Vervolg dank u belastingdienst

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door dushi1980, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dushi1980

    dushi1980 Actief lid

    11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Zat net even te neuzen in het onderwerp "dank u belastingdienst" maar helaas is dit onderwerp gesloten, en had eigenlijk nog een vraagje over de berkening van de kindertoeslagbijdrage. Of ik doe wat verkeerd maar als ik die berekening doe kom ik maar op een teruggave per maand van € 51,--. Wordt in de berkening gelijk rekening gehouden met werkgeversbijdrage van 1/6?

    Volgens inkomenstoetsing zouden we dus maar € 51,-- per maand terugkrijgen.
    Kosten kinderopvang voor 1 dag zijn € 271,70 per maand (bruto), € 5,70 per uur
    Werkgeversbijdrage 1/6 zou dan neerkomen op 2 x € 45,28 = € 90,56

    Als het zo berekend wordt vind ik het wel schappelijk want dat zou neerkomen op € 130,14 per maand en als er al rekening is gehouden in berekening met werkgeversbijdrage dan wordt het opeens € 220,70 per5 maand, vind ik toch wel heel veel dan voor 1 dag?

    Iemand enig idee, en weet hoe dit nou precies zit!

    Alvast heel erg bedankt!
     
  2. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Haal je niet twee dingen door elkaar? De kindertoeslag en de bijdrage voor kinderopvang? Kijk anders eens op http://www.toeslagen.nl/partic.....eslag.html

    Daar kun je berekenen hoeveel je terug krijgt van de belastingdienst bij kinderopvang.

    Kindertoeslag is een bijdrage die je terug kunt krijgen van de belastingdienst wanneer je een laag inkomen hebt.

    Of lees ik jouw berichtje nou niet goed?
     
  3. dushi1980

    dushi1980 Actief lid

    11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi Setteke,

    In vorige topic "dank u belastingdienst" werd ook een berekening gemaakt, opgesplits in verplichte werkgeversdeel van 1/6 en kindertoeslag van belastingdienst op basis van inkomen.
    Wat ik eigenlijk wilde weten is of in die berekening die je doet op toeslagen.nl, het verplichte werkgeversdeel van 1/6 per 1/1/2007 is opgenomen of dat dit alleen inkomensafhankelijk is?

    Hoop dat ik duidelijk ben hahaha weet niet hoe ik het goed moet uitleggen!
     
  4. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Volgens mij is de berekening op de site van de belastingdienst gebaseerd op 2/3 van de kosten van deopvang. Zij nemen namelijk eerst ook het werkgeversdeel van de werkgever van jou en die van je partner voor hun rekening. Ze halen het dan terug bij de werkgever. Dus wat je daar berekent is alles wat je kunt krijgen. Bij ons klopt dat inderdaad wel, ze betalen 2/3 van de kosten voor ons.
     
  5. dushi1980

    dushi1980 Actief lid

    11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hoi Setteke,

    Vreemd hoor, doe dan denk ik toch iets verkeerd met die berekening via toeslagen.nl, kom maar op vergoeding van € 51,-- terwijl als je van 1/6 werkgeversdeel uitgaat, zou dat al € 45,28 moeten zijn per persoon beide werkgevers) en dan inkomensvoordeel nog. Snap er niks meer van, misschien dat ik de belastingdienst maar eens ga bellen. Hoor van iedereen ook van vriendinnen dat ze zoveel terugkrijgen, dus was daarom juist zo verbaasd dat wij maar € 51,-- terug krijgen! :cry:
     
  6. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Tja, als jullie niet rijk zijn dan zou je denken dat je meer krijgt.
     
  7. dushi1980

    dushi1980 Actief lid

    11 jun 2007
    225
    0
    0
    Hahaha nee rijk zijn we niet, hebben het ook niet slecht, maar anders hadden we ook geen kinderopvang nodig, moet strakkies als het allemaal lukt gewoon blijven werken!
    Maar het lek is boven water, hele blonde actie :oops: , had uren opvang per week ingevoerd in plaats van per maand, tadaaaa en ja hoor krijgen nu veel meer centjes terug, gelukkig maar, maakte me al helemaal zorgen!
     
  8. Sterrekind

    Sterrekind Bekend lid

    15 aug 2006
    738
    0
    0
    Dushi, laat het gewoon bereken door een gastouderburo.
    Het buro waar ik zit heeft alles voor ons berekend en de toeslagen ook aan gevraagd.
    Je kan bij verschillende buro's offertes aanvragen.
     
  9. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Even voor de goede orde, setteke je krijgt niet 2/3 terug van beide werkgevers. Het totaal wat aan werkgeversbijdrage is (van beide dus) is 1/3.

    Dan Dushi bij mijn weten is in de totale berekening van de belastingdienst die werkgeversbijdrage al meegenomen.

    Vb Jaime gaat 3 dagen per week naar het kdv. Daar betalen wij totaal 816 euro voor. Wij krijgen totaal per maand terug 400 nogwat euro dat bestaat uit ca 272 euro terug aan de werkgeversbijdrage en het overige deel is inkomensafhankelijk.

    Groeten Sensee
     
  10. Setteke

    Setteke Niet meer actief

    Klopt hoor, bedoel ik ook, maar staat er niet zo. Maar over het algemeen krijg je 2/3 terug van de belastingdienst. 1/3 halen ze bij de beide werkgevers en 1/3 betalen ze zelf, maar dat is dan wel weer afhankelijk van het inkomen.

    Zo is het duidelijker dan in mijn vorige post.
     
  11. senseemillia

    senseemillia VIP lid

    20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ah ok. Maar ik zou er niet vanuit gaan dat je altijd 2/3 terugkrijgt. Wij bv dus echt niet..........
     
  12. Oopsie

    Oopsie Actief lid

    23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
  13. Niet meer actief

    wij hoeven dadelijk zelf maar 60 euro ongeveer zelf te betalen, wij krijgen 467 euro per maand terug voor 2 dagen in de week
     

Deel Deze Pagina