Kinderwagen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Mirna, 22 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Help! Ik moet een kinderwagen uitzoeken. Er staan wel zo mega-veel soorten in de winkels, dat ik helemaal niet meer weet wat ik moet kopen. Wat is nou handiger, een driewieler of vierwieler? En ze zijn allemaal zo duur! Hebben jullie kinderwagen-ervaring???
     
  2. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi mirna

    Ik denk dat een drie of vier wieler niet veel uitmaakt dat heeft meer met je smaak te maken . ik heb persoonlijk voor een 3 wieler gekozen .
    en wij hebben gewacht tot er een leuke aanbieding was . als je in me fotoalbum kijkt kan je hem zien , alleen is hij zwart met creme en in me fotoalbum staat hij volgens mijn met zwart en grijs .

    sucses met je keuze

    yvonne
     
  3. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Hij is wel erg mooi. Ja, die aanbiedingen moet ik denk ik maar in de gaten gaan houden dan.
    Bedankt!
     
  4. tjenna

    tjenna Bekend lid

    31 mrt 2005
    646
    0
    0
    emmen
    wij hebben zo'n kinderwagen waar 2kids in kunnen

    van naomi haden we eentje maar daar was ze na twee en half maand oud omdat mevrouw tegroot was voor de kinderwagenbak dat was erg jammer

    en ik zou zekers de aanbiedingen in de gaten houden daar staan ook hele mooie in voor weining

    stamper jouw kinderwagen is erg mooi
     
  5. Lore

    Lore Actief lid

    24 apr 2005
    127
    0
    0
    Studente
    Herentals
    Stamper, euhm wat voor merk is jouw kinderwagen????
     
  6. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen

    Ik zou er goed opletten dat de voorwielen (wiel) meedraaien als je een bocht om gaat. Dat hebben wij dus niet. Wij hebben een vierwieler, maar bij elk bochtje moet je behoorlijk wat kracht zetten..
     
  7. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    ik heb eeb xadventure swivel met een zwenkwiel voor .

    yvonne
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hallo wij hebben een vierwieler gekozen ( hadden we meer ruimte onderin voor boodschapjes enzo) een Quinny 3 in 1 kan je als wandelwagen en buggy gebruiken en ook de maxicosi opzetten.was wel erg duur hoor, 650.- met maxicosi enzo erbij.
     
  9. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Wij hebben gekozen voor een 3 wieler. Omdat we dat iets sportiever vonden. Het is ook zo'n 3-in-1 kinderwagen. Het nadeel is dat hij bijna niet in de auto's past (en we hebben geen kleine auto's!)
    Het is een hele uitgave, maar als het goed is heb je er dan ook een paar jaar plezier van.

    Waar je voor kiest, is echt je eigen mening en portemonnee. Volgens mij zijn er geen slechte wagens te koop. Let er ook op waar je de wagen gaat gebruiken. In de stad, dan is een kleine wendbare wagen erg makkelijk. Wandel je veel in een bos of op de heide, dan is een goede vering weer van belang.

    En een goede tip: probeer de wagen een keer uit in je auto. Wij wisten dat hij in mijn auto zou passen als we het voorwiel eraf zouden halen...

    Veel plezier met shoppen!

    Groetjes,
    Lotte
     
  10. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Bedankt! Het zal wel lastig zijn, denk ik. Ik heb al wel begrepen, dat je de kinderwagen bak (die je in het begin gebruikt) niet zo lang gebruikt.
    Wij willen er toch niet meer dan 300 euro aan uitgeven denk ik. (Los van de auto-stoel.) En dan gaan we wel voor de combi-wagen (kinderwagen en buggy in 1). Ik zal nog wel laten weten wat het wordt. ;)
     
  11. Jade

    Jade Lid

    1 mrt 2005
    99
    0
    0
    Hai,

    Wij hebben een Quinny Buzz gekocht. Kost wel wat, maar is een mooi dingetje op 3 wieltjes... helaas geen boodschappennetje onderin, maar wel een tasje (maar ik koop 'em voor de baby niet voor de boodschappen...hahaha!)

    Wat ons opviel bij het kopen van een 3-wieler is als je een stoep op gaat het voorste wiel dusdanig kantelt, dus ook je kinderwagen incl. baby! Dus dat maakte de keuze wel wat lastiger...

    Het mannetje was er trouwens zeer te spreken over, want mannen willen graag dat het technisch in orde is en omdat je de Buzz met je voet kunt 'uitstallen' is dat voor de mannen (ook de vrouwen hoor) een uitkomst. 'Kratje bier in de ene hand, baby in de andere hand..' hahaha!

    Succes

    Groetjes,
    Jade

    Ow, hier de link:
    http://www.quinny.com/buzz/#
    en hier een video ervan:
    http://www.quinny.com/buzz/video.html
     
  12. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij willen zelf ook voor de quinny gaan, en dan de buzz of de speedy.... maar aan de andere kant denk ik, ach,, het hoeft niet zo duur. heeft iemand ervaring met de quinny? hoe is hij in onderhoud, en in de stad of bos. aangezien wij op beide plekken veel zijn, moet ie dat ook aankunnen....

    agnes
     
  13. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Hebben jullie wel eens gehoord van BabyRent? Ik zag op hun internetpagina, dat je nieuwe dingen kunt huren, en ze evt kunt overnemen, maar dat hoeft niet.
    Is misschien ook een uitkomst.
    Wij zaten er zelf aan te denken om zo'n kinderwagenbak te huren en een buggy te kopen. De bak kun je dr dan zo op klikken.
    Zo denken we ook aan een autostoel voor de eerste maanden. We kunnen dan daarna zo'n stoel vanaf een maand of 9 kopen.
    We weten het nog niet, want we gaan eerst in de winkel de spullen eens goed bekijken, maar daarna is het wel een idee.
    Heeft iemand hier ervaring mee???
     
  14. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Hoi Mirna,

    je kunt ook heel voordelig een 2e hands wagen aanschaffen, bijvoorbeeld op www.marktplaats.nl
    Ik had voor mijn dochter de wagen van mijn nichtje gekregen maar die is na vele kilometers en 5(!) kinderen toch echt versleten. Omdat we een goeie wandelwagen zochten waar mijn man ook lekker achter kan lopen(hij is erg lang) gingen we op zoek naar weer een 2e-hands. Want als die wagen van mijn nicht pas na 5 kids kapot is, dan is een wagen waar slechts 1 kindje in heeft gelegen nog goed genoeg. Omdat we graag nog een 2e kindje willen, hebben we meteen een combi-wagen uitgezocht. De buggy gebruiken we nu voor Ilse en de reiswieg voor de nieuwe spruit-to-be. Het merk is Quinny 2000. Nieuw was de wagen 1400 gulden en wij hebben 'm voor 200 euro. Koopje dus.

    Maar goed ik kan me ook voorstellen dat je voor een eerste baby iets nieuws wilt. Nou ja, alles loopt wel aardig in de papieren: kinderkamer, maxi-cosi, kleertjes, kinderwagen etc... en de rest van de uitzet.

    Ik had het geluk dat ik veel kon lenen, dat scheelt echt enorm! Zelfs de box heb ik geleend totdat mijn schoonzusje zelf weer een baby kreeg.

    Succes met je keuze,
    Liefs van Kiki.

    enne pas goed op je buik he ;)
     
  15. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Nou, we hebben toch een kinderwagen gekocht. We kregen van mijn ouders geld om erbij te leggen.
    We hebben een X-Adventure Swivel gekocht. Het is een combi-wagen. Alles zit erop en eraan. Voetenzak, regenkap en een autostoel. Het enige dat we er apart bij hebben gekocht is een adaptor-setje voor de auto-stoel. Hij was in de aanbieding bij de Baby-Dump.
    Ik zal er even een plaatje van bijzetten:

    Wij hebben hem in de kleur rood (met grijs)
    We hebben de autostoel (onbekend merk) ingeruild voor de Maxi-Cosy Cabrio, deze zou beter klikken in de buggy.
     
  16. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    wij hebben de adventure met de dubbele voorwiel die zwenkt namelijk mee is wel hadig met de hoek omgaan hoef je niet telkens de wagen te tillen en die banden zijn ook erg goed voor onverharde wegen ik heb het in de aanbieding gekocht scheelde heel erg veel geld alleen ik was net 12 weken :) maar ja de zolder is er goed voor
     

Deel Deze Pagina