gevaarlijke dingen te doen... De ouders laten hun kinderen juist 'gevaarlijke' dingen doen, zodat ze er wat van leren. Ondanks dat kinderen onder de 2 kennelijk geen oorzaak en gevolg kunnen inschatten, komen vingertjes hier echt niet vaak meerdere keren tussen hetzelfde deurtje, om maar even een voorbeeld te noemen. Ik denk dat die stelling dan ook wat te kort door de bocht is.
     
  2. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Dat vind ik nog een vrij optimistische schatting. Ik denk dat als je het test, je al gauw tot de conclusie zal komen dat kinderen van 3 en soms ook nog 4 ook niet uitblinken als het aankomt op inzicht en inschatten van gevolgen. ;)

    Dat neemt niet weg dat kindje de gelegenheid moeten krijgen om dit te leren natuurlijk- door te vallen en op te staan in een veilige omgeving.
     
  3. Patri1982

    Patri1982 Fanatiek lid

    5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ik moet toegeven dat ik overal gevaar zie en dat ik mijn zoontje probeer te behoeden voor gevaar. Maar hoe ik ook probeer, hij valt ontzettend veel! Hij heeft overal blauwe plakken, een schram op zijn elleboog, een kras op zijn gezicht van een boom, een bult op zijn hoofd. Hij trekt zich totaal niet van mij aan. Ik heb ok het geluk dat hij niet gelijk huilt als hij valt. Hij staat gewoon op en veegt zichzelf af en gaat door. Als hij huilt dan heeft hij zich echt heel veel pijn gedaan (een keer zijn arm uit de kom en was even aan het huilen, maar daarna niet meer. Ik wist toen ook niet zeker of zijn arm echt uit de kom was. Toch naar de ha gegaan, die hem gelijk weer er in floepte. Ook toen gaf hij bijna geen kick!).
     

Deel Deze Pagina