Kinderwagen, duo buggy, wel of niet op de fiets.. Help

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door poppysun, 23 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ik zit te stoeien met twee dingen. Ik heb een kindje van 1 en 2e op komst.

    Is een duo wagen echt handig of kan ik beter naar bv een oplossing zoeken met de wagen die we nu hebben en een meerijd plankje? Is mijn 1 jarige daar niet te jong voor? Of zou een duo buggy wat zijn? Is dat niet te stug voor de nieuwe baby?

    Daarnaast wil ik graag een babboe fiets aan gaan schaffen, waarschijnlijk een 3 wieler. Maar volgens mij is er geen 1 buggy drager die achterop je fiets kan die bedoeld is voor 2 kindjes? Moet ik het dan meenemen in de bak? Kan dat niet handiger?

    Zoveel vragen en misschien doe ik ook te moeilijk maar ik zie het niet meer!
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.490
    5.572
    113
    Vrouw
    Nou als je kindje 1 is als de baby komt lijkt mij persoonlijk wat jong voor een meerijd plankje...
     
  3. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ja dacht ik ook hoor maar ik zie het niet meer dus dacht vraag het hier effe
     
  4. Lolalilly

    Lolalilly Actief lid

    10 jan 2015
    200
    50
    28
    Je zou de baby in een draagzak kunnen doen als je te voet gaat. Sommige mama's doen dat ook op de fiets. Dat zou ik zelf niet durven maar andere mensen wel!
     
    poppysun vindt dit leuk.
  5. vlndr

    vlndr Lid

    22 sep 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    Hoe oud is je kindje precies als de tweede geboren wordt? Er is natuurlijk een groot verschil tussen 'net 1' of 'bijna 2'.
    Onze eerste is straks bijna 2 als de tweede komt. We hebben een meerijdplankje gekocht en oefenen nu al volop. Dat gaat eigenlijk heel goed! Een paar maanden (weken) geleden had ik dat nog niet kunnen bedenken, dus ik zou het even afwachten tot je dichterbij je uitgerekende datum bent, ze gaan zo hard tussen 1 en 2 qua ontwikkeling! En als het straks bij ons toch geen succes is met het plankje is een duowagen zo aangeschaft.
     
    poppysun vindt dit leuk.
  6. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Kindje is 1 jaar en 4 maanden bij de uitgerekende datum van de tweede dus nog wel jong denk ik?
     
  7. rijn

    rijn Actief lid

    15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik zit in dezelfde situatie. Mijn dochtertje is 1 jaar en 3 maanden als ons 2e kindje geboren wordt. Wij hebben een duiwagen aangeschaft. Waarbij baby in reiswieg kan en dochtertje gewoon kan zitten.
    Meerijdplankje/zitje vind ik voor een blokje om waarschijnlijk wel kunnen. .aar de winkels zijn voor mij toch wel 20 minuten lopen. Dat vond ik toch wel te ver voor haar.
     
    poppysun vindt dit leuk.
  8. Miss M

    Miss M Fanatiek lid

    19 mrt 2012
    2.387
    596
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn oudste twee scheelden net zoveel.

    Duowagen heb ik pas bij de derde geleend. Bij de eerste twee heb ik de baby veel gedragen en de oudste in de wagen.
    Als we met z'n tweeën weg gingen ging de oudste in de buggy en de jongste in de kinderwagen.

    Met de fiets zou ik evt 1 normale buggy meenemen en de baby in de draagdoek/-zak.
    Een buggydrager vond ik persoonlijk echt een onding, dus als het in de bak past zou ik dat zeker doen!
     
    poppysun vindt dit leuk.
  9. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Onze oudste 2 schelen 1 jaar en 3 maanden. Ik heb wel gekozen voor een duowagen omdat de oudste nog niet zover kon lopen en ik graag veel wandel. Toen de oudste 2 was hebben we een plankje gekocht voor achter de wagen en de duowagen ingeschoven tot enkele wagen (Bugaboo Donkey). Op de fiets eerst in een draagzak of maxicosi drager (kleine stukjes) en zodra het kon gewoon allebei in een fietsstoeltje, eentje voor en eentje achter.

    Nu met de derde op komst gaan we de duowagen weer gebruiken als dubbele kinderwagen en het plankje er achter blijft (oudste is nu 2,5). Ik overweeg ook een bakfiets aan te schaffen, want de oudste kan (denk ik) voorlopig nog niet zelf fietsen. Als ik ga fietsen neem ik denk ik een enkele buggy mee en een draagzak/doek, die stop ik dan gewoon in de bak. Eventueel een fietsstoeltje achterop als de bakfiets niet groot genoeg is voor alles.
     
    poppysun vindt dit leuk.
  10. vlndr

    vlndr Lid

    22 sep 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    Dat is inderdaad nog jong voor een plankje en ik dat geval zou ik persoonlijk zeker voor een duowagen gaan. Eentje die je ook weer als mono kan gebruiken zoals de Bugaboo Donkey, als je oudste dan niet meer in de wagen wil zitten zit je niet aan een dubbele (onhandige?) wagen vast.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  11. Tegeirian

    Tegeirian Fanatiek lid

    27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik zou zeker een duowagen aanschaffen. Zestien maanden is wel erg jong om op een plankje te blijven staan en ook al zou het wel goed gaan, dan zijn langere afstanden nog wel te veel gevraagd denk ik en bovendien is het soms gewoon handig om de oudste ook ergens in te kunnen zetten als je even een rap een winkel door wil oid.

    Je zou ook voor een karretje achter je fiets kunnen gaan. Je hebt van die karren waar ook een duwstang aan zit en die je dus op de plaats van bestemming van de fiets kan loskoppelen en dan gewoon kunt duwen met de kinderen erin.
     
    poppysun vindt dit leuk.
  12. Mikarun

    Mikarun Actief lid

    27 jan 2014
    422
    77
    28
    Zwolle
    Voor met de fiets hebben wij een fietskar. De oudste kan gewoon zitten en de baby straks in de babyschaal. Als je dan te voet verder moet kun je de kar afkoppelen en als kinderwagen meenemen, ideaal!
     
    poppysun vindt dit leuk.
  13. poppysun

    poppysun Bekend lid

    9 mei 2017
    575
    346
    63
    Vrouw
    Ik ga inderdaad vaak met ov naar de stad (20 a 30 minuten) dus dat is echt teveel voor mijn dochter. Ik neig inderdaad daarom naar ook een duowagen
     
  14. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.163
    3.120
    113
    Vrouw
    Mijn zoontjes schelen bijna 2 jaar met elkaar (21 maanden) en we hadden in eerste instantie een plankje aangeschaft. Al mee geoefend toen de jongste nog niet geboren was maar hij moest er niks van weten.

    Nu dat zijn broertje er is, is het plankje nog steeds geen succes. We wonen in een grote stad en mijn zoon stapt op een druk kruispunt gewoon van het plankje af. Hij liep laatst al bijna onder de tram. Dus ookal zit er behoorlijk leeftijdsverschil tussen, je moet kijken naar het kind en de leefomgeving vind ik. Mijn zoon is een wegloper en het lukt mij niet om in mijn eentje boodschappen te gaan doen als hij op het plankje staat. Tuurlijk kan ik de jongste ook in de draagdoek nemen en de oudste in een buggy maar ik hou ook van lang wandelen.

    Kortom, wij gaan voor een duowagen (uppababy) die je ook als 'enkele' wagen kunt gebruiken.
     
  15. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Ik heb precies datzelfde leeftijdsverschil, en heb gekozen voor een duowagen (tweedehands). Nu heb ik een meerijdplankje ook nooit geprobeerd dus geen idee of dat werkt, maar ik ben heel blij met de duowagen. Ik ga graag naar buiten en kan nu gewoon lekker een stuk wandelen en allerlei winkels in zonder dat ik me druk hoef te maken of dochter wel meewerkt of ontsnapt, en als ze moe is kan ze gewoon lekker gaan slapen in de wagen.En ze vind het ook nog eens heel gezellig naast haar kleine broertje.

    Qua fietsvervoer (ohhh dat heb ik zo gemist nadat de baby geboren was!) heb ik een fietskar gekocht (ook tweedehands). Daar ben ik eerlijk gezegd iets minder enthousiast over met een baby, vind hem niet zo stevig in de babyschaal zitten.
     
  16. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Je kunt in een fietskar beter de maxicosi doen en deze vastmaken met spanbanden. Steviger dan dat krijg je het niet. Oh ja en tegen de rijrichting in.
     
  17. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.577
    113
    Ik zou als ze zo kort op elkaar komen wel kijken naar een duowagen (ook al zijn dat onhandige en lompe dingen). Verder een bakfiets waar je de maxi cost in kan klikken.

    Ik zie dat sommige mensen op de fiets gaan met een baby in een draagdoek. En dan heeft tot ook nog de oudste op de fiets? Echt onverantwoord. Nooit fietsen met je kind in een drager of doek! Zo'n maxi cost voor achter op de fiets is ook behoorlijk gevaarlijk.

    Geen idee of er dragers zijn voor dubbele buggy's op de fiets. Met zoveel spullen zou ik trouwens wel een elektrische (bak)fiets aanraden!
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat is er gevaarlijk aan een maxicosi in een baby-mee? Of bedoel je die niet? Zelf nooit gebruikt hoor maar volgens mij gewoon veilig.
     
  19. Amberxx

    Amberxx Fanatiek lid

    6 nov 2013
    4.516
    4.577
    113
    Ze worden door de fabrikant van maxi cost zelf afgeraden. Ik heb ze wel eens gezien. Zien er weinig stabiel uit. Zeker bij een val of botsing. Een maxi cosi is ontworpen als autostoel. Ook kunnen heel kleine baby's niet tegen de schokken tijdens het fietsen.

    Een maxi cosi in een fietskar of bakfiets is wel veilig. Maar ivm schokken ook pas aangeraden na een bepaald aantal weken.
     
  20. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Na een aantal maanden zit een kindje voorop op de fiets, dan lijkt zo'n baby-mee me een stuk veiliger. In een maxicosi zitten ze dan toch veel veiliger.
    Heel kleine baby's zou ik sowieso niet meenemen op de fiets.
     

Deel Deze Pagina