Kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Maze1, 21 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Ik ben opzoek naar een kinderwagen! Eerste kindje dus ik heb absoluut geen idee waar ik op moet letten. Nu heb ik online al veel gekeken en ook in een paar winkels. Maar ze zien er ook allemaal hetzelfde uit! Zelfde kleur. Ik zou graag een leuke willen met evt een leuk printje. Bestaan die niet of vind ik ze gewoon niet?
    Voor de rest ik woon in een dorpje met veel groen dus beetje fijne banden met vering moet wel zijn! Wie kan mij helpen?
     
  2. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Mijn tip:
    trek je niets van anderen aan en ga lekker proefrijden bij een Babypark. Stel van te voren vast wat je belangrijk vindt (bijv. de duwstang moet ver genoeg omlaag kunnen, inklappen moet snel en eenvoudig zijn want je woont misschien in de stad, wil je dat hij lichtgewicht is??).
    Kijk naar welke eigenschappen je belangrijk vindt en welk budget je hebt. Je hebt ze goedkoop maar ook héél duur.

    Ga er blanco in en laat je verrassen. Kinderwagens zijn echt een accessoire (naast dat ze heel functioneel zijn).

    Wij hebben de Bugaboo Cameleon Blend. Momenteel is de wagenbak omgebouwd tot stoel maar mochten we een tweede krijgen dan wordt deze week terug omgebouwd tot wandelwagen.
     
  3. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh je woont in een dorp. haha maar je begrijpt me wel!
     
  4. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik had bijv, een paar eisen:

    - ik ben heel klein dus de stang moet laag kunnen
    - we wonen in een appartement (toen nog, inmiddels niet meer) dus hij moet wendbaar en lichtgewicht zijn
    - hij moet neutraal zijn want ik wil er langer mee doen dan met 1 baby
    - ik wil er mee kunnen rijden op alle ondergronden (zand, bos etc etc).

    Tsja en vanuit daar ben ik gaan kijken wat bij ons budget paste.
     
  5. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Nou hartelijk bedankt! Dan ga ik die absoluut eens uittesten!
     
  6. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Hier heel blij met de Bugaboo Buffalo.
    Dit is een wagen die op alle terreinen kan. Hij heeft een grote reiswieg, kindje kan er lang in blijven liggen (langer dan in een mutsy bijvoorbeeld), grote boodschappenmamd, duwstang in hoogte verstelbaar, uittrekbare zonnekap (geen parasolletje nodig). Fantastische wagen. Heb ook de joolz Day 1 gehad, maar de Buffalo is echt top!
    Helaas is deze niet nieuw meer te verkrijgen. Ze hebben nu de Bugaboo fox. Lijkt er op. De Buffalo is wel goed 2e hands te koop op marktplaats (zijn ook waardevast).
     
  7. lynole

    lynole Fanatiek lid

    22 nov 2014
    1.372
    560
    113
    Vrouw
    Kijk vooral wat je belangrijk vindt aan een kinderwagen en ga proberen in een winkel.

    Wij vonden belangrijk
    - de duwstang moet kunnen kantelen
    - het afhalen van de bak/maxi cosi/kindergedeelte moet makkelijk/licht gaan ivm reuma
    - neutrale kleur zodat hij ook bij kindje 2 gebruikt kan worden.

    Wij kwamen bij de mutsy evo omdat ik bij bijna alle andere kinderwagens niet genoeg kracht had om de maxi cosi eraf te kunnen klikken en bij de mutsy de duwstang gekanteld kan worden zodat ik recht achter de maxi cosi kan staan om hem eraf te halen
     
  8. PBV

    PBV Fanatiek lid

    6 feb 2018
    1.765
    1.321
    113
    Vrouw
    In het westen
    Wij hebben de bugaboo cameleon.
    De volgende eisen hadden wij:
    - makkelijk inklapbaar
    - moest in de achterbak passen
    - banden die niet opgepompt hoeven te worden. Er zitten geen ventielen aan.
    - moet ook voor eventuele 2de kindje gebruikt worden. Langer meegaan
    - we moeten het kunnen gebruiken voor in het bos/strand. De wielen zijn achter groter
    - kindje kan zowel vooruit, als zowel achteruit zitten.
    - leren handvat. Rubber slijt al snel.
    - goede kwaliteit van het soepel rijden en duwen.
    - 1 nadeel: de boodschappen bak is moeilijk bereikbaar als de ligbak erop zit.
    - confrontabele zitvlak en ligbak. Want je kind ligt/ zit er soms uren in.

    Ik wil jullie heel veel succes wensen met het uitzoeken van een kinderwagen. Je kan ze in alle kleuren krijgen. De eerste dag duizelde me het echt allemaal haha. Je hebt ongelooflijk veel merken en soorten. Dus er zit vast 1 tussen die helemaal bij jullie past!
     
  9. K00

    K00 Niet meer actief

    Wij zijn voor een joolz gegaan maar het is inderdaad echt persoonlijk.

    Mijn eis was dat hij heel soepel, desnoods met 1 hand, te besturen was ivm andere hand de riem.

    Succes met kiezen :)
     
  10. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij zijn uitgekomen op een Joolz Geo.

    Had 2 eisen.
    - grote boodschappenmand
    - met 1 hand te bedienen ivm hond.

    Al was de bugaboo buffalo ook een kanshebber. :)

    Veel succes & plezier!
     
  11. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Idd precies dit bedoelde ik eerder ook ja!
     
  12. Vitamientjuh

    Vitamientjuh Fanatiek lid

    3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Het ligt ook heel erg aan je budget. Wij hadden gelijk bij de eerste de bugaboo donkey, prijzig maar handig. En gebruikt voor 4 kinderen.
     
  13. Celika

    Celika Fanatiek lid

    15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ga zelf testen bij de babypark.
    Wat ik fijn vind is voor jullie misschien helemaal niks.
    Je kan alle merken testen en idd maak een lijstje met wat jullie belangrijk vinden.
     
  14. FayMylmama

    4 aug 2015
    33
    8
    8
    NULL
    NULL
    Heel goed nadenken inderdaad over de eisen die je eraan stelt.
    En je budget hierbij in acht nemen.

    Ik heb bij mijn eerste dochter een kinderwagen overgenomen van een kennis, maar zo'n spijt van gehad. Wat een onding!!
    Dit ding deed dus alles wat ik niet wou. Wat voor ons gewoon zo niet handig.
    Bij mijn tweede heb ik een transaction gekocht bij de babydump. Budget technisch een prima kinderwagen en deze was tenslotte maar voor 1 kindje. Makkelijk in te klappen, GEEN luchtbanden, lekker wendbaar en makkelijk te handelen.

    Nu ben ik zwanger van de 3e met een nieuwe partner dus alles NIEUW.
    Ik heb nu mijn duurste kinderwagen ooit uit mogen zoeken.
    Ik heb voor het eerst mogen kijken naar wat ik echt mooi vond. Buiten de gemakken van de kinderwagen. Ik vond het hierbij belangrijk dat ik een goed wendbare kinderwagen heb, makkelijk in te klappen, mooi design maar ook zeker dat de duwstang geschikt is voor groot (ongeveer 2 m en 1.65) en natuurlijk klein haha ;)

    Lekker real life gaan shoppen en er even achter lopen. En nog meer rond neuzen en rond kijken. Heerlijk! Enjoy
     
  15. Envy91

    Envy91 Niet meer actief

    Wij hebben de Icandy Peach

    - makkelijk in te klappen
    - neemt niet veel ruimte in beslag in de auto
    - grote boodschappen mand
    - wendbaar
    - geen luchtbanden

    En ik vind hem er ook gaaf uit zien.
     
  16. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Wat een reacties super zeg! Nou heel veel tips waar ik moet letten dat helpt al enorm! En dan ga ik maar weer gewoon alle winkels af en proberen! Mijn man zegt pak maar wat je wilt maar zelf heb ik wel zoiets van tot 1000 en niet verder. Wil ook proberen te dragen maar denk toch dat ik liever de kinderwagen pak omdat ik heel graag ga winkelen of gewoon boodschappen doe te voet. Dus een eis voor mij een groot mandje onderin, of juist niet haha!
     
  17. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Ik zou ook goed nadenken of je, als het lukt natuurlijk, snel een tweede wilt. Wij hadden die plannen wel, maar toch gewoon bij de eerste een wagen gekocht voor 1 kindje. Toen ik na 5 maanden zwanger was van de tweede had ik echt spijt dat ik 700,- had uitgegeven aan een mooie kinderwagen die na 1 jaar al niet meer bruikbaar was. Dus even kijken of je dan niet gaat voor een wagen die zowel voor 1 als voor 2 kinderen te gebruiken is.
     
  18. Maze1

    Maze1 Actief lid

    12 sep 2018
    283
    352
    63
    Vrouw
    Nou een 2de weet ik niet haha! Ik zelf zeg 1 zal wel genoeg zijn. Vind het ook allemaal vreselijk dood eng en spannend dit hele gebeuren! Mijn man denkt daar anders over maar oke haha. Dus ik ga niet kijken naar een kinderwagen die ik nog eens kan gebruiken.
     
  19. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij hebben een Joolz, gaat makkelijk in en uit elkaar en is met 1 hand te besturen. Kleuter is klein voor haar leeftijd en heeft er 4 jaar lang ingezeten, die wagen is me toch intensief gebruikt! En je ziet er NIETS aan, de boel gewassen en wat afgepoetst en hoppa, de volgende kan er zo in :)

    Veel plezier!
     
  20. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.130
    15.199
    113
    - lichtgewicht
    - lage prijs
    - 4 wielen
    - goeie boodschappenmand

    Dat waren voor ons bij de 2e wagen belangrijke punten, de rest was bijzaak. Het is een baninni maxim geworden, na 4 jaar bog steeds blij mee. Vooral dat je de bak snel tot zitting hebt en andersom is erg fijn. Nu kan hij snel plat als uk in slaap valt. En eerder werd er makkelijk gewisseld tussen 2 kinderen (uk in de wagen - uk in de draagdoek en zus in de wagen etc).
    Nog een leuk pluspuntje: de bijgeleverde autostoel kunnen ze (bij mij ;) ) heel lang in, zag duidelijk verschil tussen deze en maxicosi pebble.
    En had niet verwacht dat het zo makkelijk zou zijn dat de het stoeltje op het onderstel kon ;)
     

Deel Deze Pagina