Kinderopvang toeslag aanvragen hoe?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door lorreke, 22 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.205
    352
    83
    Hallo,

    Vanaf november ga ik weer aan het werk ( nieuwe baan) 24 uur per week gemiddeld ( dus kan zijn ene week iets meer en andere week wat minder en geen vaste dagen per week, geen structureel rooster, rooster is wel een maand van te voren bekend als ik eenmaal goed ingewerkt ben ).
    Partner werkt in 2 ploegen ene week dagdienst andere week avonddienst.

    Hoe moet ik nu de kinderopvangtoeslag aanvragen ivm de uren?
    De week dat mijn partner dagdienst heeft gewoon op 24 uur zetten? en de week dat mijn partner middag dienst heeft dan? want ik werk dan hooguit tot 15:00 uur dus dan is er voor 1 uur opvang nodig, maar dat gaat oma waarschijnlijk doen.

    Dus dat zou betekenen om de week naar de gastouder. moet ik dan voor 48 uur per maand aanvragen?
    Oma heeft 1 vaste oppas dag per week als ik die dag ook moet werken.
    Als je te weinig uur aan vraagt dan moet je bijbetalen.
    Maar als je teveel uur aanvraagt waardoor je minder kinderopvangtoeslag krijgt, krijg je dat dan weer terug? ik hoorde namelijk van het gastouderbureau dat je het niet terug krijgt maar gewoon kwijt bent?

    Iemand tips voor mij hoe dit aan te vragen?
     
  2. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Je vraagt het aan via mijn toeslagen. Elke maand, zodra je de factuur hebt, vul je een wijziging in op mijn toeslagen. Aan het eind van het jaar krijg je een jaaropgaaf van het GOB en die stuur je op.

    Ik snap niet goed wat je bedoeld met te veel aanvragen en kwijt raken. Als jij voor meer uren aanvraagt dan op je facturen staat, komt dat omhoog na het opsturen van de jaaropgaaf. Dat te veel verkregen bedrag moet je terug betalen.
     
  3. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.205
    352
    83
    Bedankt!
    Dus elke maand is het aanpassen.

    Met teveel aanvragen en kwijtraken bedoel ik, dat als je teveel opvang aanvraagt krijg je minder terug, maar krijg je het geld wat je te weinig hebt gekregen dan alsnog terug?
    Want als jij teveel geld krijgt moet je het terug betalen.
     
  4. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    768
    530
    93
    Heb je al de uren met je gastouder besproken?

    Je kan een schatting maken met hoeveel uren je gemiddeld ongeveer afneemt. Ga daar iets onder zitten, zodat je wat speling hebt. Loop je teveel uit de pas kan je voor 1 maand de uren ophogen zodat je een aanvulling krijgt.

    Zelf houd ik mijn rooster en het opvangrooster bij in Excel.
    Automatisch doorrekendeel erin. Zodra ik een aantal uur toevoegen, komt dat gelijk in mijn jaaroverzicht te staan.
    Een kolom met belanstingdienst uren ophogen ernaast zodat ik kan zien of ze een beetje gelijk lopen.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Als het goed is krijg je dat dan terug inderdaad na het opsturen van de jaaropgaaf.
     
    lorreke vindt dit leuk.
  6. lorreke

    lorreke VIP lid

    10 sep 2013
    5.205
    352
    83
    Ja de gastouder weet ervan dat het om de week is, maar aantal uur die week dat weten we nog niet , weten we pas maand van te voren.
    Dat is het nadeel met onregelmatig werken . op contract heb ik 24 uur per week, dus denk dat het even afwachten is en elke maand bekijken.
     

Deel Deze Pagina