Kinderopvang op de schop

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MamaKitty, 28 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    mss iets voor de overheid om daar eens in te duiken, ze willen zo graag stimuleren dat iedereen gaat werken, liefst fulltime, maar blijkbaar is het dan van invloed waar je woont. vind dat niet helemaal juist eigenlijk.
     
  2. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    \

    Doe niet zo dramatisch zeg...
    Ik probeer alleen iets uit te leggen.

    Blijkbaar zijn jij en je vriendin de enige mensen in Nederland die niks terug krijgen van de belastingdienst.
    Heel bijzonder.
     
  3. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    60 uur per week opvang? Werken ze allebei 6 dagen dan? Een normale dag op het kinderdagverblijf is 10 uur. 6 x 10 = 60.

    Waarom krijg jij niks terug van de Belasting? Dan moet je wel een TOP-inkomen hebben... :rolleyes:
     
  4. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nee ze werken 40 uur en de ander is internationaal chauffeur dus niet thuis ze moet ieder dag 1.5 uur 2 uur reizen.

    wij hebben inderdaad een te hoog inkomen om toeslag te krijgen.
     
  5. Lia

    Lia Bekend lid

    10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Wellicht werken ze alletwee onregelmatig?

    Maar goed, de belastingdienst vergoedt inderdaad maar 2/3 deel van zo'n 5 a 6 euro per uur en de rest zul je dan uit eigen zak moeten betalen.

    Als die opvang 8 euro rekent en je hebt 60 uur per week nodig, dan moet je al snel zo'n 2,5 euro per uur uit eigen zak betalen. 2,5 x 60 = 150 euro per week, komt grofweg neer op 600 euro, wat je per maand extra bij moet betalen, bovenop het 1/3 deel wat je sowieso al zelf moet betalen. Ik kan me dan inderdaad zo voorstellen dat dat met een salaris van 900 euro niet echt de moeite meer loont om te werken.
     
  6. Otje

    Otje Fanatiek lid

    10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Ik hoef echt niet te weten wat je verdiend maar heb net voor de grap gewoon een berekening gemaakt op www.toeslagen.nl

    Mijn berekening was: 2 inkomens van ieder 100.000 euro (I WISH! :D ) en 50 uur kinderopvang per maand, 6 euro per uur. Zelfs dan krijg je nog 100 euro kinderopvangtoeslag!

    Dus misschien moet je nog maar eens kijken of je echt niets terug krijgt? Ik denk namelijk van wel.
     
  7. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    nee daar zitten we niet op (mocht waar zijn zeg) ik ben eens gaan kijken voor 28 uur opvang a 7 euro per uur (dat rekenen ze hier op de opvang die ik echt graag wil als ik opvang odig zou hebben) krijg ik 137 euro terug dus dat is niet echt veel
     
  8. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Nou doe mij die 137 euro per maand, kan ik heel erg goed gebruiken.
     
  9. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Weet je wat ik trouwens wel apart vind?

    Mijn collega zat te vertellen dat haar dochter nu in opleiding gaat voor begeleider op een KDV. Ze is dus leerling en gaat netto 900 euro verdienen voor ik geloof 3 halve dagen werk.

    Ik werk 32 uur in de week als woonbegeleider in de gehandicaptenzorg en verdien met onregelmatigheidstoeslagen gemiddels 1150 euro netto. Voor dit werk is ook een spw 3 diploma vereisd.

    Kan het zijn dat personeelskosten dan niet erg hoog zijn in de kinderopvang? Of heb ik gewoon de verkeerde sector gekozen ;)
     
  10. Claartje79

    Claartje79 Fanatiek lid

    17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    begeleider op een kdv dus he?! hmm... denk dat ik me ook maar laat omscholen dan ;) 3 halve daagjes werken voor netto 900 euro.
     
  11. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Maar serieus, als dat goed betaalt, dan ga ik eens kijken of ze nog een pedagogisch medewerkers zoeken. Dat leek me al leuk werk, lekker 1 op 1 met kindjes werken, maar nu helemaal ! Ik zou er zo terecht kunnen met m'n opleiding...hmm....idee'tje !

    Oke, ontopic!
     
  12. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zo dan heb ik echt het verkeerde beroep gekozen denk ik. Ach nog even, dan zijn docenten aan de beurt. Reken maar dat we daar binnen 5 jaar ook een enorm tekort van hebben.

    Maar als zij nog in opleiding is, dan wordt alles wat ze boven de 7500 euro bruto verdient ingehouden op haar studiefinanciering.
     
  13. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ligt eraan hoe je studeert.. BOL is met studiefinanciering en dus met de regel dat je een bepaald bedrag bij mag verdienen, anders geen studiebeurs en OV meer..
    Studeer je BBL, dan heb je sowieso geen recht op studiefinanciering/OVkaart..

    Duaal studeren (HBO)= met studiebeurs, geldt ook maximum aan bijverdiensten ivm je toelage
    Deeltijd studeren (HBO)= zonder studiebeurs..
     
  14. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ik zal jullie uit de droom helpen! Met 3 halve dagen werken in de kinderopvang verdien je geen 900 euro hoor!

    Ik werk inmiddels bijna 7 jaar in de kinderopvang en heb mezelf dus al aardig wat salaristreden omhoog gewerkt en ik verdien bruto voor 36 uur (fulltime) 1928,00. Daar houd ik dan ongeveer 1400 euro van over. Ik maak 4 dagen van 9 uur, eigenlijk van 9,5 maar die krijg ik niet uitbetaald. Dat zijn compensatie-uren.

    Dus dat een jong meisje in opleiding 900 euro zou gaan verdienen voor 3 halve dagen is ONZIN!
     
  15. Eva1983

    Eva1983 VIP lid

    2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Maar effe terug naar het onderwerp van de Topic Starter.....snap ik het nu goed dat er straks alleen gekeken gaat worden naar het salaris van de ouder die het meest verdiend?
     
  16. Loeki2

    Loeki2 VIP lid

    3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Dat maak ik hier wel uit op, is geloof ik een van de voorstellen idd. Mijn man en ik ontvangen (verdienen is zo'n raar woord) allebei ongeveer evenveel, is dat dan gunstig of niet?
     

Deel Deze Pagina