Kindermuseum

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Ongeduldje31, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Ik wil met mijn zoontje (5) eigenlijk nog naar een museum.. maar wat is nu echt een leuk museum voor een kind. Hij wil graag alles weten.
    Met de trein staat ook nog op t programma, dus per trein bereikbaar zou een mooi 1-2tje zijn.
    Hoor graag jullie tips
     
  2. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.873
    13.041
    113
    Vrouw
    Hier zijn de kinderen dol op naturalis en Archeon, beide goed per trein bereikbaar.
     
  3. Juud78

    Juud78 Actief lid

    5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Het spoorwegmuseum in Utrecht is erg leuk en goed bereikbaar met ov. Net als het kinderboekenmuseum in Den Haag. Ook het Museon in Den Haag is leuk met een interactieve tentoonstelling over sport/spel en bewegen maar ik weet niet of je daar makkelijk komt met de trein/ov. Dat geldt ook voor het Maritiem museum in Rotterdam (met indoor speeltuin :) )
    Ook het Aviodrome in Lelystad is heel geschikt maar moeilijker te bereiken met ov.
    We zijn onlangs naar het Continium in Kerkrade geweest waar nu een tentoonstelling over lego is, World of Bricks, echt super en het ligt naast het ns-station.
    Je kunt eens kijken op de site museumkids.nl Daar staan veel leuke tips voor musea voor kinderen.
     
  4. Madeliefje06

    Madeliefje06 VIP lid

    26 mrt 2015
    11.407
    4.729
    113
    Het spoorwegmuseum en Kinderboekenmuseum vind ik beiden aanraders. En goed te doen met het ov.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    In tilburg :) zo'n beetje tegenover het station.

    http://www.natuurmuseumbrabant.nl/ - ze hebben hier verschillende onderdelen op leeftijd waar kinderen leuke dingen kunnen onderzoeken. Ook is er een expositie van Kikker! - erg leuk. Ook onze meiden van 6 en zelfs 9 vonden dat nog leuk. Wij zijn er heel wat uren geweest! Ik heb 'm eigenlijk nog niet vaak gehoord (spoorwegmuseum, maritiem, nemo etc wel- staan ook nog op ons lijstje) maar het is echt de moeite waard vonden wij.

    Verder: Spelcomputermuseum in Zwolle - maar dan ben je wel de hele dag aan het gamen :) .Ouderwets flipperen, duck hunt van alles... maar ook dit is vlakbij het station. https://www.spelcomputermuseum.nl/ moet je kindje wel van computerspelletjes houden ;) .
     
  6. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Naturalis is maar gedeeltelijk open staat nog wel op het lijstje, maritiem had ik ook bekeken lijkt me ook leuk.
    Tilburg is vanuit ons goed te doen met de trein dus die komt Op t lijstje. Ga ook nog ff de rest googlen
     
  7. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Nemo, ooit zelf geweest en was super leuk! Gaat over ontdekken een echt doe museum.
     
  8. veense

    veense Niet meer actief

    Limburgs museum in Venlo. Naast het station en naast de vaste opstelling een leuke playmobil tentoonstelling (is wel bijna afgelopen volgens mij)
     
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    favo's van mijn kinderen:

    natuurmuseum Brabant
    kinderboekenmuseum
    maritiem museum
    NEMO
    spoorwegmuseum
     
  10. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    #10 NiekeKris, 19 aug 2017
    Laatst bewerkt: 19 aug 2017
    Kinderboekenmuseum en Spoorwegmuseum inderdaad! Laatste natuurlijk dubbel leuk om met de trein naar toe te gaan. ;) Naturalis ook super als alles open is! Museon en Maritiem Museum vinden ze hier ook leuk. En Nemo, maar dan moet je wel een rustige dag kiezen. Aviodrome vonden ze ook erg leuk en interessant.
     
  11. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    Niet helemaal museum, maar wel een soort van: Ook leuk zijn kastelen. Bv. het Muiderslot. Of Kasteel de Haar of Slot Loevestein. Wel (veel) lastiger te bereiken met de trein, maar Loevestein kun je bv. wel met de boot naar toe, is ook erg leuk. Qua kasteel vind ik het Muiderslot veruit het leukste voor kinderen. En het Geofort is ook een aanrader voor een kind dat alles wil weten. :)
     
  12. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Qua goed bereikbaar met de trein is het Spoorwegmuseum erg ideaal. Want die heeft z'n eigen treinstation (Maliebaan) en je stapt letterlijk voor de ingang uit. Wij komen er elke maand, met onze museumkaart. Meestal gaan we met de auto, maar laatst gingen we weer eens met de trein en dat geeft dan toch iets extra's aan dat uitje.

    Het Kinderboekenmuseum in Den Haag is 3 minuutjes lopen vanaf het station, dus ook goed te doen. En erg leuk! Zeker als je kind een beetje 'fan' is de bekende kinderboekenhelden, zoals Kikker, Dikkie Dik, Rupsje Nooitgenoeg, Spuitelf. Wij komen hier zo'n 4x per jaar.

    En inderdaad het Natuurmuseum Brabant in Tilburg is aan de overkant v/h station. De tentoonstelling 'Kikker is hier' is er nog tot eind v/h jaar, en echt een aanrader.

    Nemo ligt op 10 minuutjes lopen v/h station. Daar is het dak ook erg leuk op een zonnige dag. Maar zoals hierboven al genoemd is idd wel een rustige dag kiezen. En ook is nog niet alles geschikt voor zijn leeftijd.

    Verder ook nog een leuk uitje, al is het geen echt museum: Miniworld, in R'dam. Ligt naast station R'dam CS. http://www.miniworldrotterdam.com
     
  13. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.688
    3.469
    113
    De favo's van mijn kinderen;

    Het oertijdmuseum in Boxtel
    Het spoorwegmuseum in Utrecht
    Natuurhistorisch museum in Tilburg
    Museon in Den Haag
     
  14. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    buitenmuseum in enkhuizen
    openlucht museum in arnhem
    het afrika museum schijnt ook leuk te zijn voor kinderen
    nemo in amsterdam
    spoorwegmuseum in utrecht
     
  15. Jiseb

    Jiseb Fanatiek lid

    4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Prehistorisch dorp in Eindhoven, daar is vooral heel veel te doen voor kinderen, niet alleen te zien.
     
  16. Ongeduldje31

    Ongeduldje31 Fanatiek lid

    16 jul 2011
    1.001
    29
    48
    Vandaag met de trein naar het natuur historisch museum in Tilburg geweest. Echt een succes!
    De rest komt op t lijstje voor de volgende keer
     
    Athina vindt dit leuk.
  17. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Waar woon je? Scheelt nogal in onze tips namelijk ;)

    Kom zelf uit Noord-Holland en hier hebben we al jaren op rij de leukste uitjes voor kinderen van heel Nederland:
    - Sprookjeswonderland, Enkhuizen (leuk t/m een jaar of 6, afhankelijk van hoe je kind is)
    - Bakkerijmuseum, Medemblik (help zelf mee bakken/versieren!)

    Vanaf station Hoorn (wat weer goed te bereiken is vanaf Amsterdam/A'dam Sloterdijk), gaat er ook een stoomtrein!
    Die stopt o.a. ook in Medemblik, zodat je daar het bakkerijmuseum kunt bezoeken.

    De 'driehoek' Hoorn-Enkhuizen-Medemblik is ook leuk: met de gewone trein tussen H&E, met de boot tussen E&M en met de stoomtrein tussen M&H.

    Buitenmuseum Enkhuizen is ook écht een aanrader (voor jong en oud), net als Nemo te Amsterdam.
     
  18. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.552
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    O haha ik had dus een 'spuit 11 reactie' :p
     

Deel Deze Pagina