Kinderopvang, naar gevoel bij..

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door LolaBloem, 15 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LolaBloem

    LolaBloem Niet meer actief

    Ons lieve baby breng ik naar een kinderopvang in de omgeving. Nu is het zo, dat ik haar daar met een ongerust hart achterlaat. Ze is een vrolijke meid, huilt echt alleen als het bijna etenstijd is, super makkelijke baby!

    Ik zal de aantal situaties opsommen

    -Als ik haar ophaal, heeft ze nooit haar broekje aan. "Makkelijk verschonen"

    -wanneer ik thuis kom, mag ze meteen in bad omdat haar pamper nooit goed zit. Ze zit zeker 1 keer in de week onder. Ik verschoon haar zelf bij het ophalen en heb aangegeven dat de pamper niet zo om hoort. (Ze riep mevrouw erbij die haar verschoont heeft en gevraagd volgend keer erop te letten) prima...

    - ze heeft bij de opvang eigen slabbertje, hydrofiele doekjes, doekjes, dekentjes etc. Maar word altijd een (heeeeeel ranzig) slabbertje van de opvang zelf gebruikt of dekentje. Meermaals aangegeven aub haar eigen spullen te gebruiken. Word genegeerd.

    -Ik zie in het schriftje, dat ze pas na 5 uur drinken heeft gekregen. Heb de opvang erop aangesproken maar is het rond een bepaald tijdstip te druk dus moet ik ervoor zorgen dat ze op andere tijden drinkt. Ik heb haar ritme aangepast (heb achteraf spijt ook, want ze had er nogal moeite mee!) En nog geen week later, kreeg ze alweer te laat haar voeding, weer aangesproken, ja ze lag te slapen, opnieuw nieuw afspraak gemaakt dat ze voortaan gewekt word voor haar voeding.. dag later.. 6 uur te laat haar voeding. En kreeg er bij te horen dat ze zat te huilen, maar omdat ze verschoont moest worden. Ik was kwaad!!!! Dat kind had honger!

    Manlief heeft vrij, dochter zit nu 2 weken thuis. Maar straks moet hij weer aan het werk. Dan moet ze naar de opvang.. liever blijf ik met haar.. maar onze financiƫle situatie laat niet toe dat 1 van ons thuis zit.

    Heb naar andere opvang gezocht en is enkel plek vrij vanaf september (wat was ik reuze blij!!) Maar kan haar gewoon niet in augustus bij d ehuidige opvang brengen.. ik heb er een te slecht gevoel bij..

    We hebben ook geen kennissen die op haar kunnen passen. Wat kan ik doen? Is dit op te lossen? Wat zou jij doen? Als ik dit niet geregeld krijg dan blijf ik een maand thuis.. haar nieuwe opvang voor september kan geen plaats maken voor augustus..
     
  2. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik kan er niet ovet oordelen.

    Wat gebeurt als jij de maand augustus thuis blijft?
    En gebeurt er als je haar nog voor 1 maand naar het oude kdv brengt?
     
  3. cvm1985

    cvm1985 Fanatiek lid

    2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Als het niet goed voelt moet je haar er niet meer brengen. Proberen iets te regelen op je werk of een gastouderbureau bellen, in de vakantietijd zijn er wel eens gastouders die aan vakantieopvang doen (eigen vaste kindjes zijn dan bijvoorbeeld op vakantie waardoor ze plaats overhebben). Zou mijn voorkeur niet hebben, eerst een maand bij de 1 en dan bij de ander, maar ik zou zeker weten nooit mijn kind ergens brengen als ik er niet op vertrouw dat ze de verzorging krijgt die ze nodig heeft.
     
  4. Mya

    Mya Fanatiek lid

    12 apr 2012
    2.600
    2.171
    113
    Klinkt niet als een goede opvang. Zeker als je gevoel niet gied is, gewoon eraf halen. Ben wel benieuwd eigenlijk hoe de situatie nu is?
     
  5. xNadine

    xNadine Actief lid

    27 jul 2016
    383
    39
    28
    Als je je er zo slecht bij voelt zou ik haar daar niet meer brengen.. de dingen die je verteld zou ik me zelf ook niet goed bij voelen, je mag toch verwachten dat ze bij een opvang je kind de zorg bieden die hij of zij verdient en nodig heeft! Wat zal er gebeuren als je een maand thuis blijft, kan dit eventueel negatieve consequenties voor je werk hebben?
     
  6. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Weghalen, wellicht in de buurt van je werk een oplossing? Deels vanuit huis werken? Ik denk dat iemand weinig voorstellingsvermogen nodig heeft om zich in te denken dat als je op je werk zit en je kind op zo'n opvang dat je je werk ook niet meer fatsoenlijk doet. Wellicht dat collega's of vrienden misschien nog een tussenoplossing in de buurt weten.
     

Deel Deze Pagina